اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139905054459214674

مدیریت زمان در آزمون تافل

کد: 139905054459214674

https://bit.ly/3i0LXqh

، تهران , (اخبار رسمی): در حین آزمون تافل ، زمان بندی که به هر بخش اختصاص داده شده است و سرعت پیشرفت خود در آزمون را با دقت زیر نظر داشته باشید.

مدیریت زمان در آزمون تافل
مدیریت زمان در آزمون تافل

در حین آزمون، زمان بندی که به هر بخش اختصاص داده شده است و سرعت پیشرفت خود در آزمون را با دقت زیر نظر داشته باشید. دلیل عملکرد ضعیف خیلی از دواطلبان و زبان آموزان در آزمون تافل (TOEFL ) این است که آن ها زمان زیادی را صرف فکر کردن و پاسخ دادن به سوالات سخت و دشوار می کنند و همین امر باعث پایین آوردن سرعت آنها و همچنین بر هم خوردن روال عملکرد آن ها در دیگر بخش های آزمون خواهد شد.

شما باید حواس خود را جمع کنید تا زمان خود را به خوبی مدیریت کنید و به میزان معین و مشخصی زمان برای هر سوال درهر یک بخش از قسمت های آزمون خود صرف کنید. رعایت این مدیریت زمانی برای هر سوال و پیروی کردن از این قانون، نقش به سزایی در موفقیت شما خواهد داشت.

در ابتدا به زمان بندی های هر ۴ مهارت در آزمون تافل اشاره می کنیم :

1- تست ریدینگ: به مدت ۶۰ الی ۸۰ دقیقه می باشد و شامل ۳۶ الی ۵۶ سوال است.

2- تست لیسنینگ: به مدت ۶۰ الی ۹۰ دقیقه می باشد و از ۳۴ الی ۵۱ سوال تشکیل شده است.

*** زمان استراحت: پس از اتمام تست دو مهارت بالا، ۱۰ دقیقه زمان استراحت درنظر گرفته می شود.

3- تست اسپیکینگ: به مدت ۲۰ دقیقه می باشد و از ۶ بخش (سوال) تشکیل شده است.

4- تست رایتینگ: به مدت ۵۰ دقیقه می باشد و از ۲ بخش رایتینگ نویسی تشکیل شده است.

راه هایی برای مدیریت زمان در ریدینگ تافل :

اگر میخواهید که سرعت ریدینگ تان رو بالا ببرید مخصوصا در قسمت ریدینگ و رایتینگ تافل، به یاد داشته باشید که در بخش ریدینگ شما میتوانید به متن برگردید و اگه نیاز بود دوباره به ریدینگ نگاه کنید . حال برای این که زمانتان رو مدیریت کنید بهتر است که که اول سوالات رو بخوانید بعد برای پیدا کردن جواب ها به سراغ متن بروید. اول خواندن سوال ها این رو به شما میفهماند که کجای متن دنبال جواب بگردید. حتی یک سری کلمات داخل سوال ها میتوانند به شما کمک به سزایی کنند؛ پس خواندن متن به صورت کامل و با دقت آنقدر کار ضروری نیست.

بهتر است بخوانید : چگونه به نمره ی تافلد اعتراض کنیم ؟

راه هایی برای مدیریت زمان در رایتینگ تافل :

در قسمت رایتینگ تافل زمانی که شما میتوانید یک متن را یک بار بخوانید و بعد دیگر قادر به دیدن ان متن نیستید. اینجا بهترین کار سریع خواندن ریدینگ است.ولی باز هم راه هایی وجود دارد که میتوانند کمکتان کنند سرعت ریدینگتان بالا برود.  ریدینگ موجود در قسمت رایتینگ طوری است که ایده های اصلی هر پاراگراف در جمله اول پاراگراف گنجانده شده است؛ پس می توانید بادقت خواندن جمله اول هر پاراگراف و سطحی خواندن بقیه جمله ها سرعت خود را بالا ببرید. ولی حواستان به قسمت های مهم جمله های بعدی پاراگراف باشد.

راه هایی برای مدیریت زمان در لیسنینگ تافل:

در قسمت لیسنینگ آزمون تافل شما به یک فایل صوتی گوش میدهید که ۳۴ الی ۵۱ سوال دارد.مدت زمان کلی آن ۶۰ الی ۹۰ دقیقه است.

شما به لیسنینگ هایی در موضوعات مختلف گوش میدهید و سپس به سوالات پاسخ میدهید. در هر تسک آکادمیک لیسنینگ ۶ سوال وجود دارد و هر تسک مکالمه لیسنینگ دارای ۵ سوال است. توجه کنید تایمر تنها در هنگامی که آزمون دهندگان باید به سوال ها پاسخ دهند فعال می گردد. اگر که ۶ لیسنینگ وجود داشته باشد، مدت زمان کل ۶۰ دقیقه خواهد بود و اگر ۹ لیسنینگ، مدت زمان آن ۹۰ دقیقه می باشد.مدت زمان پاسخ دهی به ۱۵ الی ۱۷ سوال ۱۰ دقیقه می باشد و در نتیجه زمان پاسخ دهی به هر سوال حدود ۳۵ ثانیه خواهد بود.

نکته : این را بدانید لیسنینگ در آزمون تافل تنها یکبار پخش می گردد و پس از پایان زمان پاسخ دهی به سوالات می باشد.

در تست لیسنینگ تافل امکان بازگشت و گوش دادن مجدد وجود نخواهد داشت و لازم است که در پاسخ دهی به سوالات سریع عمل کنید.اکثر شرکت کنندگان در بین ۱۰ الی ۲۰ ثانیه به سوال ها پاسخ می دهند. سعی کنید در هنگام گوش کردن مطالبی را برای خودتان یادداشت کنید تا فراموششان نکنید.

راه هایی برای مدیریت زمان در اسپیکینگ تافل :

مهارت اسپیکینگ تافل شامل ۶ سوال می باشد. سوال های اول و دوم را “independent” نامیده می شود، زیرا شامل متن یا لیسنینگ نمی باشد. مدت زمان آماده کردن پاسخ خود در این دو سوال ۱۵ ثانیه می باشد و لازم است پس از آن در ۴۵ ثانیه پاسخ خود را بیان کنید.

سوال های سوم و چهارم تست اسپیکینگ “dependent” نامیده می شود که در آن شرکت کنندگان ۴۵ ثانیه زمان دارند تا یک متن را بخوانند و سپس به یک لیسنینگ که مدت زمان آن ۱ الی ۲ دقیقه می باشد گوش خواهند داد.

پس از آن ۳۰ ثانیه زمان برای آماده کردن پاسخ وجود خواهد داشت و سپس باید در مدت زمان ۶۰ ثانیه پاسخ بیان گردد.

سوال های پنجم و ششم تست اسپیکینگ نیز “dependent” می باشند و در آن شرکت کنندگان به یک لیسنینگ که به مدت ۱ الی ۲ دقیقه است گوش خواهند داد.

سپس ۲۰ ثانیه فرصت دارند تا پاسخ خود را آماده کنند و پس از آن لازم است که در ۶۰ ثانیه پاسخ خود را بیان کنند.

صحبت های کلیه شرکت کنندگان ضبط می گردد و از آن ها انتظار می رود که به صورت واضح و با تلفظ صحیح پاسخ خود را بیان کنند.

نکته : هرگز سوالی را بدون پاسخ رها نکنید.

این نکته بسیار مهمی می باشد، زیرا هنگامی که شما یک سوال را بدون پاسخ و بررسی رها می کنید، موجب می شود که پاسخ دهی به سوالات بعد برای شما دشوار تر شود. سوالات ریدینگ تافل همانند یک “داستان” می باشد که دارای یک ابتدا، وسط و انتهای داستان هستند. هنگامی که شما سوالی را رها می کنید، موجب می شود که داستان را به خوبی متوجه نشوید. پس بهتر است که در صورت دشوار بودن سوال، پاسخ آن را با کمی بررسی و تفکر حدس بزنید و با دایره بر روی کاغذ خود دور شماره آن سوال را خط بکشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش