اطلاعات تماس
  • 021883*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909154788915469

شناخت روش های چاپی و بررسی تفاوت آن ها

چاپ افست یا چاپ دیجیتال؟

کد: 139909154788915469

https://bit.ly/3lPEoUT

، تهران , (اخبار رسمی): چاپ افست و چاپ دیجیتال دو روش چاپی متفاوت هستند که برای انتشار انواع محصولات چاپی مورد استفاده قرار می گیرند. در این مطلب به اختصار درباره چاپ افست، چاپ دیجیتال و تفاوت های میان این دو سیستم چاپی بسیار کاربردی اطلاعاتی ارائه کرده‌ایم.

چاپ افست یا چاپ دیجیتال؟ | شناخت روش های چاپی + بررسی تفاوت آن ها
تفاوت های چاپ افست و چاپ دیجیتال

در چاپ افست سفارش ها به صورت سری های 1000 تایی آماده می شوند. بنابراین برای چاپ محصولات در تیراژ بالا مناسب است.

چاپ افست چیست؟

چاپ محتوا روی انواع کاغذ به روش های متعددی امکان پذیر می باشد. یکی از رایج ترین این سیستم های چاپی، چاپ افست می باشد. این سیستم چاپ در انتشار انواع محصولات چاپی از قبیل بروشور، ست اداری، فولدر افست، کارت ویزیت، کاتالوگ و ... به کار میرود.

فرایند چاپ افست اندکی متفاوت از سایر روش های مشابه، همانند چاپ دیجیتال است. برای چاپ محتوا روی کاغذ با استفاده از چاپ افست، در ابتدا محتوای چاپی باید روی صفحه ای فلزی به نام زینک قرار بگیرد. سپس با استفاده از مواد شیمیایی، جوهر تنها به بخش های نوشتاری و قابل چاپ جذب شده و قالب کلی چاپ افست برای شما آماده میشود. در این سیستم از چهار غلتک با رنگ های اصلی استفاده شده است. کاغذی که قرار است فرایند چاپ روی آن انجام شود به ترتیب در تماس با هر یک از این غلتک ها قرار گرفته و به ترتیب رنگهای مختلف روی آن قرار میگیرند. پس از رد شدن آن از تمام غلتکها، محتوای مورد نظر شما به خوبی روی کاغذ چاپ شده است.

چاپ دیجیتال چیست؟

چاپ دیجیتال یکی دیگر از روشهای متداول چاپی است. در چاپ دیجیتال، رنگ ها به طو مستقیم روی کاغذ قرار گرفته و نیازی به طی مراحل طولانی همانند چاپ افست ندارد. از چاپ دیجیتال نیز میتوان در انتشار محصولات چاپی متعدی استفاده کرد. از جمله محصولات چاپی تولید شده به روش دیجیتال می توان به بروشور دیجیتال، کارت ویزیت دیجیتال، کاتالوگ و دفترچه دیجیتال، پوستر دیجیتال و ... اشاره کرد.

تفاوت های چاپ افست و چاپ دیجیتال

چاپ افست و چاپ دیجیتال دو روش چاپی متفاوت هستند که برای انتشار انواع محصولات چاپی مورد استفاده قرار میگیرند. هر یک از این دو روش، مزایا و معایبی دارند که موجب شده است تا به انتخابی مناسب برای استفاده در موارد مختلفی تبدیل شوند. داشتن اطلاعات و شناخت کافی نسبت به هر یک از این دو سیستم به انتخاب روش مناسب کاربرد شما کمک می‌کند.

مزایای چاپ افست

در چاپ افست سفارشها به صورت سریهای 1000 تایی آماده میشوند. بنابراین برای چاپ محصولات در تیراژ بالا مناسب هستند. در این دسته از سفارشات، هزینهی نهایی نیز به طور چشمگیری کاهش یافته و بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه خواهد بود. قابلیت چاپ روی انواع کاغذ، کیفیت و دقت بالای چاپ افست نیز مزید بر علت شده است تا کاربردهای آن بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

معایب چاپ افست

در کنار مزایای چاپ افست، این روش معایبی نیز دارد. چاپ سفارشات به این روش نسبتا طولانی تر بوده و در مقایسه با چاپ دیجیتال به صرف مدت زمان بیشتری نیاز دارد. علاوه بر این، امکان چاپ سفارشات با محتوای متفاوت و به تعداد خارج از دستههای 1000 تایی وجود ندارد. به همین علت تعداد سفارشات در چاپ افست اغلب 1000، 2000 و 5000 است.

مزایای چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال سرعت بسیار بالایی داشته و محصولات را در مدت زمان بسیار کوتاهی آماده تحویل میکند. به همین علت از آن با عنوان «چاپ فوری» نیز یاد میشود. در چاپ دیجیتال میتوانید برای هر یک از محصولات، محتوای متفاوتی در نظر بگیرید و هیچ گونه محدودیتی در انتخاب محتوا برای شما وجود ندارد. همچنین چاپ سفارشات به تعداد دلخواه امکان پذیر است.

معایب چاپ دیجیتال

در مقایسه با سیستم افست، چاپ دیجیتال هزینه بیشتری برای شما به دنبال داشته و برای سفارشات در تیراژ بالا به صرف هزینهای گزاف نیاز دارد. همچنین در این روش، امکان چاپ روی تمامی متریالها فراهم نبوده و محدودیت بیشتری دارد.

چاپ آنلاین

در این مطلب به اختصار درباره چاپ افست، چاپ دیجیتال و تفاوت های میان این دو سیستم چاپی بسیار کاربردی اطلاعاتی ارائه کردیم. در پایان، انتخاب روش چاپی مناسب باید با توجه به کاربرد و نوع نیاز کسب و کار شما انجام پذیرد. کارشناسان ما در دفتر چاپ سانترال آماده ارائه مشاوره رایگان و پاسخگویی به سوالات شما هستند. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با مراجعه به وب سایت این مجموعه، اطلاعات کاملتری در این باره مطالعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

چاپ دیجیتال سانترال | Central chap

چاپ دیجیتال سانترال فعالیت خود را از سال 1346 آغاز نموده است. کلیه خدمات چاپ دیجیتال و چاپ افست توسط این مجموعه با بالاترین کیفیت ارائه شده و در اختیار مشتریان آن قرار می گیرد. از جمله پرطرفدارترین خدمات چاپ سانترال می توان به چاپ کاتالوگ افست، چاپ بروشور افست، چاپ کتاب و دفترچه، چاپ فولدر و مواردی از این قبیل اشاره نمود. علاوه بر این، ارائه انواع سازه های نمایشگاهی شامل جاکاتالوگی، استند، رول آپ، پاپ آپ و ... نیز در لیست خدمات این مجموعه جای دارد. چاپ سانترال در طول مدت زمان فعالیت خود، سابقه همکاری با مراکز بزرگی از جمله شهرداری تهران، به پرداخت ملت، تپسی و ... داشته است. ارسال سریع سفارشات، امکان ارسال به سراسر ایران، تضمین کیفیت، محاسبه آنلاین قیمت و تضمین رضایت مشتری از جمله مهم ترین ویژگی های چاپ سانترال هستند که موجب افزایش قدمت این مجموعه شده و تداوم همکاری با مشتریان قدیمی سانترال را به دنبال داشته است.

اطلاعات تماس
  • 021883*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار