اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909294820315704

نحوه شناسایی و درمان کیست مویی

کد: 139909294820315704

https://bit.ly/3rhb65t

، تهران , (اخبار رسمی): کیست یک کیسه مانند کیسه ای از بافت غشایی است که حاوی مایعات ، هوا یا مواد دیگری است. کیست تقریباً در هر نقطه از بدن یا زیر پوست شما رشد می کند.

کیست مویی
نحوه شناسایی و درمان کیست مویی

نحوه شناسایی و درمان کیست موی داخلی

کیست موی زائد چیست؟

کیست یک کیسه مانند کیسه ای از بافت غشایی است که حاوی مایعات ، هوا یا مواد دیگری است. کیست تقریباً در هر نقطه از بدن یا زیر پوست شما رشد می کند.

کیست  به موی رشد یافته موهای زائد اشاره دارد که به کیست تبدیل می شوند - برجستگی بزرگی که بین سطح پوست و عمق زیر آن وجود دارد. شکل ظاهری متقاطع بین موهای زائد منظم و یک کیست آکنه است ، اگرچه این یک وضعیت متفاوت است.این نوع کیست ها در بین افرادی که موهای خود را اصلاح می کنند ، وکس می کنند یا از روش های دیگری برای از بین بردن موهایشان استفاده می شوند ، رایج است. اگرچه ممکن است مشتاقانه به دلیل ظاهر آنها از شر این کیست خلاص شوید ، تماشای علائم عفونت نیز مهم است.

خواندن را ادامه دهید تا بدانید چه عواملی باعث شکل گیری این کیست ها می شود ، به علاوه نحوه درمان آنها و جلوگیری از بازگشت آنها.

انواع مختلف کیست وجود دارد. بیشتر کیست ها خوش خیم یا غیر سرطانی هستند.

اینکه آیا کیست به درمان نیاز دارد بستگی به چند عامل دارد ، از جمله:

نوع کیست

محل کیست

اگر کیست باعث درد یا ناراحتی شود

اگر از وضعیت پوستی خود اطمینان ندارید ، می توانید عکس بگیرید و آن را به متخصص پوست ارسال کنید.

علائم کیست پیلونیدال :

یک کیست مویی وقتی آلوده می شود ، به یک توده متورم (آبسه) تبدیل می شود. علائم و نشانه های یک کیست مویی آلوده عبارتند از:

• درد

• قرمزی پوست

• تخلیه چرک یا خون از باز شدن پوست

• بوی ناخوشایند از تخلیه چرک

نکاتی برای شناسایی

همانطور که از این نام پیداست ، کیست موهای زائد به عنوان موهای زائد شروع می شوند. در ابتدا ، ممکن است متوجه یک برجستگی کوچک مانند جوش شوید که موی آن در سطح آن است. همچنین ممکن است به رنگ قرمز باشد. با گذشت زمان - اگر موهای زائد از بین نرود - برجستگی کوچک می تواند به حالت بسیار بزرگتری تبدیل شود. کیست حاصل می تواند به رنگ قرمز ، سفید یا زرد باشد. همچنین ممکن است برای لمس دردناک باشد.

اگرچه کیست موهای زائد ممکن است در هر نقطه از بدن شما ایجاد شود ، اما احتمالاً در مناطقی که مستعد موهای زائد هستند ، ایجاد می شوند.

این شامل موارد زیر است:

  • زیر بغل
  • صورت
  • سر
  • گردن
  • پاها
  • اطراف آلت تناسلی
  •   کیست موی رشدیافته مانند آکنه کیستیک نیست ، هرچند این دو مورد می توانند شبیه به هم باشند. کیست موی آلوده رشد یافته به عنوان یک مو به طور منظم رشد می کند ، و کیست آکنه به دلیل ترکیبی از روغن و سلول های مرده که در اعماق فولیکول مو جمع می شوند ایجاد می شود.
    آکنه کیستیک در یک ناحیه مانند پشت یا صورت شما می تواند رشد کند. از طرف دیگر کیست موهای زائد از نظر اندازه کوچکتر هستند.
    عوامل خطر ایجاد کیست مویی :
    فاکتورهای خاصی می توانند شما در ابتلا به کیست های پیلونیدال حساس تر کنند ، مانند:
    • مرد بودن
    • سن (کیستهای پیلونیدال بیشتر در افراد 20 سال دیده می شود)
    • چاقی
    • سبک زندگی کم تحرک
    • نشستن طولانی مدت
    • موهای بدن بیش از حد
    • موهای سفت یا ضخیم چه عواملی باعث می شود که کیست مو رشد پیدا کند؟
    روشهای نادرست برداشتن مو ممکن است به کیست موهای زاید منجر شود. ممکن است شما موهای خود را به روش های مختلف اصلاح کنید ، ازجمله: وکس؛شیو ویا با موچین ،اما همیشه بطورکامل ازبین نمیرود. این فرآیند به خودی خود می تواند باعث تورم شود ، که ممکن است باعث تحریک پوست شما شده و منجر به ایجاد جوش ها و کیست های بعدی شود.
    از بین بردن مو همچنین می تواند باعث رشد نادرست موهای جدید در جای خود شود. موهای جدید ممکن است یک طرفه رشد کرده و در نهایت مجدداً به عقب برگردند. هنگامی که این اتفاق می افتد ، منافذ می تواند روی موها ببندد تا گیر کند و یا رشد کند. پوست با ملتهب شدن جواب می دهد و موهای مجعد را به عنوان یک ماده خارجی درمان می کند.
    چه گزینه هایی برای درمان کیست مویی در دسترس هستند؟
    بعد از اینکه متوجه شدید کیست مویی چیست میتوانید اغلب با درمان های خانگی و رعایت برخی اصول بهداشتی رفع و رجوع کنید. اگر به چنین عارضه ای مبتلا شدید توصیه می شود که روزی دو الی چهار مرتبه به مدت پانزده دقیقه داخل تشت آب ولرم بنشینید. بهتر مقداری بتادین یا سرکه ی سیب در آب حل کنید تا محل ضدعفونی شود و از ورود میکروب و بیماری های جدید در امان باشید.

    یکی دیگر از طرق درمان کیست مویی که در طب سنتی نیز بسیار بر آن تاکید شده است، خوردن روزانه دو الی سه حبه سیر خام همراه با یک لیوان آب می باشد. علاوه بر این آمده است که استفاده از ادویه هایی همچون زردچوبه در بهبود و درمان این بیماری موثر می باشد.

    اگر با درمان های خانگی بهبود نیافتید حتما به پزشک مراجعه نمایید. پزشک ابتدا آنتی بیوتیک و پماد های موضوعی مسکن و ضدعفونی کننده تجویز می کند که در اکثر موارد بهبود دهنده اند.در موارد نادر که کیست مویی اندازه ای بیش از حد معمول دارد، پزشک متخصص تشخیص می دهد که برای درمان قطعی می بایست دست به عمل جراحی زد. این عمل، عمل نگران کننده و مشکلی نیست و امروزه اغلب با روش های سرپایی و لیزری انجام می گیرد.

    کیست موهای زائد مانند ضایعات آکنه می توانند چندین روز یا حتی چند هفته طول بکشد تا به طور کامل پاک شود. درمان به موقع می تواند به خلاص شدن از شر کیست موهای زائد کمک کرده و از بازگشت آنها جلوگیری کند.

    اما اگر ازبین نرفتند، باید از پزشک متخصص خود دیدن کنید تا علل اصلی آن را پیدا کند. آنها همچنین ممکن است روشهای ماندگارتر موهای زائد مانند لیزر موهای زائد را برای کاهش خطر ابتلا به کیستهای بعدی توصیه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی