اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139906124527414674

ترنسکرایب چیست؟

کد: 139906124527414674

https://bit.ly/332PtdN

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از روش‌های موثر یادگیری لیسنینگ، تکنیک ترنسکرایب به معنای رونویسی کردن است.

 ترنسکرایب چیست؟
ترنسکرایب چیست؟

یکی از روش‌های موثر یادگیری لیسنینگ، تکنیک ترنسکرایب به معنای رونویسی کردن است به این صورت که تمامی مکالمات و کلماتی که در فایل های صوتی به عنوان لیسنینگ به آن گوش می دهید را بر روی یک برگه یادداشت میکنید.

ترنسکرایب یک روش پیشنهادی مفید و خوب برای تقویت لیسنینگ آزمون آیلتس و تافل است که با استفاده از این تکنیک فرد داوطلب متوجه می شود که ضعف شنیداری در کدام جملات و کلمات دارد و امتحانات زبان را در بخش لیسنینگ با موفقیت پشت سر بگذارید و همچنین با استفاده از این تکنیک بدون نیاز به زیرنویس، فیلم تماشا کنید. برای معرفی بهترین منابع لیسنینگ آیلتس کلیک کنید.

برخی از مدرسین بر این باورند که اگر این کار را روزانه به مدت یک ساعت در طول یک یا دو ماه انجام دهید مهارت شنیداری یا همان لیسنینگ شما به قدری بالا می رود که از این پس هرچه را بشنوید بلافاصله درک خواهید کرد و همچنین فرم صحیح واژگان مختلف و هم آوا را یاد می گیرید و اشتباه جواب نمی دهید. سعی کنید مرتبا این کار را انجام و بین آن وقفه نیاندازید و هر روز یک فایل صوتی چند دقیقه ای را ترنسکرایب کنید.

مرحله اول : پیدا کردن فایل صوتی هم سطح خود

برای انجام یک ترنسکرایب صحیح باید ابتدا یک فایل صوتی متناسب با سطح زبان خود پیدا کنید. سعی کنید این فایل آنقدر ساده نباشد که شما چیزی یاد نگیرید و آن قدر هم سخت نباشد که نتوانید درک درستی داشته باشید و مجبور باشید هر جمله را بار ها گوش دهید و موضوع فایل صوتی باید مطابق علاقه‌تان باشد تا از گوش دادن و انجام تمرینات خسته نشوید .

مرحله دوم : کامل فایل را گوش دهید.

بعد از این که یک فایل صوتی مناسب با سطح خود پیدا کردید به شما پیشنهاد میکنیم که یک دور آن را از ابتدا تا انتها گوش کنید تا از موضوعی که درباره آن صحبت می شود آگاه شوید اما در صورتی که فایل صوتی شامل متن است یا فیلم زیرنویس دارد، تا مرحله آخر به آن نگاه نکنید

بعد برای بار دوم دوباره برگردید و آن را گوش دهید و سعی کنید کلمات کلیدی و اطلاعات اصلی را یادداشت کنید. هر جا که فکر کردید جا ماندید ، فایل صوتی را متوقف کنید و نکات اصلی آن را یادداشت کنید و مجددا به ادامه فایل گوش دهید.

مرحله سوم : یادداشت کنید.

هر روز یک فایل صوتی را گوش دهید و آن را همزمان با گوش دادن روی کاغذ بنویسید؛ اینکار شاید در ابتدا کمی وقت گیر باشد اما به مرور و با تمرین زیاد قدرت دقت و حافظه خود را تقویت می کنید و سرعت نوشتن و گوش دادن خود را بطور همزمان را تقویت میکند و همچنین با یادگیری واژگان و نحوه نوشتن آنها املا شما هم خوب می شود.

برای بار سوم فایل را مجدد پلی کنید و این بار تمامی کلمات و مکالمات را با جزئیات آن بنویسید. پس از شنیدن هر دو یا سه کلمه، فایل را متوقف کنید و کلمات را بنویسید. حتما واژگان و به خصوص کالوکیشن هایی را که نمی دانید را یادداشت کرده، معنای آنها را پیدا کنید و آنها را در جملات به کار ببرید.

پس از یافتن مهارت کافی در این تکنیک، تعداد کلمات را تا جایی که جملات به پایان برسند به تدریج افزایش دهید. اگر واژه یا واژگانی را متوجه نشدید آن را دوباره گوش کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش