کد: 139907034573515154

افیلیت مارکتینگ چه اهمیتی در کسب درآمد اینترنتی دارد؟

معرفی سیستم همکاری در فروش

کد: 139907034573515154

https://bit.ly/33IPqFQ

، بجنورد , (اخبار رسمی): همکاری در فروش علاوه بر کسب درآمد برای وبمستران، موجب بیشتر دیده شدن کسب و کار های آنلاین می شود و نقش عمده ای در برند سازی کسب و کار ها دارد. هر وب سایتی با استفاده از این سیستم ترافیک بالایی را به صورت رایگان به دست می آورد و این باعث بهبود رتبه الکسا و کسب درآمد بیشتر خواهد شد.

معرفی سیستم همکاری در فروش
همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ یک از شیوه های قدیمی ولی موثر در کسب درآمد اینترنتی محسوب می شود .

از سیستم همکاری در فروش به عنوان یک استراتژی در کسب و کار می توان استفاده کرد. در واقع یکی از ابزارهایی است که کسب و کارهای کوچک می توانند از آن برای رقابت با رقبای بزرگتر از خود استفاده کنند.

زمانی که اسم همکاری در فروش یا بازاریابی پورسانتی می آید، ذهن به اوایل دهه هفتاد می رود که عده ای با یک کتابچه در دست داخل این مغازه و آن مغازه می شدند و با مغازه داران بحث می کردند تا بتوانند محصول و کالایی از یک شرکت را بفروشند و در عوض شرکت درصدی از هر فروش را به آنها بدهد. این شیوه سنتی در دوران خود جزو مشاغل افرادی بود که دارای روابط عمومی بالا بودند و البته تا امروز هم ادامه دارد و بیشتر این افراد را با نام ویزیتور شرکت ها می شناسیم که تقریبا کارشان مثل هم است.

آن شیوه فروش و بازاریابی پورسانتی موجب اشتغال زایی برای جوانان می شد که کم کم این افراد جذب شرکت های فروش می شدند و گاهی بیمه هم می شدند . با رشد تکنولوژی و فناوری های جدید بازاریابی پورسانتی شکل و شمایلش را تغییر داده و با فناوری همراه شد به قول معروف خودش را همراه و هماهنگ با روز کرد . همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ از اوایل ورود اینترنت به ایران، در کنار برخی مشاغل و راه های کسب درامد از اینترنت مثل تبلیغات کلیکی ، کوتاه کننده لینک ، پاپ آپ و... شکل گرفت و کم کم شرکت های بزرگ اقدام به راه اندازی این شیوه از کسب درآمد کردند.

با تمام فراز و فرودهایی که برای سیستم همکاری در فروش اتفاق افتاد این شیوه کسب درآمد اینترنتی راهش را پیدا کرد و امروز در ایران افراد زیادی هستند که از این راه کسب درامد دارند.

تعریف همکاری در فروش

همکاری در فروش (Affiliate Marketing) که به آن فروش واسطه ای و فروش وابسته هم می گویند به شریک شدن در سود فروش محصول یا خدمتی گفته می شود.

به بیانی دیگر اگر هرکس فرد دیگری را با کسب و کاری آشنا کند که برای کسب و کار مورد نظر سودی داشته باشد همکاری در فروش انجام داده است و این کاملا قابل پیگیری است که در ادامه بیشتر در مورد آن می خوانید.

به همکاری در فروش بازاریابی پورسانتی هم گفته می شود یعنی در این سیستم پای محصولات و خدماتی در میان است که توسط افرادی به عنوان بازاریاب فروخته می شوند و به عنوان پورسانت درصدی از سود فروش آن محصول یا خدمات به آن ها تعلق می گیرد. در سیستم همکاری در فروش درصد همکاری ها مشخص شده است و به ازای فروش هر محصول یا خدماتی پورسانت تعیین شده به حساب بازاریاب مورد نظر واریز می شود.

اهمیت همکاری در فروش در کسب و کارهای اینترنتی

از سیستم همکاری در فروش به عنوان یک استراتژی در کسب و کار می توان استفاده کرد. در واقع یکی از ابزارهایی که کسب و کارهای کوچک می توانند از آن برای رقابت با رقبای بزرگتر از خود استفاده کنند استفاده از سیستم همکاری در فروش است.

هر کسب و کاری می تواند از همکاری در فروش به عنوان یک ابزار قدرتمند تبلیغاتی استفاده کند. همچنین راه اندازی چنین سیستمی برای هر کسب و کاری رایگان است البته فارغ از راه اندازی برنامه آن بر روی بستر اصلی کسب و کار(اپلیکیشن موبایلی یا وب سایت)

در واقع هر کسب و کاری توسط همکاری در فروش با هزینه بسیار کمی می تواند خدمات یا محصولات خود را تبلیغ کند. البته اینکه ماهیت کار رایگان است، یعنی افراد به صورت رایگان جذب سیستم می شوند و تمایل پیدا می کنند تا برای کسب و کار مورد نظر تبلیغ کنند و در سود آن شریک شوند.

مزیت های سیستم همکاری در فروش

یکی از بهترین مزیت های آن بیشتر دیده شدن کسب و کار است. افراد زیادی به واسطه همکاری در فروش با کسب و کار مورد نظر آشنا می شوند و ممکن است به مرور زمان با خرید دیگر محصولات و خدمات به مشتریان دائمی آن کسب و کار تبدیل شوند.

درباره اهمیت سیستم همکاری در فروش همین بس که گفته شود، نقش عمده ای در برند سازی کسب و کارها دارد. کسب و کارهای زیادی به واسطه سیستم های همکاری در فروش توانسته اند مخاطبان زیادی را بدست آورند.

افزایش بازدید سایت از دیگر مزیت های سیستم همکاری در فروش است. هر وب سایتی که از این سیستم استفاده می کند می تواند ترافیک بالایی را به صورت رایگان به دست بیاورد. از طرفی ترافیک بالا هم باعث بهبود رتبه الکسا خواهد شد.

همچنین استفاده از سیستم همکاری در فروش باعث بهبود سئو سایت هم می شود. مسلما افرادی که قصد دارند با همکاری در فروش کسب درآمد داشته باشند باید لینکی به وب سایت کسب و کار مورد نظر بدهند تا از طریق لینک ارجاع بتوانند فروش هایی را به نام خود ثبت کنند.

در این صورت به طور ناخودآگاه فردی که به عنوان بازاریاب فعالیت می کند باعث ساخت بک لینک هایی برای وب سایت مورد نظر می شود. و به این صورت ممکن است هزاران بک لینک متفاوت به صورت طبیعی برای وب سایتی که سیستم همکاری در فروش دارد ساخته شود. این کار در بلند مدت باعث افزایش اعتبار سایت نیز می شود.

ارتباط همکاری در فروش با کسب و کارها

همکاری در فروش در کسب و کارهای سنتی هم دیده می شود. همان بازاریابانی که به عنوان ویزیتور محصولاتی را معرفی می کنند در واقع دارند بازاریابی وابسته یا پورسانتی انجام می دهند که این هم نوعی از همکاری در فروش است.

اما در کسب و کارهای آنلاین هم هر کسب و کاری که محصول و خدماتی ارائه می کند می تواند از این سیستم بهره مند شود. شاید پیش خود بگویید کسب و کارهایی مثل اسنپ و الوپیک که از این سیستم استفاده می کنند معروف هستند و به خاطر همین هم، مورد اعتماد هستند. ولی کسی که کسب و کار معروفی ندارد چه طور باید افرادی را ترغیب کند تا برای فروش محصولات و خدمات به آنها کمک کنند؟

اگر خدماتی ارائه می دهید و یا قصد فروش محصولات دیجیتالی را دارید دست شما بازتر است و می توانید پورسانت بیشتری را برای بازاریابان خود در نظر بگیرید. سعی کنید کمیسیون آن ها را طوری تعیین کنید که واقعا ترغیب شوند تا با شما همکاری کنند.

اگر محصولات دیجیتالی دارید(ویدیوهای آموزشی) یا خدماتی مثل میزبانی وب ارائه می دهید نگران سود کم در ابتدا نباشید. مهم مشتریان جدید است که با کسب و کار شما آشنا می شوند و در دراز مدت سود آوری بیشتری برای شما حاصل می کنند.

یکی از روش ها برای جذب بیشتر افراد به عنوان بازاریاب این است که از تبلیغات کلیکی استفاده کنید. در این صورت بهتر است یک صفحه فرود در سایت خود درست کنید و در آن مزایای همکاری در فروش با سایت تان را کامل توضیح دهید و افرادی که روی تبلیغات شما کلیک می کنند را به این صفحه بکشانید تا از این طریق بتوانید افرادی را به عنوان بازاریاب جذب کنید.

اگر کسب و کار اینترنتی شما پتانسیل این را دارد که بشود افرادی را علاقه مند کرد تا با شما در فروش محصولات و خدمات تان همکاری کنند حتما از آن استفاده کنید. شک نکنید همکاری در فروش یکی از بهترین استراتژی ها برای گسترش کسب و کارتان می باشد.

شیوه ایجاد سیستم همکاری در فروش برای کسب و کار

اگر وب سایت شما دارای CMS اختصاصی است، برای راه اندازی سیستم همکاری در فروش خود باید از برنامه نویس سایت خود بخواهید تا این سیستم را برای شما بنویسد. در اپلیکیشن های موبایلی هم همینطور است و باید با برنامه نویس اپلیکیشن تان این قضیه را در میان بگذارید.

ولی اگر از وردپرس استفاده می کند پلاگین های زیادی برای ایجاد سیستم همکاری در فروش وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. اگر در گوگل عبارت “پلاگین همکاری در فروش” را جست و جو کنید سایت های زیادی به شما نمایش داده می شوند که پلاگین هایی در این زمینه را می فروشند.

پلاگین Affiliate WP و Yith Woocommerce Affiliates دو افزونه معروفی اند که تست شده و بدون مشکل کار می کنند. سعی کنید حتما نسخه پولی آن ها را دریافت کنید.

شیوه کار سیستم همکاری در فروش

سیستم همکاری در فروش به چند صورت قابل اجرا است. یکی از متداول ترین آنها لینک همکاری در فروش است که در اکثر وب سایت ها مشاهده کرده اید.

در این روش لینکی مخصوص هر فردی که تمایل دارد در فروش محصولات و خدمات سایت همکاری داشته باشد در نظر گرفته شده است. از طریق لینک منحصر به فرد، اگر هر بازدیدکننده ای که وارد سایت می شود یک تراکنش مالی را انجام دهد که ممکن است خرید محصولی باشد یا عضویت در همایشی باشد یا اینکه خدماتی را سفارش دهد قابل پیگیری خواهد بود و به ازای آن پورسانت تعیین شده به حساب بازاریاب مورد نظر واریز می شود.

این سیستم به صورت برنامه نویسی شده و بسیار دقیق است و تمام بازدید های ارجایی از لینک منحصر به فرد قابل پیگیری است. حتی در بعضی از سیستم های همکاری در فروش این امکان وجود دارد که مثلا بازدیدکننده ای از یک لینک بازاریابی وارد سایتی شده است و در آن لحظه فقط عضو سایت شده و یک ماه بعد به سایت بازگشته و خرید خود را انجام داده است. در این صورت پورسانت این مورد هم برای فرد بازاریاب لحاظ می شود.

مورد بعدی هم استفاده از کد معرف است. شاید کد معرف را بیشتر در سیستم های زیر مجموعه گیری دیده باشید. ولی در سیستم همکاری در فروش هم قابل استفاده است ولی زیاد کاربردی نیست و اصلا پیشنهاد نمی شود از کد معرف استفاده شود.

همچنین برنامه نویسی چنین سیستمی هم برای همکاری در فروش ساده تر است..

مدل بعدی کمی متفاوت تر است و نیازی به برنامه همکاری در فروش خاصی ندارد. در این روش طبق مذاکره هایی که بین دو کسب و کار صورت می گیرد همکاری در فروش انجام می شود .

خلاصه اینکه، سیستم همکاری در فروش را می توان یک معامله دو سر سود و منفعنت برای صاحبان فروشگاه و وبمسترها دانست.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پول یابی ، کسب درآمد

پول یابی ، پایگاه آموزش کسب درآمد اینترنتی ،کسب و کار خانگی و همچنین استخدام و کاریابی می باشد. جدیدترین آموزش های کسب و کار اینترنتی ، خانگی و سنتی و نیز چگونگی یافتن کار و شغل مناسب به صورت رایگان در اختیار جویندگان کار و ایده قرار می گیرد.

منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی