اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139908214744915451

تجهیزات لیفتینگ

طناب کنفی چیست؟

کد: 139908214744915451

https://bit.ly/36G8FzZ

، تهران , (اخبار رسمی): طناب ازجمله تجهیزاتی می باشد گه در صنایع مختلفی ازجمله دریانوردی و بسیاری صنایع دیگر کاربرد دارد. طناب از دیرباز مورد استفاده بشر بوده و سپس با گذشت زمان و گسترش صنایع و تکنولوژی، نحوه ی تولید و استفاده از آن توسعه چشمگیری یافته است.

طناب
طناب کنفی چیست؟

از طناب های اولیه تا گسترش صنایع

انسان ابتدا توانست با به هم پیوستن الیاف درختان طنابی بساز که در حمل شکار وغیره به کار می رفت.

با گسترش صنایع و تبدیل مواد نفتی و پتروشیمی، انسان توانست به الیاف مصنوعی همچون پلی پبروبلین ، پلی آمید و ... دست یابد.

سپس، از تولید و تابیدن آن ها طناب های مستحکم به دست آورد که در مقابل رطوبت و اشعه ماورای بنفش و محیط های خوردنده آبی مانند آب شور دریا بسیار پردوام باشد.

انواع طناب و کاربرد آنها

انواع متفاوتی از طناب ها در ایران تولید و عرضه می شوند که از جمله ی آنها می توان به طناب کنفی، طناب ابریشمی، طناب پلی اتیلن، طناب پلی پروپیلن، طناب سیزال، طناب پلیمری، پلاستیکی و غیره ... اشاره کرد.

از این طناب ها در بسیاری از صنایع شامل: صنایع دریایی، کشتیرانی، صنایع دستی، صنعت ماهیگیری، صنایع ساختمانی، مصارف خانگی، صنعت حمل و نقل، کشاورزی و گلخانه، کوهنوردی، دکوراسیون و تزئینات استفاده کرد. 

طناب در صنعت دریانوردی

 برای بافت طناب های اولیه از الیاف و مواد طبیعی محیط اطراف استفاده می شد اما با ساخت کشتی های بزرگ بادبانی و سفر در اقیانوس ها و دریاهای پهناوردریا نوردی گسترش یافت وانسان متوجه شد که به علت اثر اشعه خورشید و آب شور دریا هر الیافی جهت کارهای دریایی مناسب نمی باشد.

مخصوصاً طناب های طبیعی به سختی در انبارها نگهداری می شدند. زیرا در سفرهای طولانی دریایی به علت باکتری و رطوبت سریع کپک زده و فاسد می شد.

با گذشت زمان و توسعه صنعت دریانوردی نیاز به طناب که روزگاری فقط جهت تور، دام گذاری و مهار کرجی ها به کار گرفته می شد افزایش یافت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

iranallexport

صادرات و عرضه کلیه محصولات صنعتی شامل تجهیزات ساختمانی، تجهیزات صنعتی، مشتقات نفتی و...

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

کسب و کار و خرده فروشی | علم و آموزش