اطلاعات تماس
  • 091238*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139911054882315912

آشنایی با کاربرد انواع جرثقیل های سقفی، دروازه ای ،ستونی و بازویی در صنعت

کد: 139911054882315912

https://bit.ly/3t8kf1t

، شهریار , (اخبار رسمی): جرثقیل سقفی یا جرثقیل پل نوعی جرثقیل صنعتی است که در کارگاه ها به منظور حمل و جا به جایی اشیا سنگین مانند ماشین آلات و تجهیزات صنعتی و همچنین تعمیر این اشیا بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. جرثقیل سقفی به دو نوع جرثقیل سقفی تک پل و دو پل و آویز تقسیم بندی می شود.

انواع جرثقیل سقفی ، دروازه ای ، ستونی و بازویی
جرثقیل سقفی ده تن ایمن افزار کران

جرثقیل سقفی شامل 3 نوع تک پل ، دو پل و آویز تک پل می باشد.

جرثقیل سقفی تک پل :

این نوع از جرثقیل سقفی برای سالن های با دهانه زیر 25 متر و همچنین جا له جایی بارهای زیر 20 تن استفاده می شود.

جرثقیل سقفی دو پل :

جرثقیل سقفی دو پل برای سالن های با دهانه بیش از 25 متر و نیازمند جا به جایی اشیای بسیار حجیم که در حین جا به جایی عرضی و طولی با ایجاد نیروی معکوس در شتابگیریها و ترمزها،مشکل ساز می شوند، کاربرد دارد.

جرثقیل سقفی آویز تک پل :

جرثقیل های آویز عموماً به صورت تک پل ساخته می شوند و به صورت معلق در زیر دو تیر نصب شده در سقف سالن حرکت می کنند. قلاب جرثقیل آویز بیشترین عرض سالن را در بر می گیرد و در سالن های فاقد ستون فلزی هم قابل اجراست.

ظرفیت این نوع جرثقیل معمولا زیر ده تن و با دهانه 24 متری طراحی می شوند. جرثقیل آویز در انبار ها ، صنایع بسته بندی سبک و هواپیما سازی کاربرد دارد.

امروزه جرثقیل در گستره وسیعی تولید گردیده و کاربردهای بسیار متنوعی نیز دارد.از جمله آن می توان به جرثقیل برجی و جرثقیل برقی و جرثقیل خودرویی اشاره کرد که فصل مشترک همه آنها استفاده از انرژی برقی و مکانیکی و استفاده از قلاب و کابل حمل می باشد. جرثقیل های برقی انواع مختلفی دارد که برخی از آنها عبارتند از جرثقیل ستونی ، جرثقیل سقفی تک پل و دو پل، جرثقیل دروازه ای ، جرثقیل دیواری و … که همه آنها شامل سازه فلزی و تجهیزات بالابری و پیشروی در سطح میباشند.

مدل های جرثقیل سقفی :

جرثقیل سقفی که بر پایه استفاده از سازه فلزی و سیستم های مکانیکی و برقی طراحی شده است بر اساس شرایط خاص بهره برداری به اشکال مختلف توسعه یافته و دارای طراحی های مختلفی میباشد. به عنوان مثال جرثقیل سقفی بسیار پر کاربرد می باشد و از طرف دیگر بر اساس نوع ظرفیت بار ، در داخل سالن های صنعتی برداری مورد نیاز و طول و عرض سالن در دو مدل تک پل و دو پل عرضه می گردد و غالبا جرثقیل سقفی تک پل برای بارهای سبک و دهانه های کوچک و جرثقیل سقفی دو پل برای بارهای سنگین و دهانه های بزرگتر استفاده می شود. همچنین در برخی موارد بر اساس نوع سالن ممکن است در دو مدل جرثقیل سقفی رونشین و جرثقیل سقفی آویز تولید گردد.

ظرفیت جرثقیل های سقفی :

جرثقیل های سقفی از ظرفیت 250 کیلوگرم تا 300 تن بسته به اندازه سالن و نوع کار قابل ساخت هستند.

جرثقیل دروازه ای و نیم دروازه ای

جرثقیل های دروازه ای و نیم دروازه ای در داخل سالن های مسقف و کارگاه های صنعتی نصب می شوند که سالن های آنها نمی توانند جرثقیل های سقفی را نصب کنند یا در مکان های باز و بدون سازه نصب و کار می کنند. و در عرض ، طول و ارتفاع سالن ، بار حرکت می کند. شش حرکت عقب و جلو به چپ ، راست ، بالا و پایین در یک مسیر مستقیم و مستقیم شش طرفه ، و این جرثقیل ها از نوع شش حالته ساخته می شوند. حرکت این جرثقیل ها در طول کارگاه توسط راهنماهای طولی متصل به دروازه با پایه انجام می شود.
جرثقیل های دروازه ای معمولاً از سه قسمت مهم تشکیل شده اند:

  • بالابر ، برای ایجاد یک حرکت بالا و پایین برای بلند کردن بار
  • ترولی ، برای فراهم کردن حرکت چپ / راست برای بلند کردن و حمل
  • جرثقیل پل دروازه ای که دو نوع تک پل و دو پل برای انتقال بار عرضی است.

جرثقیل بازویی

جرثقیل بازویی نوعی جرثقیل است که در آن یک عضو افقی (لبه یا بوم) ، با پشتیبانی از یک بالابر متحرک ، به یک دیوار یا یک ستون کف نصب شده است.

جرثقیل های شیب دار در مکان های صنعتی و وسایل نقلیه نظامی استفاده می شود. لبه ممکن است از طریق یک قوس چرخیده ، حرکت جانبی اضافی ایجاد کند یا ثابت شود. جرثقیل های مشابه ، که اغلب به عنوان آسانسور شناخته می شوند ، در طبقه آخر ساختمانهای انبار نصب می شدند تا بتوانند کالاها را در همه طبقات حمل کنند.

انواع جرثقیل بازویی

 این مدل از جرثقیل به دو نوع جرثقیل بازویی دیواری و جرثقیل ستونی بازویی تقسیم می گردد.

شرکت ایمن افزار کران با بیش از ده سال سابقه در طراحی و ساخت انواع جرثقیل سقفی ستونی و بازویی آماده ارائه خدمات بسته به فضا و کاربری  شما می باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت جرثقیل ایمن افزار کران

مدیران و دست اندرکاران شرکت ایمن افزار کران از سال 1381 در زمینه های صنعتی و سازه های فلزی از جمله جرثقیل های سقفی، ماشین سازی، ماشین کاری و انواع سازه های فلزی فعالیت دارند. شرکت ایمن افزار کران با نام تجاری afzar crane رسما از سال 1392 با هدف طراحی و ساخت انواع جرثقیل های صنعتی ( جرثقیل سقفی دو پل ،جرثقیل سقفی تک پل ،جرثقیل دروازه ای ،جرثقیل نیم دروازه ای،جرثقیل ستونی بازویی )و سازه های فلزی سبک و سنگین مطابق با استانداردهای مربوطه به صورت کاملا تخصصی فعالیت خود را آغاز کرده و در این زمینه تاکنون ده ها پروژه موفق را در صنایع و مراکز مختلف به انجام رسانیده است . همچنین این شرکت آمادگی خود را جهت تامین کلیه قطعات جرثقیل از قبیل انواع بالابر ، انواع موتور گیربکس، تابلو برق ، جعبه چرخ های راهبر، کمربند راهنما انواع خطوط برق رسانی و غیره …اعلام می دارد. در خصوص تعمیرات و نگهداری و overhaul نمودن دستگاههای موجود این شرکت آماده ارائه خدمات به بهترین شکل می باشد.

اطلاعات تماس
  • 091238*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید