اطلاعات تماس
  • 021664*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139910214854315821

معرفی انوع ابزار اندازه‌گیری رایج

کد: 139910214854315821

https://bit.ly/3nJIu1Z

، (اخبار رسمی): اندازه‌گیری که از اصلی ترین گام ها در انجام هر یک از فعالیت های صنعتی و حتی روزانه است، به برقراری ارتباط میان اعداد و یکاها در یک شی گفته می‌شود. واحدهای اندازه گیری یا یکا که براساس استاندارد SI تعریف شده اند، فاکتور و عامل اصلی در تعیین اندازه گزینه مورد نظر است.

ابزار اندازه گیری
معرفی انوع ابزار اندازه‌گیری رایج

ابزار اندازه گیری چیست؟

اندازه گیری که از اصلی ترین گام ها در انجام هر یک از فعالیت های صنعتی و حتی روزانه می باشد، به برقراری ارتباط میان اعداد و یکاها در یک شی گفته میشود. واحدهای اندازه گیری یا یکا که بر اساس استاندارد SI تعریف شده اند، فاکتور و عامل اصلی در تعیین اندازه گزینه مورد هدف می باشد که با توجه به نوع هدف از انواع مختلف یکاها در ابزارهای مختلف استفاده میشود. به عنوان مثال، واحد سانتی متر و متر برای ابزارآلات اندازه گیری که هدف سنجش طول و عرض می باشد کاربرد دارد و بر همین اساس نوع آنها مشخص می شود.

انواع ابزار اندازه گیری

ابزارهای اندازه گیری از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و با توجه به دقت مورد نیاز در سنجش، نوع هدف و محیط مورد استفاده آنها در گروه های مختلفی دسته بندی می شوند. در حالت کلی می توان ابزار آلات اندازه گیری را به دو گروه تقسیم نمود که عبارتند از: خطی و ابزار آلات اندازه گیری زاویه‌ای که هر یک دارای زیرمجموعه های متعددی هستند.

به عنوان مثال، ابزارهای اندازه گیری خطی شامل خط کش، کولیس و نقاله است و در گروه بندی های دیگر می توان به خط کش های فلزی، فنری، زبانه دار و گیره دار اشاره نمود.

علاوه بر نوع خطی و زاویهای که اغلب برای تقسیم بندی ابزارها مورد استفاده قرار میگیرد، همچنین می توان آنها را بر اساس شیوه اندازه گیری به دو گروه دیگر تقسیم بندی نمود که عبارتند از ابزارهای اندازه گیری مستقیم و غیر مستقیم. ابزار اندازه گیری مستقیم به گروهی از ابزار آلات گفته میشود که مستقیم بر روی محیط و شی مورد نظر قرار گرفته و اندازه گیری انجام میشود. در مقابل، برای اجسام و گزینه های مورد هدف که دسترسی مستقیم برای اندازه گیری آنها وجود ندارد، از مقیاس های مختلف برای تبدیل کردن ابعاد آن به اندازه های کوچکتر استفاده میشود در نهایت با روش های مختلف اندازه واقعی شی مورد محاسبه قرار خواهد گرفت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021664*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | کار و استخدام