اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139911054880815701

دستگاه آلات بسته بندی مواد

کد: 139911054880815701

https://bit.ly/3ukbJwz

، تهران , (اخبار رسمی): برای نگه داری مواد غذایی و ماندگاری آنها نیاز هست که آنهارو به درستی بسته بندی و نگه داری کنیم. با استفاده از دستگاه های بسته بندی می توانیم مواد را بسته بندی و نگه داری کنیم و باعث میشود که مواد خراب نشده و به خوبی بماند.

دستگاه آلات بسته بندی مواد
دستگاه آلات بسته بندی مواد

دستگاه بسته بندی گوشت دو نوع هستند یک نوع دارای سیستم تزریق گاز نیتروژن هستند و نوع دیگر فاقد این سیستم هستند. حال عملکرد این دستگاه با سیستم تزریق گاز را بررسی میکنیم: این دستگاه با تخلیه ی تمام هوای درون بسته، شرایط بقا و تکثیر میکرو ارگانیسم ها را از بین میبرد و حجم بسته را نیز کاهش میدهد که باعث جابجایی آسانتر بسته ها و بالا رفتن کیفیت و ماندگاری گوشت میشود.

عملکرد دستگاه به همینجا ختم نمی شود؛ بعد از تخلیه ی اکسیژن حالا نوبت به تزریق نیتروژن میرسد که باعث نابودی تمام میکرو ارگانیسم های غیر هوازی میشود. با این روش هیچ ماده ی خارجی با گوشت ها تماس پیدا نمی کند و گوشت ها تا زمان مصرف تازه و سالم می مانند.

قبل از فراوری محصولات، آن ها را در انبار های مخصوص و در دمای صفر درجه سانتی گراد نگهداری میکنند و برای فرآوری محصولات گوشتی آن ها را به دو دسته بدون استخوان و با استخوان تقسیم میکنند و درون ظروف یک بار مصرف چیده میشوند و برای بسته بندی به همراه سلفون وارد دستگاه میشوند.

تفاوت دستگاه بسته بندی مواد غذایی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک

دستگاه های بسته بندی  را به دو دسته اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تقسیم میکنند زیرا عملکرد این دستگاه ها با هم متفاوت است. در ادامه به بررسی این دستگاه ها میپردازیم.

دستگاه های تمام اتوماتیک بدون نیاز به نیروی انسانی تمام مراحل بسته بندی را با دقت و سرعت بالا انجام میدهند. یعنی محصول مورد نظر با وارد شدن به دستگاه به صورت اتوماتیک وزن میشود و وارد بسته بندی میشود و توسط خود دستگاه بسته بندی مواد غذایی اتوماتیک دوخته میشود و برای انتقال به بسته بندی نهایی آماده میشود.

ستگاه پرکن را میتوان به زبان ساده معرفی کرد، پر کردن حجم مشخصی از ماده، درون بسته بندی های مختلف. در همه ی صنایع تولیدی از جمله صنایع بهداشتی، دارویی، غذایی، آرایشی وجود یک دستگاه پرکن ضروری است زیرا وجود این دستگاه به فرایند تولید محصولات سرعت میبخشد و کیفیت آن را بالا میبرد.

دستگاه پرکن انواعی دارد که هر کدام از آنها ظرف های مختلف را از ماده های مختلف پر میکند. عملکرد این دستگاه به 3 شکل اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی است و همه نوع مواد را در ظروف و یا پوشش های مخصوص پر میکنند. این دستگاه ها به صورت سفارشی و بر اساس نیاز مشتریان ساخته میشوند.

اما دستگاه های نیمه اتوماتیک برای انجام فرایند بسته بندی نیازمند نیروی انسانی است و سرعت این دستگاه نیز نسبت به نوع اتوماتیک کمتر است. برای کار کردن با این دستگاه باید از قبل بسته ها را آماده کرد و برای دوخت بسته بندی ها نیز به دستگاه دیگری نیز نیاز است.

قیمت دستگاه های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک نیز با هم متفاوت است؛ بدیهی است که دستگاه های نیمه اتوماتیک قیمت مناسب تری دارند و در ابتدای شروع کسب و کار میتوان با هزینه کمتر این دستگاه ها را تهیه کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی