اطلاعات تماس
  • 021339***** - 021339*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139908174734315342

معرفی تابلو برق و اجزای آن

کد: 139908174734315342

https://bit.ly/36GfHVk

، تهران , (اخبار رسمی): در این بخش قصد داریم تا به کاربرد تابلو برق در ساختمان های مسکونی و صنایع مختلف بپردازیم و شما را با اجزای تابلو برق آشنا سازیم.

معرفی تابلو برق و اجزای آن
معرفی تابلو برق و اجزای آن

تابلوی برق محفظه‌ای از جنس فلز یا پلاستیک است که قطعات الکتریکی که مسئول قطع و وصل جریان برق ورودی یک ساختمان هستند در آن تعبیه شده‌اند. به عبارت دیگر تابلو برق محلی است که همه کلیدهای قطع کننده برق در آن قرار دارند. سوئیچ هایی که می توان به وسیله آن‌ها جریان برق را کنترل کرد. در یک تابلو برق یک قطع کننده مدار اصلی وجود دارد که برق کل خانه یا محیط را کنترل می کند، علاوه بر قطع کننده مرکزی قطع کننده‌های جداگانه‌ای نیز در تابلو برق وجود دارد که هر کدام مسئول تأمین برق قسمت‌های مختلف محیط هستند. هر قطع کننده مدار دارای یک اهرم است که می تواند "روشن" یا "خاموش" شود. بهتر است بر روی هر اهرم قطع کننده برچسب مخصوص به خود زده شود تا در هنگام بروز مشکل بتوانید منطقه آسیب دیده را کنترل نمائید و مستقیما همان اهرم را خاموش یا روشن کنید.

 

برای مشاوره و خرید انواع تابلو برق و نیز سفارش ساخت تابلو برق با کارشناسان مدرن کنترل برتر در تماس باشید. 


تابلو برق چگونه کار می کند؟
هر قطع کننده مدار به گونه ای طراحی شده است که در هنگام بارگیری بیش از حد جریان مدار را به‌صورت اتوماتیک قطع می‌کند و اینگونه از ورود جریان برق جلوگیری به عمل می‌آید. توجه داشته باشید این یک مکانیسم درجهت افزایش ایمنی است نه یک محدودیت. اگر قطع کننده به درستی عمل نکند و در مواقع ضروری  برق را قطع نکند، ممکن است مشکلی پیش بیاید. هر قطع کننده  برای حمل مقدار مشخصی جریان طراحی شده است و در صورت ورود  بیش از حد جریان برق، سیم‌ها ممکن است بیش از حد گرم شوند و احتمال بروز آتش سوزی یا حداقل صدمه رسیدن به وسائل در این شرایط بسیار محتمل خواهد بود.


اجزاء تابلو برق
وقتی درب یک تابلو برق را باز می‌کنید، به کلیدهای قطع کننده مدار دسترسی پیدا می کنید، این موارد برای انجام امور عادی و غیر تخصصی قطع و یا وصل مدار کاربرد دارند. با این حال ، برای ورود به داخل تابلو برای نصب یا تعویض قطع کننده مدار ، باید درپوش محافظ اطراف کلیدهای قطع کننده را بردارید. روکش محافظ معمولاً به وسیله پیچ در هر گوشه در جای خود نگه داشته می شود. برداشتن روکش دسترسی به تمام اجزای صفحه را فراهم می کند. 
هشدار: همیشه قبل از برداشتن درب محافظ تابلو برق، قطع کننده مدار اصلی یا همان فیوز اصلی را خاموش کنید. با این کار برق تمام قطع کننده‌های مدار و مدارهای خانگی خاموش می شود اما برق ورودی خود تابلو برق قطع نمی شود. خطوط خدمات شهری و ترمینال هایی که تابلو برق به آنها در داخل محفظه متصل می شوند همچنان فعال هستند (جریان الکتریسیته کشنده ای را حمل می کنند) مگر اینکه شرکت خدمات سرویس دهی برق جریان اصلی برق به خانه را قطع کند. توصیه می‌شود برای انجام امور تخصصی یا هرگونه تعمیرات از افراد واجد شرایط و کار بلد کمک بگیرید


قطع کننده مدار اصلی
قطع کننده مدار اصلی یک قطع کننده بزرگ است که معمولاً در بالای صفحه قرار دارد اما گاهی در نزدیکی پایین یا در امتداد یک طرف قرار دارد. قطع کننده اصلی تمام قدرت قطع کننده‌های مدار شاخه (قطع کننده‌های کنترل کننده مدارهای جداگانه) را در صفحه کنترل می کند. به عبارتی وقتی قطع کننده اصلی قطع باشد برق تمامی مدار قطع می‌باشد.


شرکت‌ها و فروشگاه‌های بسیاری تابلو برق ارائه می کنند اما بهتر است سنجیده‌تر عمل کنید و در مرحله اول برای خرید تابو برق یک لیست قیمت تابلو برق تهیه کنید و با توجه به نیاز و ولتاژ مورد نظر با دریافت مشاوره خرید تابلو برق اقدام به خرید کنید. شرکت مدرن کنترل برتر علاوه بر تولید تابلو برق بعنوان یک فروشگاه تابلو برق نیز آماده ارائه کیفیتی باورنکردنی با نازلترین قیمت به همراهان عزیز خود است. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید تابلو برق با کارشناسان شرکت مدرن کنترل برتر تماس حاصل فرمائید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مدرن کنترل برتر

شرح فعالیت گروه مهندسی مدرن کنترل برتر گروه مهندسی مدرن کنترل برتر در سال 1381 و با اتکا به تجربیات و سابقه فعالیت موسسین این مجموعه در حوزه مهندسی برق و کنترل وابزار دقیق تاسیس گردید. هدف فعالیتهای این مجموعه ارایه کالا و خدمات در حوزه الکتریک به بخشهای خصوصی و دولتی کشور می باشد. این مجموعه تا کنون با چندین شرکت معتبر در زمینه ساخت و تامین قطعات در حوزه کنترل و ابزار دقیق و ساخت تابلو های برق مورد نیازشان همکاری داشته است. عناوین فعالیت های گروه مهندسی مدرن کنترل برتر : – طراحی و ساخت انواع تابلوهای فشار ضعیف و توزیع. – طراحی و ساخت بانک خازن و انواع فیلتر های هارمونیک. – طراحی و ساخت تابلوهای درایو توان متوسط )تا سقف(500KW – برنامه نویسی پیشرفته برای PLC های زیمنس و HMI های زیمنس و ایستگاه مانیتورینگ – طراحی و ساخت و برنامه نویسی سیستمهای Full Redundant , Fail Safe برای سایت های نفتی ، پتروشیمی و صنایع مشابه (سیستم های DCS)

اطلاعات تماس
  • 021339***** - 021339*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | علم و آموزش