اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139906124527515089

برای مشاوره و خرید تجهیزات نورپردازی نما با مشاوران لایت هوم تماس بگیرید.

نورپردازی ساختمان خود را به ما بسپارید!

کد: 139906124527515089

https://bit.ly/333wwYH

، (اخبار رسمی): شما می توانید برای آشنایی با اصول نورپردازی نما و خرید تجهیزات مورد نیاز جهت نورپردازی نمای ساختمان به سایت لایت هوم و مقاله "نورپردازی ساختمان خود را به ما بسپارید!" مراجعه نمایید.

نورپردازی ساختمان خود را به ما بسپارید!

در برخورد با یک ساختمان حتما برایتان پیش آمده است که ابتدا به نمای بیرونی آن توجه می کنید و اگر جذاب و گیرا باشد شما را ترغیب می کند تا از داخل نیز دیدن نمایید. یکی از بهترین راه هایی که می تواند نمای ساختمان شما را منحصر به فرد سازد نورپردازی نما است که در شب جلوه خاصی به ساختمان می بخشد و از طرفی استفاده از نورهای مختلف می تواند حتی فرم نما را نیز تحت تاثیر قرار دهد. استفاده از المان های روشنایی مناسب در نورپردازی نمای ساختمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا همانطور که نور تاثیر شگرفی در زیبایی دارد از سوی دیگر بی نظمی نوری نیز به شدت روی دید افراد تاثیر منفی می گذارد.

دقت کنید که نمای بیرونی ساختمان شما از اصلی ترین المان هایی هست که در نگاه اول از بنای شما دیده می شود و علاوه بر خودتان می توانید روی عابران و رهگذران نیز تاثیر گذار باشد به همین دلیل نورپردازی درست آن از اهمیت بالایی برخوردار است. از سوی دیگر ساختمان شما در کنار ساختمان های دیگر قرار دارد و باید نورپردازی و ترکیب نوری آنها به گونه ای انجام شود که ضمن هماهنگی با هم باعث ایجاد شلوغی و بی نظمی نوری نشوند. استفاده از المان های نوری مختلف می تواند می تواند مناطق نمای ساختمان شما را از هم متمایز می کند و باید دقت کرد از تابانیدن هرگونه نور به فراتر از سطح نما، طرفین و لبه بالایی ساختمان جلوگیری شد.

اصول کلی که در نورپردازی نمای ساختمان باید مورد توجه قرار دهید!

  • اصل اول

ابتدا باید بدانید که نورپردازی را برای چه ساختمانی انجام می دهید و کاربری آن چیست به طور مثال در یک ساختمان مسکونی باید توجه شود که نورهای استفاده شده به داخل پنجره ها تابیده نشده و برای افراد مزاحمت ایجاد نکنند. پس سعی کنید در انتخاب چراغ ها و المان های لازم برای نورپردازی حتما از مشاوران متخصص راهنمایی بگیرید تا بدانید کدام روشنایی با چه زاویه نوری برای شما قابل استفاده است. لنز وال واشرها یا پروژکتورها هرقدر عدد کمتری داشته باشد ارتفاع تابش نور بالاتری داشته و پهنای آنها کمتر می شود.

  • اصل دوم

در انتخاب چراغ های مناسب باید به شدت و رنگ نورها توجه نمایید در واقع باید رنگ هایی را انتخاب کنید که هم خوانی داشته باشند و در کنار همدیگر زیبایی بصری ساختمان شما را دو چندان کند. زیرا اگر رنگ ها به درستی انتخاب نشوند می توانند آلودگی بصری به وجود بیاورند. از سوی دیگر وجود نور باید به زیبایی تمامی اجزای ساختمان کمک کند مثلا استفاده از سنگ های زیبا در نما با کمک نورپردازی کار آمد می تواند زیبایی آنها را به خوبی نمایش دهد.

  • اصل سوم

در انتخاب چراغ های مناسب برای نورپردازی نما حتما باید به میزان مصرف انرژی آنها توجه شود زیرا قرار است در شب از روشنایی مداوم این چراغ ها بهره برد. توصیه می شود از انواع پروژکتورهای ال ای دی، ریسه های LED و وال واشرهای ال ای دی جهت نورپردازی استفاده شود تا هم مصرف انرژی کاهش یابد و هم در هزینه های شما صرفه جویی شود.

انواع تجهیزات نورپردازی نما

نورپردازی می تواند با طیف گسترده ای از محصولات صورت بگیرد که در رابطه با نورپردازی نما انتخاب محصولات مناسب بسیار حائز اهمیت است زیرا قرار است این چراغ ها را در محیط های بیرونی به کار ببرید به همین دلیل باید در برابر عوامل مختلف آب و هوایی و شرایط جوی متفاوت مقاوم باشند. در زیر لیستی از چراغ های مناسب برای نورپردازی قرار دارد :

  • پروژکتورهای مخصوص نورپردازی
  • وال واشر مخصوص نورپردازی
  • چراغ های ال ای دی دکوراتیو
  • ریسه های نئون فلکسی و نواری
  • جت لایت ها

در نورپردازی نما می توان از نور پروژکتورها در پایین ساختمان استفاده کرد تا روشنایی را روی سطح نما پخش نمایند از طرفی در قسمت لبه بالایی ساختمان می توان از ریسه ها به عنوان یک خط یا لبه ای جدا کننده استفاده کرد که در واقع مرز بین ساختمان و خط آسمان می باشد. در این سبک از نورپردازی اگر از چراغ های آپ لایت یا نورهایی که از پایین به بالا تابیده می شوند استفاده شود، به صورت ریتمیک باعث تقسیم نما می شوند و اگر از نورهای دانلایت یا نورهای بالا به پایین روی نما استفاده شود الگوهای گرافیکی روی نما ایجاد می گردد.

وال واشرهای نما را می توان جایگزین پروژکتورها کرد و از آنها در یک سوم تا نیمی از ارتفاع نما استفاده کرد همچنین این المان ها می توانند از ایجاد سایه های طولانی روی نما جلوگیری نمایند. نمای یک ساختمان را می توان به صورت های مختلف اعم از نورپردازی عمودی، نورپردازی افقی، نورپردازی با قسمت های فرورفته و برجسته، نورپردازی با نمای سوراخ دار، نورپردازی با نمای باند، نورپردازی با نمای شفاف و غیره انجام داد که هرکدام باید با سبک و سیاق خاص خود انجام شود و نیاز به مشاوره و تخصص دارد. لایت هوم با داشتن نیروهای متخصص می تواند شما را از مشاوره انتخاب و خرید تا نصب و اجرای تجهیزات نورپردازی نما همراهی نماید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لایت هوم

فروشگاه اینترنتی لایت هوم مجموعه ای است که با متدی جدید به فروش انواع کالاهای برقی ساختمانی اقدام نموده است و در همین راستا سعی کرده با اطلاع رسانی صحیح و دقیق و بررسی کامل ویژگی های محصولات خود اعم از انواع کلید و پریز خارجی و ایرانی، سیم و کابل، روشنایی، چراغ های حیاطی و پارکی، چراغ های اداری و تجاری، لوله و اتصالات، چراغ های دکوراتیو، هواکش و ... به یک منبع و مرجع جامع در زمینه فروش تجهیزات برقی ساختمانی تبدیل گردد همچنین لایت هوم توانسته است با بهره گیری از کارشناسان خبره و آنالیزهای تخصصی این امکان را برای مشتریان خود فراهم آورد که قبل از انتخاب و خرید محصول مورد نظرشان به مجموعه ای از اطلاعات تخصصی و کارشناسی شده دسترسی داشته باشند تا علاوه بر اینکه با اطمینان محصول مورد نظر خود را انتخاب می نمایند، بتوانند خریدی آسان و حرفه ای را نیز تجربه کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان