اطلاعات تماس
  • 021664*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139910214854215821

 ابزار چیست؟ و به چه ادواتی ابزار گفته نمی‌شود؟

کد: 139910214854215821

https://bit.ly/3icYvw4

، (اخبار رسمی): ابزار یا tools به مجموعه ای از ادوات و وسایل گفته می‌شود که برای انجام کارهای مختلف از آن استفاده می شود. مجموعه از سخت افزارها که برای رسیدن به یک هدف مورد استفاده قرار می گیرند و به عنوان کالای مصرفی به شمار نمی روند

 ابزار چیست؟
 ابزار چیست؟ و به چه ادواتی ابزار گفته نمی‌شود؟

 ابزار چیست؟

کاربرد بسیار گسترده و تنوع بالا از مهم ترین ویژگی های ابزارهای مختلف است که هر یک برای کسب و کار و مشاغل گوناگون تولید و عرضه می شوند. به منظور آشنایی بیشتر با ابزار، انواع مختلف آن و کاربرد آنها در ادامه با فروشگاه اینترنتی ابزار آلات ابزار مال همراه باشید.

چرا از ابزار استفاده می کنیم

در هر یک از مشاغل مختلف که هدف انجام کارهای فیزیکی و استفاده از دستگاه های گوناگون می باشد، برای انجام کار و رسیدن به هدف اصلی نیاز به ابزار می باشد. استفاده از ابزار در مرحله اول باعث آسان تر شدن کارها و کاهش مدت زمان اجرای پروژه های مختلف کاری و فنی می باشد. در برخی از مواقع هدف از استفاده از ابزار، اندازه گیری سطوح مختلف بوده و گاهی به منظور کنترل عملکرد دستگاه و ماشین های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

به عنوان مثال، همان طور که از نام ابزارهای اندازه گیری مشخص است، هدف اصلی از انتخاب آنها اندازه گیری سطوح مختلف، زوایا و ابعاد و عمق و ضخامت می باشد. در مقابل با ابزار دقیق می توان عملکرد یک دستگاه را کنترل کرد به طوریکه در زمان مشخص و دقیق و از قبل مشخص شده فرآیندی توسط ماشین اجرا شود.

انواع ابزار آلات

با نگاهی گذرا به مشاغل مختلف پی به تنوع بسیار بالا در ابزارهای مورد استفاده در آنها خواهیم برد. با توجه به شرایط مختلف و نحوه عملکرد هر یک از آنها می توان انواع ابزار را در گروه های مختلفی تقسیم بندی کرد. در حالت کلی ابزارها در گروه های زیر تقسیم بندی خواهند شد:

ابزار دستی

همان طور که از نام این گروه از ابزر آلات مشخص است نیروی محرکه برای به حرکت در آوردن آنها از دست انسان تامین می گردد و انرژی الکتریکی یا فشار باد در استفاده از آنها نقش ندارد. این گروه از ابزارها نه تنها در بخش های صنعتی، بلکه در مصارف خانگی نیز به وفور به چشم می خورد. به عنوان مثال از پرکاربردترین آنها می توان به پیچ گوشتی، آچار فرانسه، فاز متر، متر، ابزارهای اندازه گیری اشاره نمود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021664*****
[نمایش اطلاعات]