اطلاعات تماس
  • 099077*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909184797315653

داستان تاسیس یک کسب‌وکار

کد: 139909184797315653

https://bit.ly/2K4J24G

، (اخبار رسمی): راه‌اندازی یک فروشکاه اینترنتی در حوزه صنایع غذایی چه چالش‌هایی دارد؟ در این مطلب داستان تاسیس یک کسب‌وکار را مطالعه خواهید کرد.

 بایروز: فروشگاه مواد غذایی با کیفیت
داستان تاسیس یک کسب‌وکار

از ابتدای کار بایروز بنای کار را بر جلب رضایت مشتریان گذاشت. از اولین مشتری که عسل طبیعی خرید تا به امروز، بایروز در تلاش برای جلب اعتماد مشتریان بوده. اولین هدف نه فقط فروش که مشاوره به مشتریان است.

محسن پژوهیانی و هادی جواهری از بیان‌گذاران فروشگاه بایروز، سال‌ها قبل و از دوران مدرسه تا دوران پس از دانشگاه در کنار هم به تحصیل و همکاری مشغول بودند. با وجود این که هر دو در رشته‌های تخصصی خود مشغول به کار بودند، ولی در مرداد ماه سال 1397 تصمیم گرفتند که با استفاده از ظرفیت‌های بی‌شماری که اینترنت برای ایجاد کسب‌وکارهای جدید فراهم می‌کند، فروشگاه اینترنتی بایروز را راه‌اندازی کنند.

آغاز کار و مواجهه با چالش‌ها

رابط کاربری در فروشگاه‌های اینترنتی نقش بسیار مهمی در میزان فروش ایفا می‌کند. اگر کاربران نتوانند به راحتی و سهولت از یک سایت خرید کنند، یا تجربه‌ی ناراحت‌کننده‌ای از کار با آن فروشگاه پیدا کنند، احتمال این که در مرتبه‌ی بعدی نیز از همین فروشگاه خرید کنند بسیار پایین می‌آید.

به همین دلیل طراحی رابط کاربری فروشگاه از اولین روز این پروژه، تبدیل به یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی بایروز شد. اما با مشورت و پشتیبانی طراحان متخصص این چالش از پیش رو برداشته  و فروشگاه اینترنتی بایروز طراحی و پیاده‌سازی شد.

اما یکی دیگر از چالش‌های بایروز، هزینه و مدت زمان ارسال کالا است. بخش بزرگی از آن وابسته به قوانین و شرایط سیستم ارسال موجود در کشور است که از حیطه‌ی قدرت بایروز خارج است. اما بخشی از این چالش با استراتژی انتخابی بایروز بهبود یافته است. به این صورت که بایروز از ابتدا مبنای کار خود را بر این گذاشته که از تبدیل شدن به مارکت پلیس خودداری کند. یکی از مزیت‌های این تصمیم، کاهش زمان ارسال کالا است. چون در سیستم‌های مارکت پلیس، کالا ابتدا از سمت فروشنده به سمت فروشگاه، و سپس از فروشگاه برای مشتری ارسال می‌شود. همین باعث می‌شود که مدت زمان ارسال کالا افزایش پیدا کند.

البته دلایل اجتناب از تبدیل شدن بایروز به یک مارکت پلیس، صرفا به زمان ارسال کالا محدود نمی‌شود. بلکه مهم‌ترین دلیل بنیان‌گذاران بایروز، این است که گرچه سیستم‌های مارکت پلیس منجر به سود سرشاری می‌شوند، اما معمولا نارضایتی مشتریان را نیز به همراه دارند. به این دلیل که تعدد فروشنده‌ها و عدم یکپارچگی کیفیت اجناس مختلف و نبود نظارت دقیق بر فروشنده‌ها، باعث می‌شود فروشگاه نتواند کیفیت کالا را تضمین کند. اما در فروشگاه‌هایی مثل بایروز، تمامی کالاها توسط تیم بایروز کنترل کیفیت می‌شوند و ارائه‌ی کالا با کیفیت بالا و قیمت منطقی و حتی کمتر از بازار توسط فروشگاه تضمین می‌شود.

در راستای غلبه بر چالش حفظ کیفیت، بایروز با تنظیم استراتژی‌هایی موفق به جلب اعتماد و رضایت مشتریان خود شده است. برای مثال زمانی که تعداد مرجوعی محصولی بیش از 3 مرتبه شود، آن محصول از فروشگاه خارج می‌شود.

بایروز به علت رابطه‌ی مستقیمی که با بهترین تامین‌کنندگان دارد، در زمینه‌ی حفظ کیفیت محصولات خود بسیار موفق عمل کرده است.

جلب رضایت و اعتماد مشتریان

از ابتدای کار بایروز بنای کار خود را بر جلب رضایت و اعتماد مشتریان گذاشت. از اولین مشتری بایروز، که یکی از افراد تیم فنی بود و عسل طبیعی از فروشگاه خریداری کرد، تا به امروز، بایروز در تلاش برای جلب نظر و اعتماد مشتریان خود بوده است. اولین هدف آن‌ها نه فقط فروش محصول، بلکه راهنمایی و مشاوره به مشتریان برای خرید درست و رفع نیازهای آنان است.

آینده‌ی بایروز

این فروشگاه اینترنتی که امروز توسط محسن پژوهیانی، علی بهرامی و محمد شیرازی هدایت و رهبری می‌شود، در نظر دارد تا در آینده‌ی نه چندان دور، به اولین هدف خود که فروش مجموعه‌ی کاملی از مواد غذایی ارگانیک، خشکبار و گیاهان دارویی است، برسد. همچنین مدیران بایروز در ادامه‌ی مسیر، تصمیم بر شناسایی و تامین بهترین برندهای لوازم سلامتی و بهداشتی گرفته‌اند.

این چنین بنیان‌گذاران این فروشگاه آینده‌ی بایروز را با تکیه بر تجربه و تخصص و همچنین اطمینان خاطر از مشتریان وفادار خود ترسیم کرده‌اند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بایروز

فروشگاه اینترنتی بایروز با تجربه چندین ساله در زمینه‌ی تجارت خشکبار، ادویه و گیاهان دارویی در سال ۱۳۹۷ شروع به فعالیت در زمینه فروش اینترنتی این محصولات نمود. محصولات بایروز در حوزه خشکبار، ادویه‌جات، گیاهان دارویی، عسل، داروهای گیاهی، محصولات طب سنتی، عسل و لوازم آرایشی بهداشتی می‌باشد. اولین هدف و مهمترین شعار بایروز، ارائه محصولات با کیفیت و درخور مردم عزیز ایران می‌باشد. بایروز همواره در تلاش است محصولات با کیفیت را شناسایی کند و با قیمتی کمتر از قیمت موجود در بازار به دست مشتریان محترم برساند.

اطلاعات تماس
  • 099077*****
[نمایش اطلاعات]