اطلاعات تماس
  • 021848***** - 021883*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909294822715712

مشاوره کسب و کار

چرا به مشاوره کسب و کار احتیاج داریم؟

کد: 139909294822715712

https://bit.ly/3nDishv

، تهران , (اخبار رسمی): بهترین مشاورکسب و کار کسی است که از بیرون ناظر فعالیت‌های شما است. شاید برای توضیح هرچه بهتر این بخش آن را با یک مثال شروع کنیم. شما می‌توانید مالک یا صاحب یک کارخانه سنگ باشید که برای توسعه و رشد میزان فروش از مشاوره کسب و کارکمک گرفته اید.

چرا به مشاوره کسب و کار احتیاج داریم؟
بهترین مشاوره کسب و کار در آکادمی بازار

ما نمی‌ خواهیم ریسک کنیم: ما به مشاورکسب و کاراحتیاج داریم چون قرار نیست کلیه شکست و پیروزی‌ها برای تداوم یک کسب و کاررا خودمان به تنهایی تجربه کنیم.

مشاوره کسب و کار چیست ؟

شاید برای پی بردن به تعریفی جامع از مشاوره کسب و کار و آشنایی با مشاور کسب و کارنخست باید، شخص خود مشاور را برایتان تعریف کنیم. اصلا مشاور کسب و کار کیست؟

نیازمند تعریف شغل و حرفه شما است و سپس نیازمند تعریف وظایف فرد یا گروهی است که قرار است در غالب مشاور به رشد و توسعه کسب و کار شما کمک کند.

چرا به مشاور کسب و کاراحتیاج داریم؟

برای تعریف بهتر وظیفه یک مشاور کسب و کارشاید بهتر باشد به یک داستان اشاره کنم. داستانی که قرار است از طریق آن فرق بین وظایف یک گروه یا فرد مشاور با وظایف یا محدودیت‌های یک مالک یا دارنده کسب و کارمشخص شود.

·هنگامی که ناسا برنامه فرستادن فضانوردان به فضا را آغاز کرد با مشکل کوچکی روبرو شد. آنها دریافتند که خودکارهایشان در فضای بدون جاذبه کار نمیکند( جوهر خودکار به سمت پائین جریان نمی یابد و روی سطح کاغذ نمیریزد.) برای حل این مشکل آنها شرکت مشاورین اندرسون را انتخاب کردند.

تحقیقات بیش از یک دهه طول کشید و 12 میلیون دلار صرف شد و در نهایت آن‌ها خودکاری طراحی کردند که در محیط بدون جاذبه می‌نوشت، زیر آب کار می کرد،

روی هر سطحی حتی کریستال هم میتوانست بنویسد و در دمای زیر صفر تا 300 درجه سانتی گراد هم کار می کرد. اما؛ روس‌ها راه‌حل ساده تری داشتند: آنها از مداد استفاده کردند.

چنین داستانی مصداقی روشن برای مقایسه دو روش در حل مساله است؛ تمرکز روی مشکل( نوشتن در فضا) یا تمرکز روی راه حل ( نوشتن در فضا با خودکار یا مداد ).

با این نمونه کوچک باید ادامه دهیم آنچه برای شما به عنوان کارفرما یا مالک مهم است نه فقط دیدن مشکل بلکه تمرکز بر روی حل مشکل است اکنون شماهستید که باید انتخاب کنید چه چیزی برای شما مهم است.

قطعا حل این مشکل برای شما به عنوان مالک یا کارفرما به تنهایی میسر نخواهد شد چرا که ارایه راهکار برای حل بسیاری از موانع یا ارایه راهکار برای حل مشکلات بعضا به فکر جمعی و در بسیاری از موارد نیز به فکر و تجربه افراد یا گروه احتیاج دارد از اینروی تجربه همه این موارد برای شما به عنوان مالک یا صاحب کسب و کار نه مقرون به صرفه است

و نه چنین ریسکی ارزش تجربه را دارد. از اینروی استفاده از تجربه افرادی که با چنین مواردی از قبل به کرات روبرو شده اند و دارای تجربه هستند به کار شما به عنوان یک کارفرما سرعت خواهند بخشید چرا که شما به جای تجربه تمامی این شکست‌ها و پیروزی‌ها قرار است

از تجربیات تلخ و شیرین سایر کارآفرینان توسط مشاورینی که بنا به تخصص و تجربه آنان انتخاب شده است استفاده نمایید.

با این تعاریف باید گفت: به مشاور کسب و کار احتیاج داریم چون؛

یکم؛ نمی‌ خواهیم ریسک کنیم: ما به مشاورکسب و کاراحتیاج داریم چون قرار نیست کلیه شکست و پیروزی‌ها برای تداوم یک کسب و کاررا خودمان به تنهایی تجربه کنیم.

استفاده از تجربیات گروه مشاورین و متخصصین هر حوزه این امکان را به ما خواهد داد تا هم در هزینه و هم در زمان صرفه جویی کرده و برای یافتن راهکار و پیدا کردن راه حل از تجربه سایرین توسط مشاورین استفاده نماییم.

دوم؛ به برون سپاری سازمانی احتیاج داریم:بسیاری از کسب و کارهای هستند که توانایی مالی لازم برای انجام کلیه امور را ندارند یا چه بسا توانایی مالی مناسب برای استخدام و استفاده از مهارت وتوانایی نیروهای متخصص را ندارند

لذا برای دستیابی به مجموعه ای از این مهارت‌ها یا تخصص‌ها که داخل سازمان موجود نیست و امکان فراهم کردن ان نیز برای مالک فراهم نیست در راستای تامین و دستیابی به آن هدف ضروری است

تا از تخصص و مهارت گروه‌های مشاورین متخصص در آن حوزه استفاده کرد. نمونه بارز این مهم شرکت هایی هستند که در بحث مدیریت فروش تا بازاریابی و بازرگانی یا چه بسا آی تی یا تبلیغات و رسانه و حتی تولید محتوا یا امورات مربوط به رایانه و برنامه نویسی از مشاوره‌های تخصصی و مهارت‌های لازم در این بخش بهره‌مند هستند

که میتوان از تجربه و مهارت آنان استفاده کرد.

سوم؛ قادر به شناسایی مشکلات درون سازمانی نیستیم:نباید فراموش کرد که عمده مهارت و تخصص گروه یا افراد مشاور در کسب و کارهاشناسایی مشکلات و پی بردن به نقاط قوت و ضعف سازمانی است.

به عبارتی شما تا زمانی که داخل سازمان غرق انجام وظایف خود هستند چه بسا فرصت تجزیه و تحلیل مشکلات را آنگونه که هست نداشته باشید اما مشاوره کسب و کاراین فرصت را دارد

تا با اشرافی که به مهارت و تخصص خود دارد از بیرون نظاره‌گر فعالیت شما باشد او فرد یا گروهی است که از بیرون روند شکست و پیروزی‌های شما را تجزیه و تحلیل می کند و این فرصت برای او مهیا است

تا بتواند مشکلات نهفته سازمانی را بهتر از شما ارزیابی کند و با ارایه برنامه در راستای ارتقای بهره وری سازمان تلاش کند.

چهارم؛ نیازمند برنامه ریزی برای توسعه کسب و کار هستیم: بعضا کسب و کارهای کوچکبرای تهیه برنامه هایی در راستای گسترش و توسعه سازمانی یا شرکت نیازمند استفاده از تجربیات و دانش کافی افراد خارج از سازمان هستند.

اینکه شما صرفا از توانایی مالی لازم برای راه اندازی یک بنگاه یا کسب و کاربرخوردار هستید قطعا برای تداوم کار کافی نیست.

شما به عنوان مالک یا دارنده یک برند یا بنگاه و یک کسب و کارمشخص به برنامه ای طولانی مدت یا چه بسا کوتاه مدت برای ماندگاری و رقابت نیاز دارید از اینروی دانش و تجربه بسیاری از گروه‌ها در غالب مشاوره کسب و کاربه شما در خصوص اجرایی کردن برنامه‌های موفقیت آمیز و برنامه‌های اجرایی و سازمانی کمک خواهد بود.

فراموش نکنید بسیاری از مشاورینکسب و کاراز جزئیات بیشتری در بخش های تخصصی خود مطلع هستند.

پنجم؛ شما نیاز به تغییر دارید: بسیاری از مشاوره هایکسب و کار توانایی ایجاد تغییر در بنگاه یا کسب و کارشما را دارد لذا اگر شما قادر به ایجاد این تغییر نیستید

آنان با استفاده از دانش تخصصی و تجربیات خود هم نحوه اجرای این تغییر را به کارکنان شما آموزش خواهند داد و هم در ادامه در نحوه اجرای درست آن نظارت خواهند داشت.

ششم ؛ شانس زنده ماندن و رقابت دارید: براساس آمار 70 درصد بنگاه یا کسب و کارهاییکه از دانش و تجربه مشاوره کسب و کاراستفاده کرده اند بیش از 5 سال سرپای مانده و شانس رقابت با سایر رقبای را داشته اند.

براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته در مجله هاروارد بین 45 مدیر کسب و کار که با مشاورکسب و کاردر ارتباط بوده اند

؛84% از این مدیران عنوان کرده‌اند که از اشتباهات رایج هزینه بر و زمان‌بر اجتناب کرده و در کارها به سرعت لازم رسیده اند.

69% با استفاده از مشاورهکسب و کارتصمیمات بهتری گرفته اند

.71% عنوان کرده اند که عملکرد شرکتشان بهبود یافته است.

هفتم؛ مشاوره کسب و کار به شما و کارکنان شما انگیزه می دهند:مشاورکسب و کاردر غیاب یک رئیس، در روزهای سخت کار همراه شما است و راهنمایی‌ها او به شما برای تداوم راه قطعا انگیزه لازم را خواهد داد.

از سویی دیگر استفاده ازمشاورهکسب و کاراین امکان را به شما میدهد تا در راه اندازی کسب و کارهای کوچک، اهدافتان را از راه اندازی بنگاه یا کسب و کارمشخص کرده

و نسبت به عملیاتی کردن و اجرای صحیح برنامه‌ها همواره از کمک‌های یک همراه متخصص و مجرب استفاده نمایید.

هشتم؛ مشاور کسب و کار شبکه کاری شما را گسترش خواهد داد: برای راه اندازی کسب و کارهای کوچک و حتی کسب و کارهای بزرگ شما میتوانید از شبکه دوستان و مشتریان اطراف گروه مشاورکسب و کارکه حاصل سالها فعالیت و دانش و تجربه اوست استفاده نمایید.

این شبکه کاری یا می‌تواند معرفی نیروهای لازم برای مجموعه شما باشد یا در راه اندازی و استفاده از برنامه‌های توسعه فروش و بازاریابی و حتی بالقوه کردن پتانسیل مشتریان، اطلاعات و راهنمایی‌های لازم را که حاصل سالها کار مستمر آنان بوده است در اختیار داشته باشید.

بهترین مشاور کسب و کار چیست ؟

بهترین مشاورکسب و کار کسی است که از بیرون ناظر فعالیت‌های شما است. شاید برای توضیح هرچه بهتر این بخش آن را با یک مثال شروع کنیم. شما می‌توانید مالک یا صاحب یک کارخانه سنگ باشید که برای توسعه و رشد میزان فروش از مشاورهکسب و کارکمک گرفته اید.

یا شما به عنوان مالک چنین کارخانه ای اصلا اعتقادی به مشاوره کسب و کار ندارید که صرفا جهت ارزیابی مشاوره این گروه از آنان دعوت به کار کرده اید یا بالعکس می خواهید از شکست ها و تجربیات سایر شرکت‌ها مطلع شده و به جای تجربه کلیه شکست‌ها و پیروزی‌ها در کسب و کارو البته رقابت در بازار که نیازمند زمان و هزینه است از دانش و تجربه مشاورین کسب و کاراستفاده نمایید.

برای این کار سراغ مشاورین کسب و کاری می‌روید که با تخصص کسب و کارشما آشنا هستند و قرار است بنا به تخصص و دانشی که خود آنان از آن برخوردار هستند پس از تجزیه و تحلیل کسب و کار شما نقاط ضعف و قوت کسب و کارشما را به شما نشان دهند

و در ادامه با همفکری یکدیگر این نقاط ضعف را پوشش داده و برنامه های لازم را برای هدف نهایی که فروش بهتر و رقابت در بازار رقابتی است اجرایی کنند.شاید این سئوال برای شما پیش آید که چرا یک مشاورکسب و کارنقاط ضعف و قوت بنگاه یا کارخانه مرا به من گوشزد کند خودم بهتر از هر کسی دیگری با ضعف و قوت تیم خودم آشنا هستم.

شاید این بخش از صحبت‌های شما کمی منطقی باشد اما باید توجه داشته باشید که یک مشاورکسب و کاراز مزیت بی‌طرفی برخوردار است، او از بیرون سازمان شما شاهد فعالیت‌های شرکت یا بنگاه و کارخانه شما است و سالها دانش و تجربه او قرار است با شما از نقاط ضعف و قوت بحث کند.·

منبع : مشاوره کسب و کار در آکادمی بازار

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اکادمی بازار مرجع موفقیت و ثروت در ایران

این مجموعه در حوزه های توسعه فردی و توسعه کسب و کار شامل : مشاوره ، برگزاری دوره ها و سمینار های آموزشی ، دوره های غیر حضوری و ارائه محصولات در موضوعات مذکور فعالیت می نماید. هدف آکادمی بازار فراهم نمودن زمینه های پیشرفت و توسعه فردی، شغلی و سازمانی در کشور با ارائه خدمات و محصولات مبتنی بر دانش و فناوری های روز است. آکادمی بازار به عنوان مرجع موفقیت ایرانیان، تلاش دارد تا در حوزه موفقیت شغلی – زندگی به هموطنان کمک شایانی نماید. ارائه خدمات به بیش از 110 برند برتر کشور، 15000 دانش پذیر ، 130000 نفر ساعت آموزشی و تولید چندین دوره و محصول آموزشی از افتخارات آکادمی بازار است. فعالیت های تحقیق و توسعه در این مجموعه بر دو محور خلاقیت وتقاضای جامعه شکل گرفته است. بسیاری از فعالیت­های صورت گرفته وقف شناسایی و استخراج آخرین تکنیک های آموزشی و مشاوره ای شده است

اطلاعات تماس
  • 021848***** - 021883*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار