اطلاعات تماس
  • 021565*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909044769415473

بررسی یکی از کارتن سازی های تهران

آشنایی با کارخانه کارتن سازی

کد: 139909044769415473

https://bit.ly/39r0j2r

، (اخبار رسمی): کارتن سازی یکی از خدمات زیر مجموعه صنعت چاپ و بسته است. با توجه به تعدد کارگاه های تولیدی و کارخانه ها یه نظر میرسد برای شناخت بیشتر با این صنعت و تجهیزات وابسته به آن لازم است تا با این فعالیت صنعتی آشنایی بیشتری پیدا کنید

آشنایی با کارخانه کارتن سازی
آشنایی با کارخانه کارتن سازی

در ادامه به این صنعت بیشتر میپردازیم و اطلاعاتی درباره دستگاه های کارتن سازی و انواع تولیدات این کارخانه ها مپردازیم.

دستگاه های مورد نیاز کارتن سازی

برای راه اندازی یک کارخانه کارتن سازی به تجهیزات و دستگاه های مختلفی نیاز است که در این قسمت این دستگاه ها را به شما معرفی میکنیم. به نکته توجه داشته باشید که کارتن سازی آریانا در زمینه فروش تجهیزات و دستگاههای کارتنسازی هیچ گونه فعالیتی ندارد و این اطلاعات صرفا جهت بالا بردن آگاهی و شناخت بیشتر مخاطبان با صنعت چاپ و بستهبندی و به طور خاص با صنایع کارتنسازی است و اما مهمترین و اصلی ترین دستگاه های خط تولید کارتن :

  • دستگاه ورق سازی
  • دستگاه چاپ یا چاپ فلکسو تک رنگ تا ۴ رنگ
  •  دستگاه دایکات (پینگ پنگی، فکی، روتاری)
  • دستگاه چاک دستی (چاک زن کارتن)
  •  دستگاه لب چسب
  • دستگاه لمینت دستی و لمینت اتومات
  • دستگاه تسمه کش
  • دستگاه منگنه
  • دستگاه چاپ نیمه اتومات یا تمام اتومات
  • دستگاه خط کش برش
  • دستگاه شیتر

دستگاه شیتر عملیات برش مقوا را بر عهده داشته و با توجه به دستور طراحی و برنامه ریزی عملیات برش را انجام میدهد.به طور معمول سرعت این دستگاه بالا بوده (۳۰۰۰ ورق در ساعت) و دقت آن حدود ۰٫۱ میلیمتر است. عملیات برش مقواههای رول با عرض ۶۰، ۷۰، ۸۰ و ۱۰۰ سانتیمتر توسط این دستگاه صورت میگردد. این دستگاه طراح را در خصوص کاهش پرت ورق و نهایتاً قیمت تمام شده بسته بندی یاری میکند. دقیقترین دستگاه شیتر در دنیا توسط کارخانجات آمریکایی ساخته میشوند. در ایران حدود سه دستگاه شیتر آمریکایی با کارایی بالا وجود دارد.

ماشین چاپ

ماشین چاپ از نظر کارایی انواع مختلفی دارد که در این مطلب به توضیح یک نوع از ماشین چاپ که از سایر ماشینهای چاپ کاربردی تر است میپردازیم. کشور های پیشتاز در ساخت ماشین چاپ عبارتند از: آمریکا، آلمان، ژاپن. ماشین چاپ مورد بحث در این مطلب ماشین افست است. که یکی از کاربردیترین ماشین چاپ در دنیاست. در کارخانههای کارتن سازی ایران ماشین چاپهای موجود معمولاً ساخت کشور آلمان بوده مثل: MAN ROLAND, HAYDERBERG . البته اخیراً ماشین آلات ژاپنی هم توانستهاند در بازار ایران نفوذ کنند ازجمله: ماشین چاپ RISO MITSO BISHI

ماشین دایکات

انواع ماشین دایکات موجود در ایران عبارتند از:

ماشین دایکات رفت و بر گشتی

ماشین دایکات رفت و برگشتی برای جعبههای با ابعاد بالا کاربرد دارد و از نظر دقت و کیفیت درحد متوسط میباشد.

ماشین دایکات فکی

ما شین دایکات فکی که در ایران از نوع چینی کپی برداری شده است از نظر دقت و کیفیت درحد خوب بوده و برای جعبه های با ابعاد متوسط کار برد دارد. از نظر کار و آماده سازی از نوع دایکات رفت و برگشتی بهتر است و کیفیت تیغ و تا، حدود ۱۰% از دایکات رفت و بر گشتی بهتر است در ایران به دایکات رفت و بر گشتی اصطلاحاً دایکات پینگ پنگی اطلاق میشود.

ماشین دایکات BOBEST

کارخانه کارتن سازی، ماشین دایکات BOBEST بهترین نوع دایکات موجود در ایران است. از نظر کیفیت و کارایی در حد بسیار خوبی است این نوع ماشین دایکات ساخت کشور آلمان است که تعداد محدودی در ایران موجود است. تعداد شرکتهای ایرانی که از این نوع ماشین دایکات استفاده میکنند از ۱۵ عدد تجاوز نمیکند.

 

لازم به توضیح است که این نوع دایکات (BOBEST) جهت ساخت جعبه پلی‌اتیلن‌دار مورد مصرف جهت مایعات خصوصاً شیر مورد استفاده قرار میگیرد. بعنوان مثال: جعبه های پیورپک موجود در بازار ایران توسط این دستگاه دایکات میشود چون نفوذ پذیری مایعات بالا است چون عملیات تیغه و تا، حساس بوده. قالب ساخته شده برای این نوع جعبه بسیار دقیق بوده و این نوع قالب در خارج از کشور ساخته میشود.

ماشین لب چسب

در کارخانه کارتن سازی؛ ماشین لبچسب عملیات چسباندن لبه های کارتن و یا جعبه را به یکدیگر به عهده دارد و به عبارتی خط پایانی ساخت جعبه و یا کارتن است. از خصوصیات یک ماشین چسب خوب سرعت بالا و دقت بالا به همراه زمان آماده سازی کم است شناختن ماشین لب چسب برای طراح ضروری است. زیرا اگر جعبه یا کارتنی طراحی شود ولی ماشین لب چسب قادر به چسباندن لبههای آن به هم نباشد کار باید دستی لب چسب زده شود که زمان بسیار زیادی را به خود اختصاص میدهد. نهایتاً قیمت تمام شده بالا میرود ماشین چسب زنیهای موجود در ایران معمولا ساخت کارخانجات سوئدی بوده که معمولاً دارای سرعت بالا (حدودا ۳۰۰۰۰ جعبه در هر شیفت کاری) میباشد انواع دیگری از ماشین در بازار و صنایع ایران موجود است که از خواص مختلفی برخودارند.

تولیدات کارخانه کارتن سازی

کارخانههای کارتن سازی بر اساس ظرفیت و توان دستگاه ها و خط ورق سازی می توانند انواع کارتن ۳ لایه , کارتن ۵ لایه و کارتن ۷ لایه را تولید نمایند. در مطالب جداگانه راجع به هر یک از انواع این کارتن ها صحبت کردهایم که در صورت تمایل میتوانید مطلب مربوط به هر یک مطالعه و مشاهده کنید.

قیمت کارتنهای ۳ لایه به نسبت کارتنهای ۵ لایه و ۷ لایه ارزان تر است اما کارتن های ۵ لایه مقاومت بیشتری نسبت به کارتن های سه لایه دارند. کارتنهای لمینتی هم از دیگر انواع کارتن هستند که در کارخانه کارتن سازی تولید میشوند. روند تولید کارتن لمینتی در مطلب دیگری بررسی شده است . محصولات تولیدی کارخانه را میتوان در دسته بندی زیر قرار داد:

  1. انواع کارتن ۳ لایه
  2. انواع کارتن ۵ لایه
  3. کارتن ساده
  4. کارتن بسته بندی
  5. کارتن مواد غذایی
  6. کارتن تخم مرغ
  7. کارتن میوه
  8. کارتن لمینتی
  9. کارتن ساده
  10. کارتن تلویزیون

در انتها برای سفارش انواع کارتن بسته بندی , ورق , سینگل و کارتن های سه لایه و پنج لایه در کارتنسازی آریانا در سایت و با شماره تماس 56545077 می توانید تماس بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021565*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید