اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139906224548315128

درمان کمر درد

درمان کمر درد

کد: 139906224548315128

https://bit.ly/32nDYPg

، تهران , (اخبار رسمی): گروه پزشکان متخصص طب فیزیکی و توانبخشی متشکل از دوازده تن از پزشکان متخصص رشته طب فیزیکی و توانبخشی فارغ‌التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران است که هم اکنون در شهرهای مختلف کشور در حال خدمت و ویزیت بیماران هستند.

گروه پزشکان متخصص رشته طب فیزیکی و توانبخشی فارغ‌التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران است که هم اکنون در شهرهای مختلف کشور در حال خدمت و ویزیت بیماران هستند

کمردرد به معنی درد از زیرآخرین دنده ی قفسه سینه تا پایین چین باسن میباشد، این درگیری یکی از شایعترین علل مراجعه بیماران به پزشک است و اغلب افراد جامعه یک نوبت کمردرد را در طول زندگی تجربه میکنند.

علل کمر درد:

علل درد کمر میتواند ساختارهای خود کمر شامل استخوان، اعصاب، عضلات و مفاصل یا درد ارجاعی از سایر مناطق بدن باشد.

شایعترین علت کمردرد درگیری عضلانی یا کشیدگی تاندونی است و در افرادی که بهداشت و سلامت کمر را رعایت نمیکنند، پشت میزنشین هستند، اضافه وزن دارند و سیگار میکشند شایعتر است، این درد اصولا بسیار خوشخیم بوده و با دارودرمانی و رعایت درمانهای حمایتی ورزشی تحت نظارت متخصص طب فیزیکی بهبود میابد. با افزایش سن دردهای با منشا دیسک کم کم بروز میکنند، ساختار ژلاتینی بین مهره ها که دیسک نامیده میشود، با افزایش سن شکننده شده و مستعد التهاب و بیرون زدگی میشود و دردهای دیسک کمر رخ میدهد. اگر التهاب موضعی دیسک در محل بین دومهره رخ دهد درد التهابی در خود دیسک و در محدوده ی کمر رخ داده ولی اگر دیسک بیرون زدگی پیدا کند درد رادیکولر و انتشاری به پا ایجاد خواهد شد که همراه گزگز و مورمور و خواب رفتگی بوده و اغلب موارد تحت عنوان درد سیاتیک نامیده میشود. برخی از بیرون زدگیهای دیسک نیاز به رسیدگی اورژانسی دارند این بیرون زدگی ها اغلب همراه علائم بیحسی بین دوپا یا اختلال ادراری یا مدفوعی میباشند. درد و درگیری مفاصل در زمینه بیماری التهابی و روماتیسمی در مفاصل و ستون فقرات که این درد اغلب صبحگاهی بوده و با فعالیت بهبود دارد و پس از استراحت تشدید پیدا میکند. درگیریهای مفاصل وابسته به سن که به علت استئوآرتریت مفاصل و اغلب در افراد مسن رخ میدهد و همراه درد لنگش وجود داشته و درد با فعالیت تشدید میشود. دردهای کمر به علت تنگی کانال کمر که به علت در کنار هم قرارگرفتن بیرون زدگیهای دیسک در سطوح مختلف در کنار استئوآرتریت در ستون فقرات کمری در افراد با سن بالا رخ میدهد، این موارد در کنار هم اغلب سبب فشار به مسیرهای خروجی اعصاب از ستون فقرات شده و منجر به کمردرد در کنار سنگینی و سختی راه رفتن میشود. دردهای نیاز به اقدامات بیشتر، که ممکن است به علت شکستگی، تومور و یا عفونت رخ دهد، علائم این درگیریها اغلب شامل وجود تب، سابقه ضربه، سن بالا یا پایین، تب و وجود بیماریهای زمینه ای میباشد و درصورت وجود این علائم بررسی بیشتر ضروری خواهد بود.  تشخیص:

مهمترین رکن در تشخیص علت درد کمر گرفتن شرح حال و معاینه فیزیکی توسط پزشک متخصص است. در صورت وجود ضعف یا عدم تقارن رفلکسها یا شواهد درگیری مفصلی در معاینه نیاز به بررسی های تصویر برداری از قبیل MRI، گرافی ساده، آزمایش خون و یا نوار عصب و عضله میباشد. 

درمان درد کمر:

متخصصین طب فیزیکی و توانبخشی با توجه به تسلط علمی قابل قبول در دوران تخصص پزشکی در زمینه همه روش های تشخیصی - درمانی غیر جراحی مربوط به کمردرد و بیرون زدگی دیسک کمر نسبت به سایر رشته های تخصصی، مناسب ترین رشته تخصصی برای مراجعه اولیه در زمان وقوع کمردرد می باشند. اکثر علل کمردرد که در بالا ذکر شد، حتی دیسک کمر نیاز به جراحی نداشته و با مراجعه به موقع به متخصص طب فیزیکی و توانبخشی می توان از جراحی و عوارض احتمالی آن فاصله گرفت.

گروه تخصصی پزشکان طب فیزیکی و توان توان بخشی در ایران

گروه پزشکان متخصص طب فیزیکی و توانبخشی متشکل از دوازده تن از پزشکان متخصص رشته طب فیزیکی و توانبخشی فارغ‌التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران است که هم اکنون در شهرهای مختلف کشور در حال خدمت و ویزیت بیماران هستند.
تشخیص و درمان موارد پیچیده و چالش برانگیز به صورت جمعی و با مشورت همه اعضا انجام می شود؛ که خود باعث تشخیص و درمان دقیق تر و با درصد خطای کمتر می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

متخصصین طب فیزیکی و توان بخشی

گروه پزشکان متخصص طب فیزیکی و توانبخشی متشکل از دوازده تن از پزشکان متخصص رشته طب فیزیکی و توانبخشی فارغ‌التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران است که هم اکنون در شهرهای مختلف کشور در حال خدمت و ویزیت بیماران هستند. هدف از این همکاری آشنایی جامعه با خدمات طب فیزیکی و توانبخشی و نیز آگاهی بیماران با روشهای پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری های اسکلتی-عضلانی و ستون فقرات در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی