اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139907164693715249

کاربرد انواع چسب در صنایع مختلف

کد: 139907164693715249

https://bit.ly/2FrjBYD

، تهران , (اخبار رسمی): بررسی و معرفی انواع چسب صنعتی و ساختمانی، کاربرد هر یک از آن ها در صنایع مختلف و نحوه استفاده از هر کدام را در این بخش از مقاله مطالعه کنید.

کاربرد انواع چسب در صنایع مختلف
کاربرد انواع چسب در صنایع مختلف

در این مقاله سعی شده است مخاطبان با چسب و انواع آن آشنا شوند. چسب نامی آشنا برای همه است اما چسب‌ها بر اساس اینکه از چه موادی تشکیل شده‌اند، کاربرد مختلفی دارند. اینکه افراد به عنوان مصرف‌کننده انواع چسب‌ها را بشناسند بسیار مهم است، زیرا اگر هر چسبی در جای درست خود استفاده شود، کارایی بسیار بالایی خواهد داشت. در گذشته از صمغ درختان و یا از قیر برای چسباندن اجسام استفاده می‌کردند، اما با پیشرفت علم پلیمر  چسب‌های بسیار زیادی ساخته شدند. چسب‌ها امروزه در صنایع مختلفی مثل صنایع چوب، کاغذ، ساختمان و غیره کاربرد دارند. به جرات می‌توان گفت که چسب‌ها پرکاربردترین جز در صنایع مختلف هستند. در ادامه به معرفی انواع چسب صنعتی و ساختمانی پرداخته خواهد شد.

کاربرد چسب شیشه 

یکی از پرکاربردترین چسب‌ها که در منزل نیز استفاده می‌شود، چسب شیشه است. چسب شیشه از سیلیکون و اکسیژن ساخته شده است. اتصال اتم‌های سیلیکون و اکسیژن در چسب شیشه موجب شده است که این چسب‌ها در برابر آب مقاومت بوده و از نظر شیمیایی و گرمایی نیز دارای ثبات زیادی باشند. این چسب به عنوان درزگیر و آب بند نیز استفاده می‌شود زیرا مقاومت بسیار عالی‌ای در برابر آب و فشار زیاد دارد. همانطور که گفته شد بهترین چسب برای چسباندن شیشه، چسب شیشه است. این چسب که به چسب آکواریوم نیز معروف است دارای رنگ بندی سفید، شفاف و رنگی است که معمولا از مدل‌های شفاف و رنگی آن بیشتر استفاده می‌شود. چسب شیشه دارای دو نوع معمولی و ضد باکتری است که نمونه ضد باکتری آن دیرتر سیاه می‌شود. همچنین عمر طولانی تر دارد و البته قیمت آن کمی بالاتر است. 

کاربرد چسب چوب 

چسب بعدی که در مورد آن توضیح داده خواهد شد، چسب چوب است. همانطور که از اسم آن مشخص است چسب چوب بهترین چسب برای چسباندن چوب است. با استفاده از چسب چوب می‌توانید دو قطعه چوبی را به هم متصل کنید. به‌ طوریکه اگر از چسب چوب به‌درستی استفاده کنید یک اتصال محکم و ناگسستنی خواهید داشت. به همین علت از چسب چوب در صنایع چوب به‌وفور استفاده می‌شود. چسب چوب با ایجاد اتصال فیزیکی بین چوب و چسب چوب دو قطعه را بهم می‌چسباند. به طوریکه چسب چوب به داخل فضای خالی ساختمان چوب نفوذ کرده و نیروی چسبندگی فیزیکی ایجاد می‌کند. چسب چوب‌ها معمولا بر پایه هموپلیمرپلی وینیل استات ساخته می‌شوند. چسب چوب بوی خاصی ندارد و قابلیت حل شدن در آب را دارد. چسب چوب از نظر ظاهری سفید رنگ است و مانند عسل غلیظ است.

چسب سرامیک

چسب سرامیک، چسب کاربردی در خانه است. بهترین چسب برای ترمیم ظروف سرامیکی، چسب یک دو سه است. البته کاربرد چسب یک دو سه بسیار بیشتر از چسباندن ظروف سرامیکی است و برای سطوح فلزی، چوبی، سنگی و غیره نیز استفاده می‌شود. چسب یک دو سه به صورت دوتکه عرضه می‌شود که تکه اول چسب و تکه دوم اسپری شتاب دهنده اتصال آن است. نحوه استفاده از چسب یک دو سه به این صورت است که قبل از چسباندن سطوح بهم باید به خوبی آن‌ها را تمیز کرد به صورتیکه عاری از هرگونه رطوبت، لکه و یا گرد و غبار باشند. سپس اسپری شتاب دهنده اتصال را به یکی از سطوح بزنید. در این مرحله باید کمی صبر کنید تا اسپری خشک شود. بعد از آن، سطح دیگر را آغشته به چسب 123 کنید. سپس هر دو سطح را روی یکدیگر قرار دهید و تا چند ثانیه هر دو سطح را محکم در کنار هم نگه دارید تا اتصال به طور کامل برقرار شود. اکنون شما یک سطح به هم چسبیده خواهید داشت. معمولا حداکثر زمانی که برای اتصال دو سطح سرامیکی نیاز است 15 ثانیه است. به این نکته توجه داشته باشید که گاز متصاعد شده از اسپری شتابدهنده به دلیل وجود برخی مواد شیمیایی کمی سمی است. بنابراین بهتر است که از تنفس آن خودداری کنید . برای استعلام قیمت و خرید انواع چسب 123 به فروشگاه اینترنتی جهان چسب اسلامی مراجعه کنید. 

چسب ساختمانی

تا به الان به صورت مختصر به معرفی انواع چسب صنعتی پرداخته شده است اما معرفی انواع چسب ساختمانی باقی مانده است. چسب ­ها در ساختمان بسیار پرکاربرد هستند مثلا از چسب سنگ برای چسباندن سنگ ها به سطح استفاده می‌شود. یا چسب آجر سفال که برای چسباندن آجر سفال استفاده می‌شود. چسب پارکت، چسب بتونه و چسب بتن تنها بخشی از چسب‌های مورد استفاده در ساختمان هستند که استفاده از آن‌ها کار را برای ساختمان سازان راحت کرده است . برای خرید انواع چسب صنعتی و ساختمانی می‌توانید از فروشگاه‌های اینترنتی استفاده کنید. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جهان چسب اسلامی

فروشگاه جهان چسب_اسلامی از سال ۱۳۸۴ کار خود را در بازار تهران آغاز کرده با پخش انواع چسب های صنعتی و عمومی …با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در این زمینه که روز به روز کاربرد چسب در تمامی زمینه های صنعتی و عمومی هر روز نیاز بازار به چسب بیشتر شده کسب کار این فروشگاه رونق گرفت و وارد عرصه تولید شد… و در حال حاضر در زمینه تولید چسب های نواری ،سیلیکون ،سیلیکونایز ،چسب های پایه حلالی …با برند های آذر چسب و روناک در حال فعالیت است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید