اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139906154530615105

محاسبه مقدار هارد مورد نیاز دی وی آر دوربین مداربسته

کد: 139906154530615105

https://bit.ly/3jQgrwf

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله به موارد مورد نیاز برای تعیین مقدار هارد دوربین مداربسته اشاره می کنیم. برای محاسبه آن لازم است کیفیت تصویر برداری، تکنولوژی ذخیره سازی، وجود تکنولوژی تشخیص حرکت و تعداد فریم های ذخیره سازی را بدانید.

محاسبه مقدار هارد مورد نیاز دی وی آر دوربین مداربسته
مقدار هارد مناسب برای دی وی آر دوربین مداربسته

برای تشخیص میزان هارد مورد نیاز خود باید به مواردی همچون کیفیت تصویر، تکنولوژی ذخیره سازی و تعداد فریم های مورد نیاز خود توجه کنید

سوالاتی زیادی درباره خرید هارد دستگاه DVR و یا NVR دوربین مداربسته مطرح می شود که چه مقدار فضا برای چند روز کافی است. اولین نکته ای که باید در مورد هارد بدانیم این که این قطعه سخت افزاری درست مشابه همان محصولی است که سال ها در کامپیوتر های شخصی به کار می رفت. اما این نکته را هم باید در نظر گرفت که دی وی آر یا NVR های جدید به واسطه حجم بالای اطلاعاتی که در هارد دوربین مدار بسته وارد می نمایند، نیازمند نوع جدیدی از هارد مخصوص همین سیستم ها هستند. اما در صورتی که از هارد های معمولی استفاده شود، نباید انتظار کارکرد طولانی مدت و بی نقص از آنها داشت.
چه نوع هاردی مناسب ما است؟
برخی از کمپانی های بزرگ سازنده دیسک سخت یا هارد، مدلی خاص برای سیستم های نظارت تصویری به بازار عرضه کرده اند. تفاوت این نوع هارد ها، کارکرد 24 ساعته بدون وقفه و دراز مدت آن ها است. یکی از اصلی ترین تولید کننده های این نوع هارد کمپانی وسترن دیجیتال است که هارد‌های ویژه خود را با رنگی خاص روانه بازار می کند. هارد های مخصوص ضبط تصاویر دی وی آر ها به رنگ بنفش تولید می شود که در ایران به نام هارد بنفش معروف است. دیگری از شرکت سیگیت است که سرویلینس نام دارد. این شرکت ها هارد هایی در ظرفیت های 1 ترابایت به بالا تولید می کنند.
برای خرید هارد به چه نکاتی توجه کنیم؟
برای خرید یک هارد مناسب باید موارد گوناگونی را در نظر بگیرید. این موارد، متغیر هایی هستند که هر کدام بنا به فراخور موقعیت شما متفاوت خواهند بود. در ادامه موارد مهم خرید هارد را بررسی می کنیم:

  1. کیفیت تصویر برداری هر دوربین مداربسته
  2. تکنولوژی ذخیره سازی روی هارد
  3. تکنولوژی تشخیص حرکت
  4. تعداد فریم های ذخیره سازی
  5. حداکثر زمان مورد نیاز برای ضبط تصویر

در ادامه به معرفی این عوامل می پردازیم:

1. کیفیت تصویر برداری هر دوربین مداربسته
اولین نکته کیفیت دوربین‌های مدار بسته برای دریافت تصاویر و کیفیت ضبط کننده‌ها برای ذخیره آن است. همانطور که می دانید با بالاتر رفتن کیفیت تصویر، حجم تصاویر ذخیره شده آن هم بیشتر می شود.
2. تکنولوژی ذخیره سازی روی هارد
مورد بعدی تکنولوژی ضبط تصاویر است. هرچه تکنولوژی ضبط جدیدتر و پیشرفته تر باشد فضای کمتری در هارد اشغال می‌شود. تکنولوژی‌های H.264، H256 و H.265+ می‌توانید تا اندازه قابل توجهی در فضای ذخیره‌سازی صرفه‌جویی کنید. در بیشتر موارد خرید دی‌وی‌آر با تکنولوژی بالا‌تر، کم‌هزینه‌تر از خرید نوع معمولی آن به همراه یک هارد ظرفیت بالا خواهد بود.
3. تکنولوژی تشخیص حرکت
مجهز بودن سیستم به تکنولوژی motion detection این کارکرد را دارد که برای ضبط تصاویر به حرکت افراد در محیط توجه می کند. به این ترتیب که اگر هیچ رفت و آمدی در محیط صورت نگیرد، ضبط تصاویر که منجر به درگیر شدن بسیار زیاد حافظه می شود، صورت نمی گیرد. در این صورت، در هنگام شب یا روز‌های تعطیل که رفت و آمدی وجود ندارد، تا اندازه زیادی در مصرف هارد صرفه جویی می شود.
4. تعداد فریم های ذخیره سازی
هر ثانیه از فیلم شامل تعدادی عکس یا فریم می شود که حداکثر تا 30 عدد می باشد. میزان فریم بالا در هر ثانیه باعث بالاتر رفتن کیفیت تصویری می گردد. اما این کیفیت تنها در موارد خاصی مورد نیاز است و می توان این عدد را بین 10-15 فریم در موارد عادی هم در نظر گرفت. در این صورت میزان ذخیره‌سازی فیلم در هارد تا دو برابر افزایش می یابد.
5. حداکثر زمان مورد نیاز برای ضبط تصویر
در نهایت باید در نظر بگیریم که مدت زمان مورد نیاز برای ضبط تصاویر بر روی هارد چقدر است. با آگاهی از این مدت زمان می توانید تصمیم گیری صحیح تری در مورد هارد مورد نظر خود داشته باشید.
این نکته را هم در نظر داشته باشید که می توانید با استفاده از برخی سایت های محاسبه‌گر، میزان هارد مورد نیاز خود را با بررسی تعداد دوربین ها، تعداد روز ها، تعداد فریم ها و دیگر اطلاعات، به دست آورید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دی سی ای کالا

فروشگاه دی سی ای کالا مجموعه ای کامل در زمینه معرفی و فروش سیستم های حفاظتی ساختمانی بر بستر اینترنت است. این فروشگاه با ارائه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب توانسته است جایگاه ویژه ای را در میان مصرف کنندگان به دست آورد. در اختیار داشتن نمایندگی های معتبر محصولاتی مانند آیفون تصویری، دوربین مداربسته، درب اتوماتیک، راهبند، کرکره اتوماتیک، درب اتوماتیک شیشه ای، اعلام حریق، دستگیره دیجیتال، دزدگیر اماکن، دستگاه حضور و غیاب و بسیاری از محصولات دیگر، درگاه امنی را برای خرید اینترنتی مشتریان فراهم ساخته است. اعتقاد داریم آنچه که باعث رشد و توسعه ما در این سال ها شده است، فاکتور کیفیت در ارائه خدمات و صداقت در فروش بوده است بنابراین بزرگترین هدف خود در دی سی ای کالا بالابردن کیفیت در راستای رضایت‌مندی مشتریان می‌دانیم. در دی سی ای کالا سیستم ورود محصولات جدید به مجموعه را وابسته به تحقیقات لایه ای نموده ایم تا قبل از هر گونه توصیه و معرفی کالا به مشتری، نکات مثبت و منفی آن را به صورت کامل ارائه دهیم. نتیجه این فرآیند قطعا یک خرید رضایت بخش خواهد بود. این بخش تحقیقات مبتنی بر اطلاعات تولید کننده، نظرات کارشناسان خبره در این زمینه و در صورت ممکن نصب آزمایشی کالا در یک پروژه می باشد. با یک نگاه دقیق به سبد محصولات ما، علاوه بر گستره وسیع کالاها، به روز بودن آن ها نیز نظر شما را جلب خواهد کرد. تنوع کالا به شما این اجازه را خواهد داد تا محدودیت در بودجه موجب حذف شدن سلیقه شما نگردد. این موضوع نیز خود عاملی برای افزایش رضایت مندی مشتریان عزیز و در نهایت گامی موفق برای ما به حساب می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]