اطلاعات تماس
  • ۰۹۱۲۰۷***** - ۰۲۱۳۶۰*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909224802915259

راهنمای جامع شغل طلا فروشی

کد: 139909224802915259

https://bit.ly/3gHGmWn

، تهران , (اخبار رسمی): برای آشنایی با شغل طلافروشی، اقدامات لازم برای شروع آن، برآورد میزان هزینه و سرمایه کافی برای این شغل و هم چنین نحوه دریافت جواز و نکات مهم در خصوص شغل جذاب طلا فروشی، در این مقاله با ما همراه باشید.

راهنمای جامع شغل طلا فروشی
راهنمای جامع شغل طلا فروشی

اولین کار برای وارد شدن به حوزه طلافروشی، برآورد هزینه ها از جمله تامین سرمایه برای خرید طلا، هزینه خرید یا اجاره مغازه، خرید تجهیزات لازم و هزینه برای ایمن سازی مغازه و... می باشد.

اکثریت مردم تصور می کنند طلافروشان از پولدارترین افراد جامعه هستند. تقریباً همه ما فکر می کنیم کسی که در صنف طلافروشی کار می کند هیچ دغدغه مالی ندارد؛ اما اگر یک بررسی دقیق انجام دهید می توانید طلافروشان بسیاری را پیدا کنید که ورشکسته شده و تمام دارایی خود را از دست داده اند. همه طلافروش ها نمی توانند در این زمینه موفق شوند. تنها آن دسته از افراد توانسته اند در این کسب و کار به خوبی ظاهر شوند که مسیر درست را طی نموده اند؛ اما از این موضوعات که بگذریم باز هم می توان چنین گفت که طلا فروشی جزو کسب و کارهایی است که درآمد بالایی دارد. تنها کافی است تجربه کافی داشته و در خرید و فروش طلا، تمامی جوانب را بسنجید. در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در مورد درآمد و نکاتی که باید برای شروع کار طلا فروشی بدانید را کسب نمایید.

 

درآمد طلا فروشی چقدر است؟

طلافروشی جزو آن دسته از مشاغلی که سختی کار کمی داشته و در عین حال دارای درآمد بالایی است. برای این که بتوان برآورد کرد درآمد ماهانه طلافروشی چقدر است اولاً باید فاکتورهای متعددی را مورد بررسی قرار دهیم. ثانیاً هیچ گاه نمی توان میزان دقیق این درآمد را برآورد کرده و عنوان نمود. امروزه تعداد مغازه های طلا فروشی، افزایش یافته است. سلایق مردم نیز روز به روز در حال تغییر می باشد. افراد به دنبال طلاهای ظریف با نقش و نگارهای دلفریب هستند. در ضمن اگر توجه کنید متوجه می شوید که اغلب افراد از مراکزی خرید می کنند که دارای جلوه ای مدرن باشند.

از این رو درآمد طلا فروشی هایی که به این نکات توجه می کنند نسبت به طلا فروشی هایی که به صورت سنتی کار می کنند، بیشتر است. برای کسب درآمد بیشتر باید طلافروشی خود را در یک محل خوب راه اندازی کرده و سعی کنید طلاهایی که برای فروش می گذارید با خواست مخاطبان، تطابق داشته باشد.

 

سرمایه لازم برای راه اندازی طلافروشی چقدر است؟

طلافروشی را می توان در دسته بندی مشاغلی قرار داد که به سرمایه زیادی نیاز دارد. با توجه به این که امروزه نیز قیمت طلا با افزایش سرسام آوری روبرو شده است میزان سرمایه لازم برای راه اندازی یک طلافروشی، بیشتر هم شده است. سرمایه لازم برای شروع کار طلافروشی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال، سرمایه لازم برای راه اندازی یک مغازه طلافروشی در تهران با شهرستان ها فرق دارد. زیرا هزینه اجاره بها و ... در شهرهای مختلف با هم فرق دارند. البته در خود تهران نیز همین موضوع صدق می کند. پس برای این که سرمایه لازم برای راه اندازی طلافروشی را برآورد کنید لازم است به محل مغازه، میزان طلایی که قرار است خریداری کنید، نوع طلا و جواهرات مورد نظر و ... توجه نمایید.

 

اما به صورت کلی می توان گفت شاید در چند سال گذشته، فردی می توانست با صد میلیون تومان سرمایه، یکی طلافروشی کوچک راه اندازی کند؛ اما در حال حاضر اگر فردی بخواهد به صورت مستقل، طلافروشی بزند باید سرمایه چند میلیاردی داشته باشد. البته افرادی که دارای سرمایه کمتری هستند نیز می توانند قدم در این حوزه بگذارند. در مورد این موضوع در ادامه همین مقاله، توضیح داده شده است.

 

ورود به صنف طلافروشی با سرمایه کم

بسیاری از افراد می خواهند وارد صنف طلافروشی شوند؛ اما به دلیل کم بودن سرمایه خود، تصور می کنند که نمی توان وارد این حرفه شد. درست است که در حال حاضر نمی توان با سرمایه کم، یک مغازه طلافروشی مستقل راه اندازی کرد؛ آما این افراد می توانند در این کار شریک شوند. اگر شما نیز جزو این افراد هستید می توانید با کارگاه های طلاسازی وارد شراکت شوید. امروزه افراد زیادی هستند که به این طریق کار می کنند. شما می توانید طلا را از این کارگاه ها دریافت کرده و به فروش برسانید. در این شرایط، سود حاصله را بر اساس شراکتی که دارید تقسیم کنید. به این ترتیب می توانید روز به روز بر میزان سرمایه خود بیافزایید.

 

اقدامات لازم برای شروع طلافروشی

فقط داشتن سرمایه و تصمیم برای راه اندازی طلافروشی، کافی نیست. اگر قصد دارید یک مغازه طلافروشی بزنید و در این صنف کار کنید باید یک سری اقدامات دیگر نیز انجام دهید. این اقدامات به شرح زیر می باشند:

 

برآورد هزینه ها

اولین کاری که برای وارد شدن به حوزه طلافروشی، برآورد هزینه ها می باشد. منظور از برآورد هزینه ها، فقط تأمین سرمایه برای خرید طلا نیست. شما باید هزینه خرید یا اجاره مغازه، خرید تجهیزات لازم برای طلافروشی، هزینه برای ایمن سازی مغازه و ... را نیز برآورد کنید. به همین منظور باید ابتدا از تجهیزاتی که باید در مغازه طلافروشی باشد و همچنین وسایل لازم برای تأمین امنیت مغازه، آشنایی داشته باشید. سپس هزینه هر کدام از آن ها را با پرس و جو کردن، برآورد کنید. در نهایت نیز سرمایه اولیه برای خرید میزان طلایی که باید در مغازه برای فروش به نمایش بگذارید را هم به این هزینه ها اضافه کنید. به این ترتیب می توانید یک برآورد اولیه از هزینه تأسیس طلافروشی را به دست آورید.

 

دریافت جواز

دومین اقدام لازم برای وارد شدن به صنف طلافروشان، این است که برای کسب و کار خود مجوز بگیرید. این مجوز باید از سوی اداره امکان، صادر شود. اولین اقدامی که باید برای دریافت مجوز طلافروشی، انجام دهید تأمین امنیت و دقت در نحوه ساخت مغازه می باشد. زیرا این موارد در دریافت مجوز، بررسی می شوند. بعد از این که نسبت به دریافت مجوز اقدام کردید و موارد فوق، بررسی شدند پرونده ای برای شما تشکیل می شود. بعد از آن باید باید مدارک مورد نیاز نظیر کپی از پشت و روی کارت ملی، کپی پایان خدمت، عکس در سایز تعیین شده، کپی از تمام صفحات شناسنامه، سند مالکیت یا اجاره نامه رسمی مغازه، برگه عدم سوء پیشینه، برگه عدم اعتیاد و ... را به اداره اماکن تحویل دهید. بعد از بررسی تمامی این مدارک، جواز کسب شما صادر خواهد شد. در ضمن باید نامی برای مغازه طلافروشی خود، انتخاب نمایید.

 

تعیین مکان مناسب

برای راه اندازی طلافرشی باید مکان مناسبی انتخاب کنید. مغازه ای که قرار است در آن فعالیت نمایید باید در مکانی در دسترس باشد تا مردم آن را شناخته و از شما خرید نمایند. برای این کار، بهتر است مغازه ای در رسته طلافروشان، انتخاب کنید. مساحت مغازه، امنیت آن و همچنین مکانی که مغازه در آن قرار دارد را بررسی کنید و با توجه به شرایط، بهترین مورد را انتخاب نمایید. این موضوع در میزان فروش شما تأثیر بسزایی خواهد داشت.

 

تأمین امنیت طلافروشی

اقدام آخر در در راه اندازی طلافروشی، تأمین امنیت مغازه است. مغازه طلافروشی به دلیل سرمایه ای که در آن وجود دارد مورد تهدید تهاجم و سرقت قرار دارد. از این رو باید به حفظ امنیت مغازه توجه کرده و تمام اقدامات ضروری برای نگهداری از سرمایه خود را انجام دهید. البته وجود این تجهیزات برای دریافت مجوز نیز ضروری است. به منظور تأمین امنیت طلافروشی باید یک سری تجهیزات مخصوص تهیه کنید. این تجهیزات عبارتند از:

 

  • گاو صندوق
  • درب های ضد سرقت
  • زنگ خطر
  • کپسول اطفا حریق
  • رعایت ضوابط ساخت
  • دوربین های مدار بسته
  • شیشه های ضد گلوله
  • آلارم

با استفاده از این تجهیزات، سرقت از مغازه طلافروشی، تقریباً غیر ممکن خواهد بود.

https://goldhouse3.com/

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خانه طلا

خانه طلا در زمینه آموزش طلا فروشی و آموزش کلیه مهارت های لازم برای ورود حرفه ای در عرصه کسب و کار طلا و کسب دانش لازم جهت سودآوری بیشتر در این حرفه، فعالیت می کند.

اطلاعات تماس
  • ۰۹۱۲۰۷***** - ۰۲۱۳۶۰*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار