اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139907214699615189

هر آنچه که در مورد با کربومر باید بدانید

کد: 139907214699615189

https://bit.ly/3lDJT9w

، تهران , (اخبار رسمی): بازرگانی آسمان تجارت یکی از فعالان فروش مواد شیمیایی از جمله فروش کربومر، علاوه بر فروش یک مرجع آموزش مطالب شیمایی همراه با دسترسی آسان و سریع در خرید مواد شیمایی در کنار شماست.

هر آنچه که در مورد با کربومر باید بدانید + معرفی مرکز فروش کربومر
هر آنچه که در مورد با کربومر باید بدانید

کربومر(Carbomer) اصطلاحی است که برای یک سری از پلیمرهای ساخته شده از آکریلیک اسید (Acrylic Acid) بکار می رود که آن را تحت عنوان کارباپول (Carbopol) نیز می شناسند که در واقع اسم تجاری آن است.

در پاسخ به سؤال کربومر چیست؟ یا تعریف کارباپول چیست تعریف بالا را ارائه می کنند ضمن اینکه در کنار آن به ویژگی های ظاهری مثل پودرهای سفید رنگ و کرکی که جاذب بسیار بالای آب و رطوبت هستند (کربومر مایع) و به همین دلیل شاهد بکارگیری آن در صنایع مختلف مخصوصا آرایشی – بهداشتی به عنوان ژل و محصولات مراقبت شخصی هستیم.

فرمول شیمیایی کربومرها C3H4O2 است و به عنوان مواد تغلیظ کننده جهت کنترل ویسکوزیته و گرانروی محصولات آرایشی – بهداشتی استفاده می شود. حتی به کمک کارباپول به پخش کردن و معلق سازی جامدات نامحلول درون مایعات نیز می پردازند (خاصیت امولسیون کنندگی) و از جدا شدن روغن و بخش های مایع یک محلول از یکدیگر جلوگیری می کنند.

این مواد شیمیایی به دلیل خاصیت جذب کنندگی آب و نگهداری آن در pH خنثی، بار منفی می گیرند و می توانند موقع پخش شدن در آب تا 1000 برابر حجم اولیه خود، افزایش حجم پیدا کنند. در واقع چون کربومرها موقع ترکیب با آب حالت کلوئیدی و قوام موسیلاژ (ژلاتینی) مانند ایجاد می کنند، به شکل ژل ساخته می شوند (ژل کارباپول).

در استفاده از کربومرها ترسی نداشته باشید چرا که توسط CIR یا سازمان ارزیابی مواد تشکیل دهنده محصولات آرایشی – بهداشتی تأیید شده اند.

کلیه Carbomer ها از لحاظ ساختار شیمیایی با یکدیگر مشابه هستند اما از لحاظ وزن مولکولی و ویسکوزیته با یکدیگر متفاوت هستند. به همین دلیل فرمولاسیون های مختلفی از آن را بر روی بسته بندی مواد آرایشی – بهداشتی می بینید که با اعداد 910، 934، 940 و 941 و P941 مشخص شده اند که دو نوع 934 و 940 از بقیه رایجتر می باشند. اعداد گفته شده نشان دهنده وزن مولکولی و اجزای خاص این پلیمرهاست و عدد P نشان دهنده وجود بنزن و درجه خلوص (Purity) بالای آن است.

 

انواع کربومر

کربومرها در انواع مختلفی تولید می شوند و برحسب ساختار شیمیایی و وزن مولکولی خود به چندین نوع تقسیم بندی می شوند. اولین دسته بندی مربوط به ساختار و اجزای خاص این پلیمرهاست که کارباپول را به سه گروه تقسیم می کند:

  • کارباپول هموپلیمر: حاصل اتصال عرضی آکریلیک اسید با آلیل سوکروز یا آلیل پنتا اِریتریتول
  • کارباپول کوپلیمر: حاصل اتصال عرضی آکریلیک اسید و آلکیل آکریلات 10 تا 30 کربنه با آلیل پنتا اریتریتول
  • کارباپول اینتر پلیمر: کربومر هموپلیمری یا کوپلیمری که دارای واحد کوپلیمری از پلی اتیلن گلیکول و زنجیره بلند آلکیل اسید استر باشد.

اما دسته بندی که برای فهم بهتر ترکیبات کارباپول بر روی بسته بندی مختلف محصولات آرایشی – بهداشتی، مراقبت از مو و غیره استفاده می شود متفاوت از دسته بندی فوق است و عموما کارباپول ها را به شکل زیر عنوان می کنند:

  • کربومر 934
  • کربومر 940
  • کربومر 910
  • کربومر P941
  • کربومر 941

با توجه به اینکه در اکثریت مواقع از دو نوع اول استفاده می شود و بیشترین کاربرد را دارد به توضیح این دو نوع پرداخته می شود.

 

کربومر 940 چیست؟

کربومر 940 پلی وینیل کربوکسی پلیمر است که برای افزایش ویسکوزیته، مایع ژل ساز یا معلق کننده برای امولسیفیه کنندگی ذرات جامد استفاده می شود که در ساختار آن با اترهای پنتا اریتریتول اتصال عرضی دارند. استفاده از این ترکیب در محصولات مختلف، خاصیت نرمی و لیز کنندگی بسیار بیشتری نسبت به استفاده از گلیکول می دهد.

از این کربومرها به دلیل استفاده در داروهای خوراکی به کربومر خوراکی نیز معروف است. از جمله کاربردهای دیگر آن در محصولات مختلف می توان به چسبنده ها، روان کننده ها، جاذب های سطحی، حلال های تمیز کننده، برای تولید ویسکوزیته بالا، شفافیت زیاد در ژل های مو و غیره اشاره کرد.

 

کربومر 934 چیست؟

این نوع کربومر نیز پلیمری از اتصال عرضی پلی آکریلیک اسید که به شکل پودر سفید تولید می شود که بعدا در اثر ترکیب با آب و سایر ترکیب ها از خاصیت منبسط شوندگی آن در لوسیون ها و کرم ها استفاده می گردد. این ترکیبات در ویسکوزیته بالا پایداری بسیار خوبی نشان می دهند و بر روی پوست احساسی سبکی ایجاد می کنند. از جمله کاربردهای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لوسیون ها/ کرم ها / ژل های بدن (ژل کارباپول)
  • استفاده در داروهای خوراکی (کربومر خوراکی)
  • محصولات آرایشی – محافظتی دور چشم
  • موبَرها
  • محصولات مراقبت از پوست صورت
  • محصولات بهداشتی پا و دست
  • دفع کننده حشرات
  • ضد آفتاب

کربومر 941 نیز برای پایدارسازی و بهبود ظاهر محصولات مراقبت شخصی با ویسکوزیته پایین استفاده می شود. در صنایع شیمیایی و محصولات آرایشی – بهداشتی نیز در ژل های پاکسازی پوست و لوسیون ها استفاده می شود. تمامی کاربردهای سایر انواع کربومر را نیز دارد ضمن اینکه در محصولات ضد پیری نیز استفاده می شود.

عوارض کارباپول

تاکنون عوارض خاصی از کارباپول ها مثل ایجاد سرطان، نقص در سیستم ایمنی یا واکنش های آلرژیک شدید گزارش نشده اما در برخی موارد خاص، مشاهده شده که قابلیت بسیار پایینی در ایجاد حالت سمیت نوری (Phototoxicity) و حساس شدن پوست در برابر نور و تحریک پذیری پوست، تنگی قفسه سینه، کهیر و خارش پوستی دارند.

نکات بسیار مهم: هنگام مصرف کربومر به هیچ وجه قبل از استفاده، محصولات حاوی آن را رقیق نکنید چون خاصیت آن را از بین می برید و باید پوست خشک باشد. برای استفاده در افراد مسن و کودکان با احتیاط مصرف کنید چون بی خطر بودن و مؤثر بودن آنها هنوز تأیید نشده است. زنان باردار و شیرده نیز باید با مشورت پزشک از این محصولات استفاده کنند.

 

فروش کربومر با یک تماس

در صورتی که قصد خرید کارباپول را دارید، برای اطلاع از قیمت کربومر (کارباپول) فرم ثبت سفارش را پر کرده و ارسال کنید تا همکاران واحد فروش با شما تماس بگیرند. گروه بازرگانی آسمان تجارت، بزرگترین و معتبرترین گروه تجاری کشور در زمینه فروش مواد شیمیایی است که در بخش واردات و صادرات نیز فعالیت بسیار زیادی دارد و کلیه محصولات با بهترین کیفیت و قیمت عرضه می شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بازرگانی آسمان تجارت

بازرگانی توسعه تجارت آسمان با هدف تأمین مواد اولیه‌ی شیمیایی مورد نیاز صنایع داخل و خارج از کشور تأسیس شده است و با استفاده از دانش روز، کادر و کارشناسان مجرب و حرفه‌ای و مهم‌تر از همه، شناخت صحیح بازار و نیاز مشتری، اقدام به تأمین مواد شیمیایی مورد نیاز کارخانجات و کارگاه های سراسر کشور و همچنین صادرات به کشورهای منطقه می‌نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار