اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139910284865515409

اسید‌‎شویی و شستشوی مخزن کویل دار

کد: 139910284865515409

https://bit.ly/3oVZG5K

، مشهد , (اخبار رسمی): اسیدشویی یا رسوب زدایی توسط اسید یکی از رایج ترین فرآیندهای صنعتی در رفع رسوبات نرم و سخت در دستگاه های صنعتی همانند مخزن کویلی یا کویل دار محسوب می شود. اسیدشویی منبع کویل دار در واقع فرآیندی است که طی آن یک مبدل حرارتی به مانند کویل مخزن کوئل دار توسط اسیدهای ضعیف یا قوی تحت شستشو قرار می گیرد.

اسید شویی و شستشوی مخزن کویل دار
اسیدشویی و تولید منبع کویل دار

بسیاری از مبدل های حرارتی شل تیوب یا اصطلاحاً پوسته و لوله پس از مدت معینی دچار گرفتگی شدید می شوند. اگر پس از دوره های معین منابع کویل دار یا مبدلهای حرارتی تحت شستشو با اسید قرار نگیرد کار سخت تر خواهد شد. اسیدشویی در واقع یک فرآیند دوره ای و متناوب در نگهداری یک منبع یا مخزن کویلدار به شمار می آید. 

نحوه اسید شویی مخازن کویل دار 

اصولی ترین و اساسی ترین بخش در شستشوی یک مخزن کویلدار بکارگیری روشهای مناسب در انجام این عملیات می باشد. در واقع اسیدشویی مخزن کویل دار یا شستشو تحت فشار جت شستشو یک فرآیند در سرویس و نگهداری مخازن آب گرم قلمداد میگردد. بسیاری از شرکت های معتبر مهندسی در این زمینه فعالیت بسزایی دارند. یکی از این شرکت ها گروه فنی و مهندس مخزن سازه می باشد. کارگروه اسیدشویی مخازن کویلدار توسط اسیدها و دیسکلر ها یا بایوساید تصمیم به شستشوی مخازن شما می نمایند. بسیاری از رسوبات تشکیل شده در مبدلهای حرارتی ناشی از سختی موجود در آب می باشد. یکی از راهکارهای کند کننده و متوقف کننده در تشکیل رسوبات نیز استفاده از سختی گیرهای رزینی می باشد. در واقع یک سختی گیر رزینی با عملیات تعویض یونی در مخازن کویل دار سبب جلوگیری از تشکیل رسوبات سخت در منابع کویلی میشود. 

اهمیت به کارگیری اسیدشویی در مخازن کویل دار

  • کاهش میزان خرابی دستگاه های جانبی متصل به مخزن کویل دار
  • افزایش راندمان سیستم گرم کننده ساختمان ها و آپارتمان ها در فصول سرد
  • کاهش هزینه های ناشی از تعویض کویل منبع کوئل دار
  • گردش صحیح آب در مدار گرم کنندگی محیط و افزایش عمر مفید پمپ سیرکولاتور 

مزایای بکارگیری سختی گیر رزینی در سیکل تصفیه خانه منابع کویل دار

 

  • کاهش دادن قدرت رسوبات تشکیل شده که عمدتاً از جنس منیزیم یا کلسیم بوده
  • افزایش طول دوره رسوب گرفتگی در مبدلهای حرارتی و کویلهای مخازن تولید آب گرم
  • کاهش میزان رسوب گرفتگی در دیگهای بخار یا بویلرها
  • کاهش هزینه های مرتبط با تعویض لوله های مسی نابود شده توسط آهک ها و سولفات 
  • کاهش هزینه های مربوط به سرویس و شستشو زیاد مخازن کویلدار یا سختی گیرهای رزینی

کدامین اسیدها در مخازن کویل دار جهت شستشو مناسب هستند؟

یک سوال بسیار مهم در انجام عملیات های سرویس و شستشو در مخازن کویلدار انتخاب نوع اسید میباشد. میزان اسیدیته محلول شستشو نباید بیش از حد مجاز باشد. تخطی میزان خوردگی اسیدها سبب از بین رفتن لوله ها یا سوراخ شدن آنها می گردد. دیسکلرها و بایوسایدها محلولهای آماده ای هستند که امروزه جهت رفع رسوبات مبدلهای حرارتی و برجهای خنک کننده بکار برده میشود. عمده اسیدهای رایج در شستشوی منابع کویلدار یا مبدلهای حرارتی دارای اسیدیته پایین تر از PH 6   و با لاتر از پی هاچ 3 میباشند. اگر اسید مورد استفاده همچنین قدرت کافی در رسوب زدایی را نداشته باشد عملیات رفع رسوبات به درستی انجام نمی پذیرد. 

مخزن کویل دار از جمله تجهیزاتی است که در موتورخانه به منظور تولید و ذخیره آب گرم بهداشتی مورد نیاز ساختمان و سایر موارد کاربری دارد. اگر بخواهیم تعریفی ساده از منبع کویل دار داشته باشیم باید گفت این مخزن تا حد بسیار زیادی عملکردی مشابه با آب گرم کن داشته با این تفاوت که گرمایش آب به صورت غیر مستقیم از سطح کویل انجام می‌پذیرد. در آب گرمکن، سیال در مجاورت با حرارت مستقیم شعله گرم خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دماگستر

شرکت دماگستر طراح، تولیدکننده و مجری پروژه های سیستم های تهویه مطبوع می باشد. این شرکت در زمینه تولید و تامین انواع کولینگ تاور مدارباز و مداربسته فعالیت می نماید. واحد تولیدی این شرکت هم اکنون در استان تهران واقع می باشد و دفاتر مهندسی این شرکت نیز در سراسر کشور دایر می باشد.شرکت دماگستر در زمینه مونتاژ برج خنک کننده مجهز به یکی از قوی ترین تیم های مهندسی در ایران می‌باشد. مونتاژ برج خنک کننده در محل پروژه عموماً دارای جزئیات منحصر به فرد می‌باشد که هنگام اجرا، انجام این جزئیات سبب افزایش کیفیت خروجی کولینگ تاور می‌گردد. برج خنک کننده در شرکت دماگستر پس از مونتاژ در محل تحت نظارت ناظر کیفی شرکت قرار گرفته و پس از بررسی همه جانبه‌ی تجهیز عملیات راه‌اندازی و نصب دستگاه صورت می‌پذیرد. البته امروزه مفتخر است که بالاترین افتخار این شرکت رضایتمندی نسبی هرچه بیشتر مشتریان در زمینه کیفیت تولید، زمان تحویل و سهولت در خدمات پس از فروش می‌باشد. شرکت دماگستر در سال 1397 , 1396 موفق به کسب نشان تولیدکننده برتر صنایع برودتی در ایران گردیده است. این شرکت هم اکنون یکی از وندورهای معتبر شرکت‌های نفت و پتروشیمی محسوب می‌شود. در راستای رسیدن به این هدف بزرگ شرکت دماگستر موفق به کسب استاندارد ISO9001 و ISO14001 نیز گردیده است. جهت عدم کپی برداری از گذاشتن تصویر سرتیفیکیت فوق معذوریم. جهت آشنایی با پاره‌ای از پروژه‌های انجام پذیرفته شرکت دماگستر توصیه می‌شود فایل رزومه شرکت دماگستر را دانلود و مطالعه نمایید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید