اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139906184538915147

لقمه سنگ اسیدی و مزایای آن برای پولیش سنگ

کد: 139906184538915147

https://bit.ly/2ZkXppL

، اصفهان , (اخبار رسمی): لقمه سنگ اسیدی، یک قطعه به شکل های مکعبی، مکعب مستطیل یا حجم دار است که از یک سطح ساینده و یک قسمت پایه یا دسته تشکیل شده است. این ابزار در صنایع سنگ بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع در کارخانه های سنگبری، لقمه سنگ اسیدی، یک ابزار ضروری محسوب می شود.

لقمه سنگ اسیدی و مزایای آن برای پولیش سنگ
لقمه سنگ اسیدی و مزایای آن برای پولیش سنگ

انواع لقمه سنگ اسیدی از بهترین و مقاوم ترین مواد معدنی ساخته می شوند تا بتوانند در برابر فشارها و دمای زیاد هنگام سایش و صیقل دادن سطح سنگ ها، پایداری و دوام خود را حفظ کنند.

لقمه سنگ اسیدی ، یک قطعه به شکل های مکعبی، مکعب مستطیل یا حجم دار است که از یک سطح ساینده و یک قسمت پایه یا دسته تشکیل شده است. این ابزار در صنایع سنگ بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع در کارخانه های سنگبری، لقمه سنگ اسیدی، یک ابزار ضروری محسوب می شود. انواع لقمه سنگ اسیدی از بهترین و مقاوم ترین مواد معدنی ساخته می شوند تا بتوانند در برابر فشارها و دمای زیاد هنگام سایش و صیقل دادن سطح سنگ ها، پایداری و دوام خود را حفظ کنند.

یکی از بهترین مواد معدنی که برای ساخت مواد ساینده سطوح و تهیه لقمه سنگ اسیدی به کار می رود، ماده معدنی به نام آلومینا یا اکسید آلومینیوم است. برای اینکه با این ترکیب، بیشتر آشنا شوید و خصوصیات آن را بشناسید در قسمت بعدی در این باره توضیحاتی ارائه می دهیم.

آلومینا، بهترین ماده برای تولید ترکیبات صیقل دهنده و ساینده

آلومینا به طور کلی به صورت ساختارهای آلفا آلومینا ، بتا آلومینا و گاما آلومینا و نانو-آلومینا در صنعت تولید می شود. این ذرات جامد پودری شکل، به رنگ سفید هستند و از ویژگی های فیزیکی و خواص مکانیکی عالی برخوردار می باشند. این پودر جامد به صورت یک سطح جامد با دوام بر روی لقمه سنگ اسیدی قرار می گیرند و زمانی که برای پولیش به کار می روند، فشار متناسبی را روی سطح سنگ یا فلزات دیگر یا هر قطعه دیگری ایجاد می نمایند.

علاوه بر آلومینا، ترکیبات دیگری نظیر آلومینای کلسینه ، سیلیکات آلومینیوم و دولومیت هم برای پولیش سطوح به کار می روند. به طور کلی، دستیابی به یک سطح صیقلی و صاف، با انتخاب بهترین مواد ساینده میسر خواهد شد.

اهمیت و مزایای لقمه سنگ اسیدی چیست؟

همانطور که پیش تر هم اشاره کردیم، لقمه سنگ اسیدی، یک قطعه لازم و ضروری برای پولیش سطح سنگ ها در کارخانه های سنگبری است. زمانی که قطعات عظیم سنگ های تراورتن و مرمر یا سایر انواع سنگ به کارخانه وارد می شوند، در ابعاد و اندازه های مختلف، برش داده می شوند. به طور طبیعی، سطوح برش خورده سنگ دارای ناهمواری ها، خلل و فرج و پستی ها و فرورفتگی ها هستند که اگر برطرف نشوند، کیفیت اسلب سنگ یا قطعات مختلف را به خطر می اندازند. در همین راستا، استفاده از لقمه سنگ اسیدی که با استفاده از بهترین ساینده ها تهیه شده اند، الزامی خواهد بود.

از لقمه سنگ اسیدی می توان برای انواع سنگ ها استفاده کرد. برای تولید اسلب و تایل از هر نوع سنگ معمولاً به این لقمه های پولیش سنگ یا همان سنگ ساب اسیدی نیاز است.

یکی از مهم ترین عواملی که هنگام طراحی و تولید انواع لقمه سنگ اسیدی مورد توجه قرار می گیرد، در نظر گرفتن سختی یا نرمی سطح لقمه ساب است؛ همان سطحی که با سطح سنگ ها در تماس بوده و قرار است فرایند سایش را انجام دهد. پولیش سنگ می تواند حتی ترک ها و خراشیدگی های نامطلوب روی سنگ ها را بر طرف کند و نمای صاف و صیقلی خوبی را ایجاد نماید.

با توجه به موارد فوق، صنایع تولید پودر آلومینا که برای ساخت انواع لقمه سنگ اسیدی، این مواد را تولید می نمایند به فاکتور مهمی به نام دانه بندی پودر بسیار توجه می کنند. مورفولوژی ذرات ساینده در لقمه سنگ اسیدی به همراه تراکم ساینده ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

رصا

شرکت رایکا صنعت افرند در سال 1395به منظور فعالیت در زمینه تولید و گرانوله‌سازی انواع نانو پودر های سرامیکی تاسیس گردید و راه پر فراز و نشیب رشد و پیشرفت در این عرصه را به منظور کسب تجربه و خدمت به پیشرفت تکنولوژی در کشور با همراهی مدیران و متخصصین در زمینه سرامیک‌های پیشرفته پیموده است همواره اهداف مدیران متعهد و همکاران متخصص ما بر شناخت نیازهای صنایع کشور و ارائه خدمات بهینه مبتنی بر پیشرفته‌ترین تکنولوژی های روز دنیا به سراسر کشور می باشد. هم‌اکنون تخصص این مجموعه شامل 5 بخش بوده که در زمینه تولید نانو پودر های سرامیکی با گرید اپتیکی و غیر اپتیکی، نانو پودرهای سرامیکی مغناطیسی، گرانوله‌سازی انواع پودرهای سرامیکی، شکل‌دهی انواع پودرهای سرامیکی و زینترینگ انواع نانوپودرهای سرامیکی می باشد و با گردآوری این بخش‌ها تحت نامی یکسان سعی در ارائه فعالیت های کامل در زمینه سرامیک‌های پیشرفته به سازمان ها و نهادهای دولتی، شرکت‌های خصوصی و اشخاص دارد. بالا بردن کیفیت کارهای ارائه شده در چهارچوب استانداردهای حاکم در دنیا، امری نیست که به طور اتفاقی حاصل گردد. ما می خواهیم در عرصه تولید و بومی سازی انواع پودرهای سرامیکی و مواد پیشرفته پیشتاز باشیم و از طریق افزایش کیفیت محصولاتمان نسبت به محصولات مشابه خارجی مبتنی بر روش های نوین، علاوه بر فراهم کردن نیاز کشور، مانع خروج ارز نیز گردیم. همزمان ما متعهد به تحقیق، توسعه و نوآوری مداوم در حیطه کاری خود هستیم تا برای آینده آماده شویم. امید است که از تجربه و تخصصمان برای یافتن بهترین نتیجه بهره گیریم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید