اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139906114524715103

هر آنچه که باید در مورد سرگیجه بدانید

آیا سرگیجه خطرناک است؟

کد: 139906114524715103

https://bit.ly/2R1XES9

، تهران , (اخبار رسمی): سرگیجه حالتی است که در مواقعی باعث احساس چرخش می شود، چرخش سرتان، چرخش اتاق به دور سر و یا حالتهایی که به اصطلاح گفته می شود مغزم به دور خودش می چرخد، این اتفاق در حالتهای مختلفی می تواند اتفاق بیافتد مثلا زمانی که خیلی سریع از زمین بلند می شویم.

آیا سرگیجه خطرناک است؟
آیا سرگیجه خطرناک است؟

سرگیجه حالتی است که در مواقعی باعث احساس چرخش می شود، چرخش سرتان، چرخش اتاق به دور سر و یا حالتهایی که به اصطلاح گفته می شود مغزم به دور خودش می چرخد، این اتفاق در حالتهای مختلفی می تواند

چندی پیش بیمار جوانی داشتم که با حالتی از گیجی وارد مطب شده بود، این بیمار با رنگ پریده و علائمی که حاکی از ضعف شدید او بود به مطب مراجعه کرده بود به دلیل شرایط بیمار از منشی خواستم تا زودتر از بقیه به داخل اتاقم هدایت شود، موقع ورود تقریبا به حالت زمین خوردن راه می رفت، بلافاصله پس از معاینه و بررسی عروق مغزی متوجه یک گرفتگی شدید در یکی از رگهای مغز شدم، بیمار به صورت اورژانسی به بیمارستان منتقل و سریعا تحت درمان آنژیوگرافی مغز و استنت گذاری قرار گرفت و خوشبختانه از یک سکته مغزی حتمی نجات پیدا کرد. حتما می خواهید بدانید تنها سرگیجه من را به این نتیجه رساند و آیا سرگیجه خطرناک است ؟

در دنباله در حین آنژیو متوجه شدم بیمار قبلا یک سکته خفیف مغزی را از سرگذرانده و احتمالا متوجه نشده، هفته بعد که تقریبا بیمار به حالت سلامت برگشته بود از او خواستم تا برایم از شرایط قبل از آن روز بگوید وی می گفت چند روزی با حالتهای سرگیجه خفیف رو به رو بوده و هفته گذشته برای یک دقیقه در صورت و دستهایش احساس بی حسی و کرختی می کرده است که همانجا مشخص شد سکته خفیف در همان تاریخ رخ داده است.

این بیمار تقریبا یک شانس بزرگ آورده بود که قبل از سکته به مطب مراجعه نموه بود ولی همه اینقدر خوش شانس نیستند بنابراین تصمیم گرفتم تا راجع به سکته و سرگیجه مقاله ای را برایتان ترتیب بدهم، در مقاله ای که در اینجا آورده شده می توانید راجع به علائم سکته بدانید حتما آن را بخوانید

سرگیجه چیست ؟ آیا سرگیجه خطرناک است؟

سرگیجه حالتی است که در مواقعی باعث احساس چرخش می شود، چرخش سرتان، چرخش اتاق به دور سر و یا حالتهایی که به اصطلاح گفته می شود مغزم به دور خودش می چرخد، این اتفاق در حالتهای مختلفی می تواند اتفاق بیافتد مثلا زمانی که خیلی سریع از زمین بلند می شویم، این حالتها به طور کلی سرگیجه نامیده می شود، حال اینکه آیا سرگیجه خطرناک است یا نه و در چه شرایطی باید نگران باشیم چیزی است که بسیاری از بیماران از من سوال می کنند، جواب همه سوالاتتان را در همین مقاله نوشتم و اگر سوالی برایتان باقی ماند می خواهم که در قسمت دیدگاهها مطرح نمائید تا تمامی آنچه لازم است گفته شود.

اگر بعد از انجام یک حرکت خاص یکی دوبار احساس سرگیجه کردید نگران نباشید زیرا بیشتر وقت ها چنین حالتهایی حاکی از اضطراب، افت قند و یا افت فشار است و اساسا هر نوع سرگیجه ای خطرناک نیست و بر خلاف آنچه که بیماران در اولین قدم فکر می کنند نشانه تومور مغزی و بیماری های خطرناک نیست ولی در عین حال این یک موقعیت جدی است و نباید نادیده گرفته شود.

حتی برخی بیماران به طور مداوم سرگیجه را تجربه می کنند و البته این هم در مواردی خطرناک حاد نیست ولی اگر سرگیجه به شکلی اتفاق افتاده است که زندگی روزمره شما را تحت الشعاع قرار می دهد این وضعیت را به یک متخصص مغز و اعصاب گزارش دهید و حتما یک وقت ویزیت بگیرید.

چه عواملی باعث سرگیجه می شود؟

در ادامه این مقاله با عنوان آیا سرگیجه خطرناک است باید گفت سرگیجه در اصل حالتی است که بیمار در عین احساس حرکت ثابت ایستاده است و حرکتی از جانب بیمار به آن سو رخ نمی دهد، این حالتها می تواند در شرایط مختلف اتفاق بیافتد، برخی افراد ترس از ارتفاع و سرگیجه ناشی از آن را با سرگیجه اشتباه می گیرند، اگرچه سرگیجه در ارتفاعات هم اتفاق می افتد ولی در اصطلاح پزشکی سرگیجه همان تعریفی را که آورده ام دارد، حالتی از احساس حرکت در زمانی که بیمار در این راستا حرکتی نداشته و یا حرکتی اغراق آمیز در این شرایط را احساس می کند.

سرگیجه به تنهایی و یا یک گیجی و سبکی سر به شکل خفیف در اکثر مواقع بی ضرر است ولی در شرایطی سرگیجه با حالتهایی مانند، دوبینی ، استفراغ، سردرد، ضعف در گفتار، ضعف عمومی، درد در ناحیه های حساسی مانند قلب، بی حسی یک طرفه در بدن و امثال این اتفاق می افتد که در این شرایط سرگیجه می تواند نشانه ای برای فوریت های پزشکی باشد که لازم است سریعتر رسیدگی شود.

شایع ترین علت سرگیجه مشکل گوش داخلی است، گوش تنها یک عضو برای شنیدن نیست بلکه گوش داخلی وظیفه حفظ تعادل بدن را نیز دارد و اگر مشکلی در آن وجود داشته باشد دچار سرگیجه می شوید.

سرگیجه خوش خیم وضعیتی

این حالت به دلیل حرکت ذرات کلسیم در بدن به وجود می آید ، ذرات کلسیم نقش بسزایی را در کنترل تعادل انسان دارند ولی گاهی این ذرات جا به جا می شوند و باعث ایجاد مشکل در تعادل و حالتهای سرگیجه می شوند.

برای مطالعه ادامه مقاله به سایت دکتر مجید کیهانی فرد مراجعه نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دکتر مجید کیهانی فرد

دکتر کیهانی فرد متولد سال ۱۳۵۲ در شهر اصفهان هستند، ایشان در سال ۱۳۷۰ با رتبه ۵۴ کنکور سراسری در دانشگاه اصفهان به عنوان دانشجوی پزشکی مشغول به تحصیل شدند، ایشان پس از سپری نمودن دوره عمومی در دانشگاه شهید چمران اهواز در دوره تخصصی مغز و اعصاب شروع به تحصیل نمودند و در همان سال با تحقیقات بسیار موثری بر روی بیماری ام اس توانستند موفقیتهای چشمگیری در زمینه کنترل علائم بیماری ام اس به دست آورند. ایشان در سال ۱۳۹۲ از طرف نظام پزشکی استان اصفهان بهترین متخصص مغز و اعصاب اصفهان شناخته شده و در همان سال با احساس کمبود در رابطه با طیف بیماران سکته برای طی دوره فلوشیپ فوق تخصصی در رشته جراحی عروق به سوئیس رفتند و در آنجا با گذراندن دوره ای موفق به کشورشان بازگشتند تا همواره در کنار هم میهنان خوب ایرانی خدمت رسان باشند. زندگی حرفه ای تحقیقات دکترین تخصصی دکتر مجید کیهانی فرد در رابطه با ام اس و آزمایشات انجام گرفته بر روی بیماران، خوشبختانه درهای امیدواری بسیاری را در از بین بردن علائم این بیماری به همراه داشت. ضمن اینکه ایشان در حال حاضر با انجام جراحی های فوق تخصصی در زمینه استنت و نیز آنژیو پلاستی توانسته اند گام بسیار موثری را در زمینه پیشگیری از سکته و عوارض سخت و ناخوشایند آن برای بیماران بردارند. ایشان در بیمارستانهای ابن سینا ، تریتا ، پیامبران و همچنین در مطب شخصیشان به مداوای بیماران مشغول می باشند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی