اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139910104839915766

بهترین دستگاه حضور و غیاب برای شرکت‌ شما کدام است؟

کد: 139910104839915766

https://bit.ly/3hDajHP

، تهران , (اخبار رسمی): دستگاه انگشت زنی برای حضور و غیاب این روزها از واجبات همه‌ی شرکت‌ها و موسسات است. در این مقاله به طور کامل درباره‌ی سیستم‌ حضور و غیاب شرکت‌ها توضیح می‌دهیم.

اکثر مدیران تصور می‌کنند کار با خرید دستگاه حضور و غیاب تکمیل می‌شود. درحالی که این دستگاه‌ها تنها عناصری فیزیکی ثبت وضعیت تردد کارکنان هستند و قسمت عمده کار، در نرم افزار حضور و غیاب انجام می شود.

حضور و غیاب از وظایف اساسی هر شرکت و سازمانی است. اگر حضورغیاب بهدرستی انجام نشود، نه تنها نظم کارها به هم می‌ریزد، و مدیران دیگر کنترلی روی روند کار کارمندان ندارند، بلکه برای محاسبه‌ی حقوق و دستمزد هم به مشکل می‌خورند و برنامه‌ی درستی برای آن نخواهند داشت. دراین صورت کارمندان هم اگر بازتابی از انجام کارهایشان نداشته باشند، انگیزه‌ کار کردن را از دست می‌دهند.
پس داشتن یک سیستم حضور و غیاب برای هر سازمانی از نان شب هم واجب‌تر است.
برای انتخاب مناسب‌ترین سیستم حضور و غیاب، و آشنایی با انواع دستگاه های موجود، تا آخر این مطلب  همراه ما باشید.  

انواع دستگاه حضور و غیاب (H2)
 دستگاه حضور و غیاب انواع مختلفی دارد و برای  اینکه بیشترین بازدهی را از آن داشته باشیم باید مناسب ترین دستگاه را برای شرکت خود انتخاب کنیم. درادامه با انواع دستگاه های حضور و غیاب آشنا می‌شویم.

دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی و ویژگی های آن(H3)

کارکردن با دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی بسیار راحت است. برای بار اول، لازم است حداقل 2 اثرانگشت از هر فراد ثبت شود و بعد از آن هربار که آن فرد انگشت خود را  روی دستگاه قرار دهد، ساعت دقیق ورود و خروج او ثبت می‌شود.

مزایای دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی به این شرح است(H3)

دردستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی شما نمی‌توانید گذر واژه و رمز عبور را  حدس بزنید به همین دلیل اسکنر اثر انگشتی، امن‌ترین نوع دستگاه حضور و غیاب است؛ زیرا اثر انگشت هر شخص فقط مختص خود اوست.
در صورتی که در دستگاه‌های دیگر نظیر دستگاه کارتی، امکان اینکه شخصی به جای همکار خود حضور بزند بسیار زیاد است.
در سایر سیستم‌های حضور و غیاب شما ممکن است گذرواژه‌ی خود را فراموش کنید ولی در سیستم اسکنر اثر انگشتی، شما همیشه انگشت خود را به همراه دارید!

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره(H3)
دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره
، یکی از جدیدترین سیستم‌ها و فناوری‌های ثبت حضور و غیاب و ورود و خروج است.
روش کار این دستگاه به این صورت است که، برای بار اول دستگاه حداقل 2 تصویر از چهره‌ی کارکنان به ثبت می‌رساند و دستگاه پس از دریافت تصویر اسکن شده، نقشه‌ای دو بعدی یا سه بعدی از چهره‌ی آن شخ را ثبت می کند.
بعد از آن هربار که افراد در جلوی دستگاه قرار بگیرند، سیستم بعد از اسکن چهره‌ی آن‌ها در صورت تایید احراز هویت، به آن‌ها اجازهی ورود  می‌دهد و اگر با استفاده از اسکن دو بعدی و یا سه بعدی چهره‌ی شخص را تایید نکند، شخص اجازه‌ی ورود ندارد.
امکان تقلب در دستگاه‌های حضور و غیاب تشخیص چهره وجود ندارد؛ زیرا برای هر فرد فقط امکان ثبت یک چهره (چهره‌ی خودش) وجود دارد.

دستگاه حضور و غیاب کارتی(H3)
دستگاه حضور و غیاب کارتی از قدیمی ترین و محبوب ترین دستگاه‌های حضور و غیاب به شمار می‌رود و جزو اولین دستگاه‌های حضور و غیاب دیجیتالی است.
دستگاه‌های حضور و غیاب کارتی، برای سازمان‌هایی که دارای چندین هزار نفر کارمند هستند و تمایل دارند در کمترین زمان، تردد این حجم از کارمندان خود را ثبت کنند؛ بهترین گزینه به شمار می‌آیند.
اما این نوع دستگاه ها به دلیل اینکه بعدها سایر دستگاه هایی مانند اسکنر اثر انگشتی و تشخیص عنبیه  … به وجود آمدند، محبوبیت و کاربرد خود را تا حدودی از  دست داده اند. 
تا این‌جا با انواع مختلف دستگاه‌ حضور و غیاب، معایب و مزایای هرکدام آشنا شدیم.
حالا سوالی که پیش می‌آید این است که مدیران موسسات، چگونه می‌توانند به این دستگاه‌ها کنترل و نظارت لازم را داشته باشند؟
در ادامه با ما همراه باشید

نرم افزار حضور و غیاب(H2)
اکثر مدیران در خرید سیستم‌های حضور و غیاب دچار اشتباه بزرگی می‌شوند. اشتباه آنان این است که تصور می‌کنند کار با خرید دستگاه حضور و غیاب تکمیل می‌شود. درحالی که دستگاه‌های حضور و غیاب تنها عناصری فیزیکی برای ثبت وضعیت تردد کارکنان هستند و قسمت عمده و اصلی کار، در نرم افزار حضور و غیاب انجام می‌پذیرد.
تا پیش از این، کارمندان یک سازمان نسبت به نصب سیستم حضور و غیاب (شامل دستگاه و نرم‌افزار) در شرکت‌ها، نگرش خوبی نداشتند و حس می‌کردند که انجام این کار از جانب مدیر، به معنای آن است که مدیر، اعتمادی به زیر دستانش ندارد.
اما با گذشت زمان و دیدن فواید استفاده از این دستگاه ها، متوجه  شدند که این سیستم چندان هم بد نیست و نصب و کاربرد آن، فواید بسیاری برای خودشان نیز داشته است.

احتمالا تا اینجا  دیگر به طور کامل با سیستم حضور و غیاب پیشرفته آشنا شده‌اید.
امیدواریم که حالا بتوانید به راحتی بهترین سیستم حضور و غیاب را برای شرکت تان انتخاب کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کار و استخدام