اطلاعات تماس
  • 021444*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139910244859915842

طبق گفته موسس پاپیروس

پاپیروس فضایی برای نشر آزاد محتوا به صورت آنلاین و یافتن مخاطبان جدید است

کد: 139910244859915842

https://bit.ly/2LWgcns

، (اخبار رسمی): چند وقتی است که نسخه اولیه سایت پاپیروس راه‌اندازی شده، جایی که افراد مختلف می‌توانند با ایجاد اکانت، به نشر محتوای دلخواه خود پرداخته و با مخاطبان بسیاری به تعامل بپردازند. طبق ادعای مدیر پلتفرم، در این بستر برای کسب و کارها نیز امکان جذب مشتریان جدید وجود دارد.

پاپیروس فضایی برای نشر آزاد محتوا به صورت آنلاین و یافتن مخاطبان جدید است
پاپیروس فضایی برای نشر آزاد محتوا به صورت آنلاین و یافتن مخاطبان جدید است

دیگر سال‌هاست که شبکه جهانی اینترنت، دنیا و زیست بشر را دگرگون ساخته است. اکنون تعامل میان افراد بشر در نقاط مختلف دنیا بسیار آسان شده و این امر، مزایا و معایب خود را دارد. بیشترین استفاده از اینترنت در دنیای امروز متعلق به شبکه‌های اجتماعی است که بالاترین میزان مخاطب را دارند و افراد از طریق گوشی‌های موبایل یا لپتاب، از اخبار و اطلاعات پیرامون‌شان باخبر می‌شوند.

از این بستر می‌تواند فواید بسیاری عاید افراد چه به لحاظ مادی و چه معنوی شود اما غالب افراد، بهره‌ خاصی از آن نمی‌برند. حال تصور کنید افراد صرفا به خاطر گشت و گذار در یک شبکه اجتماعی دستمزد دریافت می‌کردند. البته این ایده جذابی است و برخی از شرکت‌های خصوصی یا نهادهای وابسته به دولت‌ها به خاطر پست‌ گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی به منظوری خاص، به کارکنان‌شان دستمزد می‌دهند. اما این که شما، با نشر مطالبی در زمینه مورد علاقه خود کسب درآمد کنید جذابیت بیشتری خواهد داشت.

در گذشته وبلاگ‌ها این امکان را در اختیار افراد قرار می‌دادند تا نوشته‌های خود را منتشر کنند و از طریق اخذ تبلیغات در وبلاگ‌شان کسب درآمد کنند. اما چند سالی است که وبلاگ‌ها جز در مواردی معدود رونق قبلی خود را ندارند. پاپیروس قصد دارد دوباره جذابیت‌های وبلاگ‌نویسی را این بار به واسطه تلفیق با شبکه اجتماعی بازگرداند اما این همه ماجرا نیست.

به گفته موسس پاپیروس، این پلتفرم بر اساس ایده متن باز، که انقلابی در صنعت نرم افزار به وجود آورد، شکل گرفته و هدفش ایجاد بستری برای نشر ایده‌ها، افکار، سلیقه ها و به طور کلی محتوا به صورت آزاد است. «رویای ما این است که هر فرد بتواند خود و توانایی‌هایش را بدون موانع آزاردهنده به دیگران معرفی کند و افراد توانمند و آگاه، در کنج خانه‌هایشان ناشناخته نمانند. یک نویسنده، ماه‌ها وقت نگذارد تا جایی را پیدا کند که متن‌اش را منتشر کنند یا یک هنرمند، گرفتار مسیرهای دشوار یافتن مخاطب نشود تا بتواند از طریق هنرش کسب درآمد کند. بسیاری از افراد نمی‌دانند چگونه خود را نشان دهند تا دیگران متوجه توانایی‌هایشان شوند. پاپیروس می‌خواهد به این افراد کمک کند تا بدون گرفتار شدن در دامن دلسردی و ناامیدی، مخاطبان خویش را بیابند.»

البته این هدف بزرگی است که پاپیروس برای خویش برگزیده اما بی شک راه دشوار و درازی پیش رو دارد. گرچه طراحان این پلتفرم، با دقت و دوراندیشی و سال‌ها مطالعه و تلاش و برنامه‌ریزی، مکانیزم‌هایی را جهت دستیابی به این هدف ایجاد کرده‌اند اما همه چیز به میزان استقبال و حمایت مخاطبان بستگی دارد. چیزی که خالقان پاپیروس بسیار بدان امید بسته‌اند. «البته هدف ما دستیابی به مخاطبان جهانی و ارایه پاپیروس به زبان‌های مختلف در سراسر جهان است. فکر می‌کنیم کلیت این ایده به اندازه‌ای تازگی دارد که بتواند در اندازه جهانی مطرح شود. امروزه در حوزه شبکه اجتماعی و پلتفرم، سرویس‌های مختلفی در دنیا ارایه شده و می‌شود. که ما همه آنها را بررسی کرده‌ایم. ایده و ساختار پاپیروس با همه آنها تفاوت دارد و بسیار بیش از یک شبکه اجتماعی می‌تواند آدم‌هایی با ملیت‌ها و زبان‌های گوناگون را به یکدیگر مرتبط و متصل کند. ما دوست داریم از این پلتفرم در جهت ایجاد گفتگو و برقراری صلح و دوستی میان ملت‌ها استفاده شود. البته این شاید آرزویی دور و دراز به نظر برسد اما دست یافتنی است».

داریوش اجابنیان در ادامه می‌گوید «ما در ابتدای راه هستیم. اما موضوع مهم آن است که ما تا چه حد بتوانیم در جذب سرمایه موفق عمل کنیم. این نکته از آن جهت نیز حایز اهمیت است که قرار است بخشی از سود حاصله از پلتفرم به کاربران و تولیدکنندگان محتوا اختصاص یابد. یعنی افراد به واسطه فعالیت‌شان در پاپیروس کسب درآمد کنند و این درآمد از طریق تبلیغاتی تامین می‌شود که همین کاربران با محتوای‌ تولیدی‌شان بازدهی این تبلیغات را افزایش می‌دهند و میزان درآمد آنها نیز بر اساس فاکتورهایی مثل تعداد مخاطب و دنبال کننده، میزان بازدید از صفحه و محتوای آن کاربر تعیین خواهد شد.»

هر فرد با ایجاد اکانت در پاپیروس یک تحریریه در اختیار خواهد داشت که از آن طریق می‌تواند به نشر آثاری در فرمت‌های متن، تصویر، صوت و ویدیو بپردازد. در واقع هر شخص ناشر آثار خود خواهد بود و می‌تواند بر نحوه آن مدیریت کرده و به طور مستقیم با مخاطبانش در ارتباط باشد. اکانت و صفحه شخصی فرد در واقع ویترین او خواهد بود که می‌تواند به سلیقه خود آن را طراحی کند. مطالب منتشر شده بر اساس بازخوردها به صفحات اصلی پاپیروس راه خواهد یافت و این باعث می‌شود محتوای بهتر، مخاطبان بیشتری نیز بیابد.

داریوش اجابنیان در ارتباط با مساله ویرایش یا جرح و تعدیل محتوا از جانب مدیران چنین می‌گوید: «در پاپیروس هیچ محتوایی ویرایش یا سانسور نمی‌شود. اگر مطلبی نیاز به اصلاح داشته باشد به نویسنده اطلاع داده می‌شود تا خود آن را ویرایش کرده و مجددا منتشر کند. به غیر از سیاست و ورزش، پاپیروس همه موضوعات را پوشش می‌دهد. ما مجبوریم به خاطر حساسیت‌های موجود در کشور، برای تداوم پاپیروس این موضوعات را از دایره کاری‌مان خارج کنیم و در ابتدا برای موضوعات دیگر تمرین گفتگو و مدارا و نقدپذیری کنیم تا زمانی که نوبت به موضوعات حساس‌تر برسد.» همه این موضوعات در قالب مجلات موضوعی ارایه می‌شوند بنابراین هر شخص بنا به علایق خود می‌تواند مجلات خاصی را دنبال کرده یا در آن فعالیت کند. 

ایده‌های بزرگ پاپیروس هنوز معرفی و رونمایی نشده و در آینده به تدریج از آنها رونمایی خواهد شد. اما افراد می‌توانند با ایجاد اکانت و مشارکت، برای صفحه شخصی خود اعتبار و امتیاز ویژه کسب کنند و جزو اولین افرادی باشند که ویژگی‌های جدید پاپیروس را تجربه می‌کنند. برخی از این ایده‌ها در نسخه اولیه وبسایت پاپیروس رونمایی می‌شود و در زمان رسیدن به حد مشخصی از مخاطبان، نسخه اصلی و اپلیکیشن‌های پاپیروس رونمایی خواهد شد. 

اگر شما هم می‌خواهید با این ایده همراهی کنید و با نشر محتوا و آثار خود در پاپیروس مخاطبان بیشتری بیابید، همین حالا می‌توانید به وبسایت پاپیروس مراجعه کرده و تحریریه شخصی خود را افتتاح کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پاپیروس

پاپیروس؛ پلتفرم آزاد نشر آنلاین و یک شبکه اجتماعی برای تولیدکنندگان محتواست

اطلاعات تماس
  • 021444*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تبلیغات و روابط عمومی | رسانه‌ها