اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139910044832015745

ویژگی های اسباب بازی خوب برای کودکان

کد: 139910044832015745

https://bit.ly/39qoxrL

، مشهد , (اخبار رسمی): بازی یک فعالیت مهم، حیاتی و لازم الاجرا برای همه ی دوره های مختلف رشد است، مهمترین ویژگی یک کودک بازی کردن و جنب و جوش در هر شرایط است

ویژگی های اسباب بازی خوب برای کودکان
ویژگی های اسباب بازی خوب برای کودکان

به هرگونه فعالیت جسمی یا ذهنی هدف داری که به صورت فردی یا گروهی انجام گیرد و موجب کسب لذت و اقناع نیاز های کودک شود، بازی می گویند.

بازی یک فعالیت مهم، حیاتی و لازم الاجرا برای همه ی دوره های مختلف رشد است، مهمترین ویژگی یک کودک بازی کردن و جنب و جوش در هر شرایط است.

بازی زندگی یک کودک است. انتخاب اسباب بازی مناسب علاوه بر پرورش خلاقیت و افزایش توانایی های کودک موجب بالارفتن روابط اجتماعی او با دیگران و آماده سازی کودک برای نقش های واقعی در زندگی آینده می شود.

ژان پیاژه معتقد است در گزینش اسباب بازی برای کودک باید دقت شود چون در شکل دهی به تمایلات عاطفی و روانی او نقش مهمی دارد.

پرورش فکری و جسمی و اجتماعی کودک در جریان بازی اتفاق می افتد زیرا بازی راهی برای ابراز و نشان دادن احساسات است و باعث تخلیه فشار و استرس های عصبی می شود.

کودکان با بازی به طور طبیعی در فعالیت هایی شرکت می کنند که سرانجام سبب کسب مهارت و ورزیدگی برای مقابله با مشکلات زندگی می شود.

بازی درواقع تلاش کودک برای کنار آمدن با محیط است. اسباب بازی وسیله ای است که می تواند بازی کودکان را جهت دار، ذهن و افکار آن ها را متمرکز و هوش و خلاقیت آنها را افزایش دهد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که والدین در انتخاب و خرید اسباب بازی باید به صورت هدفمند عمل کنند چراکه اسباب بازی می تواند نقش مهمی در رشد و تربیت، افزایش قدرت تمرکز یا افزایش خلاقیت و قدرت فکری کودکان داشته باشند.

اسباب بازی کودک باید مناسب  علاقه مندی، سن، توانایی ذهنی و رشدی او باشد و نباید ساده و یا بسیار پیچیده و خسته کننده باشد بلکه باید باعث پرورش خلاقیت کودک شود.

در هنگام انتخاب اسباب بازی باید علایق و تمایل کودک را متناسب با سن و جنسیت او در نظر بگیرید. توجه به بهداشت و بی خطر بودن اسباب بازی از دیگر مواردی است که باید در انتخاب اسباب بازی توسط والدین مورد توجه قرار گیرد.

اسباب بازی باید مطمین و بی خطر بوده و به گونه ای باشد که باعث ایجاد شادی و نشاط در کودک گردد.

همچنین اسباب بازی هایی را انتخاب کنید که کودک را به بازی و تحرک وادار کند. بنابراین بهترین اسباب بازی آن است که کودک را مجذوب خود می کند و او بارها به سراغ آن می رود و کودک لذت و تحریک بیشتری از آن کسب می کند و بیشترین امکانات یادگیری را برای کودک فراهم می آورد.

والدین نیز باید برای بازی با کودکان وقت گذاشته و در بازی با آن ها شریک شوند و به گونه ای بازی کنند که انگار خودشان هم بچه هستند، چرا که این کار باعث تقویت ارتباط بین والدین و کودک می شود

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر بهشتی آنلاین

فروشگاه اینترنتی بهشتی آنلاین با در اختیار داشتن گستره ای عظیم از محصولات نوشت افزار، اسباب بازی و هنری در نظر دارد مجموعه ای کامل و بی نظیر را به صورت فروشگاه اینترنتی گردآوری کرده و در اختیار شما همراهان گرامی قرار دهد. رسالت ما اطمینان از کیفیت و اصالت کالا و ارسال به موقع برای هم وطنانمان در سرتاسر ایران عزیز می باشد. فروشگاه اینترنتی بهشتی آنلاین با همکاری برند های معتبر داخلی و خارجی نوشت افزار و اسباب بازی، تجربه ی خریدی متفاوت، لذت بخش و ارزان را برای شما به ارمغان می آورد. با ورود به بهشتی آنلاین، دنیایی متفاوت از نوشت افزار را پیش روی خود خواهید دید که دربرگیرنده تمامی سنین و سلیقه ها خواهد بود

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب