کد: 139906184538515144

خرید بلیط لحظه آخری

بلیط لحظه آخری

کد: 139906184538515144

https://bit.ly/3bJW3tY

، (اخبار رسمی): در خرید بلیط هواپیما گاهی با عباراتی مواجه می‌شوید که ممکن است با آن‌ها آشنایی نداشته باشید. یکی از این عبارات « لیط لحظه آخری» است. حال باید ببینیم بلیط های لحظه آخری چه نوع بلیط هایی هستند. در واقع بلیط لحظه آخری هواپیما بلیطی است که بر روی پرواز های چارتری ارائه می‌شود.

بلیط لحظه آخری
در خرید بلیط هواپیما گاهی با عباراتی مواجه می‌شوید که ممکن است با آن‌ها آشنایی نداشته باشید. یکی از این عبارات « بلیط لحظه آخری » است. حال باید ببینیم بلیط های لحظه آخری چه نوع بلیط هایی هستند. در واقع بلیط لحظه آخری هواپیما بلیطی است که بر روی پرواز های چارتری ارائه می‌شود. معمولا آژانس‌های هواپیمایی تمام یا بخشی از صندلی‌های یک هواپیما را چارتر می‌کنند؛ به این ترتیب که صندلی‌های یک هواپیما را پیش خرید نموده و با قیمت دلخواه به مشتریان عرضه می‌کنند. اما گاهی نیز پیش می‌آید که آژانس چارتر کننده موفق به فروش تمامی بلیط‌ها نمی‌شود. در این صورت آژانس متحمل ضرر سنگینی خواهد شد. به همین دلیل تصمیم به فروش بلیط‌ها به صورت نرخ لحظه آخری می‌کند.
در فروش بلیط‌ لحظه آخری هواپیما چارتر کننده صندلی‌های باقیمانده را با در نظر گرفتن تخفیف بر روی بلیط‌های چارتر به فروش می‌رساند. به این ترتیب قیمت بلیط لحظه آخری از قیمت بلیط سیستمی و قیمت بلیط چارتر ارزان‌تر خواهد شد. ممکن است تا به امروز با دیدن کلمه «ارزان» در نتایج موتورهای جستجو و در کنار عباراتی مثل خرید بلیط ارزان لحظه آخری، خرید بلیط لحظه آخری ارزان، پرواز لحظه آخری ارزان و... این شبهه در ذهن شما ایجاد شده باشد که هنگام خرید بلیط لحظه آخری هواپیما چون اغلب با قیمت پایین عرضه می‌شوند، به شما صندلی‌ها و خدماتی با کیفیتی پایین‌تر از بلیط‌های چارتر و سیستمی ارائه خواهد شد. در صورتیکه بلیط لحظه آخری از لحاظ شرایط پروازی هیچ تفاوتی با بلیط سیستمی و چارتر ندارد و تنها تفاوت ‌آن‌ها در نرخی است که به مسافران ارائه می‌دهند. به این ترتیب با خرید بلیط لحظه آخری هم چارتر کننده سود می‌کند و هم مسافر بلیط هواپیما را با قیمتی پایین‌تر از قیمت اصلی تهیه می‌کند.
البته نباید از ذکر این نکته غافل شد که پرواز لحظه آخری بیشتر مناسب کسانی است که برنامه‌ریزی دقیقی برای سفر خود ندارند. چون زمان فروش بلیط لحظه آخری به زمان پرواز بسیار نزدیک است، هر لحظه باید آماده سفر باشید. معمولا ارزانترین بلیط لحظه آخری را در زمان‌های کم سفر سال و زمان‌هایی که به ساعت پرواز بسیار نزدیک هستند می‌توانید بیابید. چون در زمان‌های پر سفر سال و تعطیلات ممکن است نرخ بلیط لحظه آخری از نرخ بلیط سیستمی هم بیشتر شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی