اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139906244552315178

هر آنچه که باید در مورد یو پی اس بدانید

کد: 139906244552315178

https://bit.ly/3iLCQuw

، تهران , (اخبار رسمی): یو پی اس به منظور تامین پیوسته توان مورد نیاز بار مصرفی با استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری، بین برق شهر و دستگاه مصرف کننده قرار می­گیرد. دستگاه یو پی اس همچنین باعث کاهش نوسانات برق و نیز یکنواخت شدن ولتاژ شده و در نتیجه از شوک الکترونیکی و آسیب به تجهیزات حساس جلوگیری می­کند.

یو پی اس چیست ؟

منبع تغذیه اضطراری یا یو پی اس (UPS) یک وسیله ­ی الکتریکی است که به منظور تامین پیوسته توان مورد نیاز بار مصرفی با استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری، بین برق شهر و دستگاه مصرف کننده قرار می­گیرد. دستگاه یو پی اس همچنین باعث کاهش نوسانات برق و نیز یکنواخت شدن ولتاژ شده و در نتیجه از شوک الکترونیکی و آسیب به تجهیزات حساس جلوگیری می­کند.

تفاوت یو پی اس و استابلایزر در چیست ؟

از تفاوت­های دستگاه یو پی اس با دستگاه استابلایزر (Stabilizer) می­توان به مجهز بودن UPS به باطری برای استفاده در زمان­های خاموشی و نبود برق اشاره کرد. به عبارت دیگر، یو پی اس (UPS) توانایی جبران خلا و قطعی برق را دارد و نقش جایگزین برق را ایفا می­کند.

تفاوت یو پی اس لاین اینتراکتیو و یو پی اس آنلاین در چیست؟

تغییر در میزان جریان برق شهری برای دستگاه های مصرف‌کننده‎‌ی برق می­تواند باعث آسیب و خرابی گردد.

می­توان با استفاده از یک یو‌ پی اس آنلاین جریان ورودی به مصرف کننده را کنترل کرده و جلوی آسیب به دستگاه الکتریکی را گرفت.

یکی از تفاوت­های یو پی اس آنلاین(Online UPS) با سایر انواع یو پی اس در این است که یکسوکننده در این مدل همیشه فعال بوده و جریان ورودی متناوب را به جریان مستقیم بدل کرده و آن را دوباره به جریان متناوب مناسب با مدل دستگاه مصرف کننده‌ تغییر می­دهد.

در یو پی اس لاین اینتراکتیو (line-interactive UPS) در صورت وجود برق شهری، دستگاه­های الکتریکی جریان مورد نیاز خود را از برق شهری می گیرند. با این تفاوت که یک تنظیم کننده خودکار ولتاژ برای تنظیم ولتاژ خروجی در مسیر خروجی دستگاه یو پی اس برای مصرف کننده ها قرار دارد و باتری نیز در شرایط شارژ است. در زمان قطع برق، باتری از طریق اینورتر بارهای خروجی را تغذیه می‌کند.

اندازه ی یو پی اس Line Interactive عموماً نسبت به یو پی اس Online کوچک­تر است و قیمت کمتری نیز دارد. UPS مدل آنلاین مناسب مواردی مانند تجهیزات پزشکی، سرورها و سوییچ ها است که حفاظت از دستگاه‌های برقی امری مهم به حساب می‌آید در حالی که مدل یو پی اس لاین اینتراکتیو بیشتر برای کاربردهای غیر حساس از قبیل درهای برقی، دوربین­ها، کامپیوترهای شخصی و … که حساسیت چندان بالایی نسبت به دقت ولتاژ برق ورودی ندارند استفاده می­ شود.

لازم به ذکر است که یو پی اس لاین اینتراکتیو در مقایسه با یو پی اس آنلاین (online ups) دارای زمان بی برقی بیشتری است.

یوپی اس لاین اینتر اکتیو مصرف کننده را در برابر چه اختلالاتی حفاظت می کند؟

کاهش یا افزایش طولانی مدت دامنه ولتاژ برق شهر

قطع برق

افزایش ولتاژهای با دامنه بالا مانند رعد و برق

منبع

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت صنایع الکترونیک فاران

شرکت صنایع الکترونیک فاران در سال 1368 با هدف فعالیت در زمینه تولید تجهیزات الکترونیکی، مخابراتی و کامپیوتری تأسیس گردید. مده تمرکز شرکت صنایع الکترونیک فاران تولید و توزیع انواع یو پی‏ اس و باتری و تجهیزات دیگری از جمله استابلایزر و اینورتر می باشد که در راستای انتقال دانش فنی و تکنولوژی به داخل کشور و تولید تجهیزاتی با کیفیت بهتر و قیمت مناسب تر، نسبت به عقد قراردادهای تولید مشترک با چندین کمپانی معتبر اروپایی و آسیایی اقدام نموده است. این شرکت با افتتاح خط توسعه تولید باتری در سال 1388 با حضور معاونت وزارت صنایع و معادن، و گسترش کارخانه به فضای کلی بالغ بر 8900 متر مربع در استان کرمانشاه، و دفتر مرکزی با فضای کلی بالغ بر 2000 متر مربع در استان تهران شهرک فناوری پردیس با بهره گیری بیش از 100 نفر پرسنل متخصص و فنی در حال فعالیت می باشد و همچنین محصولات خود را از طریق بیش از 50 نمایندگی در سراسر ایران ارائه می نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید