کد: 139907144690715297

کسب مهارت خرید برنج ایرانی با بودجه برنج خارجی

کد: 139907144690715297

https://bit.ly/3124gFB

، فریدون کنار , (اخبار رسمی): خرید برنج طارم محلی از خود کشاورز و از فرد مورد اعتماد برترین راه خرید برنج است.

کسب مهارت خرید برنج ایرانی با همان بودجه برنج خارجی
خرید برنج طارم محلی فریدونکنار

کشاورزان برنج نیمه یا لاشه برنج طارم را به برنج خارجی ترجیح می دهند. بله، شاید قیمت برنج یک دست و درجه یک بالا باشد ولی برنج لاشه از نظر خاصیت و عطر و بو هیچ تفاوتی با برنج درسته و کامل ندارد.

خیلی از مردم ما به علت شرایط بد اقتصادی از برنج های غیر ایرانی استفاده می کنند ولی ضرر و زیان برنج های خارجی بر هیچکس پوشیده نیست. راه حل هایی وجود دارد که با همان بوجه بتوناید خرید برنج خارجی را کنار بگذارید. به این مقاله که برگرفته از تجربیات کشاورزان و مهندسان است، خوب دقت کنید.

برنج خارجی

این برنج ها دانه های خیلی بلندی دارند و به دو نوع عرضه می شوند؛ یکی به صورت کشت برنج و یکی به صورت صنعتی در کارخانه ها و کارگاه های کوچک و گاهی هم برای سودآور بودن واردات، مخلوطی از این دو نوع در کیسه های قشنگ در بسته و پلمپ شده است. برنج های مصنوعی، خود ساکنین هند را دچار بی اعتمادی شدید نسبت به محصولات کشاورزی برنج کرده است. در هند بعد از خرید برنج تست هایی بر روی آن انجام می دهند که برنج تقلبی نخرند.
 

نقاط ضعف و قوت برنج باسماتی

نقاط قوت

  1. قیمت ارزان تر نسبت به برنج ایرانی
  2. قد کشیدن برنج
  3. پخت راحت و ظاهری زیبا حتی برای تازه کارها

نقاط ضعف

  1. نداشتن خاصیت غذایی مناسب
  2. آسیب به معده و دستگاه گوارش
  3. ایجاد بیماری های مختلف
  4. نداشتن عطر و طعم خاص
  5. آسیب به کشاورزان داخلی

برنج ایرانی در نقاط مختلف ایران کشت می شود که بخش بیشتر کشت آن در مازندران و گیلان است. در مازندران برنج های طارم محلی ، طارم هاشمی بیشترین کشت را دارند. از آنجایی که گران ترین و خوش عطرترین و بهترین برنج ایران برنج طارم شناخته شده، در منطقه فریدونکنار شغل اکثریت مردم کشاورزی است.

نقاط ضعف و قوت برنج ایرانی

نقاط قوت

  1. خواص بسیار زیاد درمانی و مقوی
  2. حمایت کشاورزان زحمتکش داخلی
  3. خوش عطر و بو بودن
  4. سالم بودن برنج نسبت به برنج خارجی

نقاط ضعف

  1. قلق پخت برنج ایرانی
  2. قیمت بیشتر

نتیجه؛ برنج ایرانی یا خارجی؟

کشاورزان برنج نیمه یا لاشه برنج طارم را به برنج خارجی ترجیح می دهند. بله، شاید قیمت برنج یک دست و درجه یک بالا باشد ولی برنج لاشه (که برنج خیلی خوبی است و برای مصارف خانگی حتی مردم منطقه فریدونکنار که خود کشاورز هستند استفاده می شود) از نظر خاصیت و عطر و بو هیچ تفاوتی با برنج درسته و کامل ندارد؛ فقط در کارخانه در دستگاه شالیکوبی شکسته می شود. حتی م توانید با قیمت کمتر یا برابر با برنج خارجی، از لاشه درجه ۱ برنج طارم و ایرانی که میزان درشت آن خیلی زیاد است، برای خود تهیه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

برنج مرکزی فریدونکنار

فروش آنلاین برنج فریدونکنار از رمین های اختصاصی خودمون به صورت خالص کشت بدون هیج گونه کود و سم و به روش های بیولوژیکی آفتکشی می کنیم . برنج های کشت شده دارای بالاترین کیفیت در منطقه فریدونکنار است .

منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی