اطلاعات تماس
  • ۰۹۱۲۲۱*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139906164534615121

کدام جراحی لاغری بهتر است؟

عمل اسلیو معده بهتر است یا بای پس معده؟

کد: 139906164534615121

https://bit.ly/3jTgZ4y

، (اخبار رسمی): عمل جراحی لاغری عموما برای بیماران مبتلا به مرض چاقی انجام می‌شود. افرادی که به کمک ورزش٬ رژیم غذایی نتوانسته‌اند وزن خود را کاهش دهند. این افراد در پی چاقی دچار بیماری‌های دیگری نظیر دیابت٬ ناراحتی‌های قلبی٬ نازایی و حتی ناراحتی‌های روحی و افسردگی نیز می‌گردند و زندگی عادی برایشان دشوار می‌شود.

عمل اسلیو معده بهتر است یا بای پس معده؟
قبل و بعد از عمل بای پس معده
عمل اسلیو معده بهتر است یا بای پس معده؟
قبل و بعد از عمل اسلیو معده

یکی از مشکلات جامعه امروز چاقی مفرط افراد است، چاقی نه تنها اعتماد به نفس شخص مبتلا را کاهش می‌دهد؛ بلکه ریسک ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی، دیابت و فشار خون را نیز چند برابر می‌کند. روش‌های بسیاری برای کاهش وزن وجود دارد از رژیم‌های غذایی متنوع تا مصرف دارو یا حتی عمل‌های جراحی، انتخاب هرکدام از این روش‌ها بستگی به شرایط مختلفی دارد که پزشک متخصص با بررسی فاکتورهای مختلف یکی از روش‌های یاد شده را انتخاب خواهد کرد.

در این میان جراحی لاغری یکی از روش‌های بسیار سریع برای رسیدن به تناسب اندام و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های ناشی از چاقی مفرط است. در ادامه به بررسی این روش لاغری خواهیم پرداخت.

انواع عمل های لاغری چیست و هر کدام چگونه است؟

جراحی لاغری عموما برای افراد با چاقی مفرط و در معرض ابتلا به بیماری‌های پرخطر پیشنهاد می‌شود. در واقع عمل‌های لاغری بیشتر برای افرادی مناسب است که دارای شرایط خاصی نظیر ابتلا به بیماری‌هایی مثل دیابت، بیماری قلبی و کلسترول ناشی از چاقی هستند، پزشکان متخصص از عمل‌های جراحی لاغری برای افرادی با شاخص توده بدنی بالای 35 و در مواردی بالای 40 استفاده می‌شوند. 

معرفی عمل های لاغری عمل اسلیو معده: در این شیوه جراحی حجم زیادی از معده فرد برداشته می‌شود و قسمت باقی مانده به شکل یک آستین باریک و یا یک موز کوچک در بدن باقی می‌ماند، علت نامگذاری این عمل نیز همین مسئله است، در عمل اسلیو معده به دلیل کاهش حجم معده اشتها به شکل چشمگیری کاهش پیدا کرده و در یک دوره 6 ماه تا یکساله شخص حدود 80 درصد از اضافه وزن خود را از دست می‌دهد.

عمل بای پس معده: در این روش علاوه بر برداشتن قسمتی از حجم معده بخشی از روده کوچک نیز برداشته می‌شود و عملا مسیر گوارش غذا دچار تغییر شده و کوتاه‌تر می‌شود، البته منظور از برداشتن حجم معده در این شیوه جراحی، خارج کردن آن نیست بلکه قسمتی از حجم معده به وسیله بخیه زدن از سیستم گوارشی کنار گذاشته می‌شود و معده به شکل یک کیسه کوچک در قسمت فوقانی اندام گوارشی قرار می‌گیرد. مکانیسم این جراحی بر پایه کاهش کالری دریافتی و جذب کمتر کالری توسط معده و روده است. در این شیوه جراحی شخص بیمار در یک دوره 18 ماهه تا 70 درصد از اضافه وزن خود را از دست خواهد داد و شیوه‌ای سریع و محبوب برای کاهش وزن محسوب می‌شود. این جراحی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2، فشار خون و کلسترول ناشی از چاقی مناسب است.

جراحی لاغری حلقه معده: در جراحی حلقه معده یک حلقه سیلیکونی را در اطراف معده قرار می‌گیرد که معده را به دو قسمت تقسیم می‌کند، در این روش می‌توان حلقه معده را در صورت لزوم گشادتر یا تنگ‌تر کرد. مکانسیم اثر این جراحی کاهش اشتهای فرد در اثر کاهش حجم معده است.

جراحی لاغری بالون معده: در این روش لاغری پزشک جراح یک کیسه یا بادکنک سیلیکونی که حاوی محلول سالین است را در معده شخص بیمار قرار می‌دهد. مکانیسم این جراحی کاهش اشتهای فرد، احساس سیری سریع‌تر، تاثیر بر میزان هورمون کنترل اشتها و کندتر شدن فرآیند گوارش و خالی شدن معده است.

مزایای عمل‌های لاغری دو عمل جراحی بای‌پس معده و اسلیو معده از موفق ترین و محبوب ترین عمل‌های لاغری هستند که به روش لاپاراسکوپی انجام می‌گیرند و از جمله عمل‌های جراحی کم تهاجمی است، یعنی شخص خیلی زود از بستر نقاهت برخاسته و به فعالیت‌های روزمره برمی‌گردد. از طرفی برش‌های جراحی به روش لاپاراسکوپی دارای اسکار بعد از جراحی نیست و از منظر زیبایی نیز خدشه‌ای به اندام افراد وارد نمی‌کند. در این روش‌های جراحی خطر ابتلا به عفونت و عوارض بعد از عمل به شدت ناچیز است و همین مسئله باعث می‌شود تا انتخاب مناسبی برای افراد چاق باشد.

جمع بندی

جراحی لاغری به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که از مهمترین و موثرین این روش‌ها جراحی اسلیو معده و جراحی بای پس معده است. هرکدام از این روش‌های جراحی لاغری مناسب همه افراد چاق نیست. پزشک متخصص جراحی با توجه به شرایط بیمار و ویژگی‌های خاص هر روش، تصمیم گرفته و اقدام به جراحی می‌کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۹۱۲۲۱*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی