اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139911174902115916

راهکار‌های از بین بردن انواع لکه از روی پارچه

کد: 139911174902115916

https://bit.ly/3agDRsE

، تهران , (اخبار رسمی): پاک کردن لکه از روی پارچه فرآیندی است که اگر روش‌های انجام آن را به خوبی ندانید، که ممکن است با مشکل مواجه شده و نتوانید به خوبی پارچه خود را تمیز کنید. با توجه به نوع لکه‌ای که بر روی پارچه قرار گرفته لازم است تا از تکنیک‌ها و روش‌های مختلفی استفاده کنید.

راهکار‌های از بین بردن انواع لکه از روی پارچه
راهکار‌های از بین بردن انواع لکه از روی پارچه

پاک کردن لکه از روی پارچه فرآیندی است که اگر روش‌های انجام آن را به خوبی ندانید، که ممکن است با مشکل مواجه شده و نتوانید به خوبی پارچه خود را تمیز کنید. با توجه به نوع لکه‌ای که بر روی پارچه قرار گرفته لازم است تا از تکنیک‌ها و روش‌های مختلفی استفاده کنید.

 در این مطلب نگاهی به انواع لکه روی پارچه انداخته و بهترین روش برای از بین بردن آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم، پس با ما همراه باشید.

۱. چمن

با استفاده از یک ماده شوینده‌‌ پارچه را بسابید. سپس می‌توانید برای پاک کردن لکه از یک مسواک قدیمی استفاده کنید. در صورتی که رنگ چمن بر روی پارچه باقی مانده است از آمونیاک و سرکه‌ سفید رقیق ‌شده استفاده کنید.

موادی دیگری مثل متیل ‌الکل یا متانول که به اسم الکل صنعتی هم معروف است گزینه‌های مناسبی برای شستشو هستند.

۲. شکلات

به عنوان اولین قدم اجازه بدهید تا شکلات کاملا سرد و سفت شده و بعد آن را به آرامی پاک کنید.

بهتر است تا با مایع ظرف‌ شویی و آب، ابتدا پارچه را بشویید. سپس می‌توانید با یک تکه پارچه‌ رنگ روشن، لکه را پاک کنید.

اگر لکه‌ روی پارچه از شیر شکلات است، از آمونیاک کمک بگیرید. لکه شکلات تلخ هم با دو قاشق غذاخوری سرکه‌ ی سفید یا پروکسیدهیدورژن پاک خواهد شد.

۳. آدامس، چسب و به صورت کلی مواد چسبنده

برای پاک کردن لکه به جای مانده از آدامس، پارچه را در ابتدا در فریزر بگذارید تا منجمد شده و سپس وقتی آدامس سفت شد آن را از پارچه جدا کنید.

برای پاک کردن چسب‌ مایع، تنها کافی است تا از کمی مایع ظرف ‌شویی و آب استفاده کنید.

۴. مداد شمعی

اگر پارچه شما با مداد شمعی لکه دار شده است، برای تمیز کردن آن کافی است تا از مایع ظرف‌ شویی به همراه آب گرم استفاده کنید.

۵. آب‌ میوه

برای از بین بردن لکه آب میوه در ابتدا پارچه را ۳۰ دقیقه در آب سرد بگذارید. سپس آن را در ترکیب آب گرم و یک شوینده‌ آنزیم ‌دار قرار داده و سپس با آب سرد آبکشی کنید.

بعد از انجام این کار پارچه را در محلولی از سرکه و آب که نسبت آن‌ها یک به دو است قرار بدهید و اجازه دهید که پارچه ۱۰ دقیقه در این محلول بماند.

۶. قهوه

برای پاک کردن لکه قهوه، با یک محصول لکه‌ بر در ابتدا روی لکه را پوشانده و بعد از ۱۰ دقیقه می‌توانید با کمک گرفتن از پودر آنزیم ‌دار و با کمک آب گرم آن را بشویید.

۷. گل و لای

برای پاک کردن لکه گل اول باید بگذارید تا به خوبی گل خشک شده و سپس تا حدی که می‌توانید آن را از پارچه جدا کنید. سپس می‌توانید از یک شوینده‌ و کمی آب استفاده کنید و بر روی پارچه کف درست کنید.

بعد از آبکشی اگر هنوز باز هم لکه گل وجود داشت می‌توانید از ترکیب سرکه و آب که هر دو به یک اندازه هستند برای پاک کردن لکه استفاده کنید و سپس آن را با شوینده‌ آنزیم ‌دار بشویید.

8. جوهر

شاید برای شما عجیب باشد اما باید گفت بهترین ماده‌ که می‌تواند لکه‌ جوهر روی پارچه را پاک کند، اسپری مو است.

برای انجام این کار یک پارچه یا حوله‌ را زیر لکه قرار داده و اسپری را روی لکه بزنید. اجازه دهید تا کاملا خیس شود. سپس چند ثانیه بگذارید بماند و سپس با یک پارچه‌ تمیز لکه را از بین ببرید. این کار را چندین بار تکرار کنید تا لکه از بین رفته و سپس پارچه را با شوینده‌ آنزیم ‌دار بشویید.

9. خون

لکه‌ خون را در آب سرد قرار داده و سپس با انگشت لکه را بسابید. با توجه به میزان خون ممکن است که رنگ آب عوض شود، به همین دلیل باید آب را عوض کنید.

برای پارچه‌‌هایی که رنگ آن‌ها سفید یا رنگ روشن است می‌توانید از پروکسیدهیدروژن کمک بگیرید.

10. عرق

برای پاک کردن لکه به جای مانده از عرق، قبل از آغاز مراحل شست و شو از یک لکه‌ بر استفاده کرده و کمی آن را روی پارچه قرار دهید و بگذارید تا بماند. پارچه را در آبی با بالاترین دما که برای پارچه تعیین شده قرار داده و سپس آن را با شوینده‌ آنزیم ‌دار و سفیدکننده بشویید.

11. سس کچاپ و یا موادی که گوجه‌ فرنگی دارند

به سرعت پارچه را زیر آب سرد قرار دهید. بعد از آن لازم است تا پارچه را در آب گرم قرار دهید و با اسفنج آغشته به مایع ظرف‌ شویی، روی لکه بزنید.

برای از بین بردن لکه‌‌های سفت شده نیز می‌توانید از متیل‌ الکل کمک بگیرید.

نتیجه گیری

در این مطلب شما را با لکه‌هایی که ممکن است بر روی پارچه به وجود بیایند آشنا کرده و در رابطه با نحوه پاک کردن آن‌ها توضیحاتی را به شما ارائه دهیم. با مطالعه این مطلب می‌توانید به خوبی لکه را از روی پارچه پاک کرده و آن را تمیز کنید.برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید از سایت دکتر پارچه دیدن فرمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دکتر پارچه

دکتر پارچه یکی از زیرمجموعه‌های برند “پارچه لوکس مهرداد” می‌باشد. فروشگاه اینترنتی دکتر پارچه با تکیه بر تجربه و سابقه درخشان پارچه لوکس مهرداد در زمینه واردات و فروش انواع پارچه‌های مجلسی، مانتویی، لباس شب، انواع اکسسوری و آشنایی به علم دیجیتال‌مارکتینگ به وجود آمد. مجموعه دکتر پارچه متشکل از تیمی جوان، متخصص، فعال و دلسوز بوده و هدف ما آسان‌سازی خرید غیرحضوری (آنلاین) پارچه و محصولات مرتبط می‌باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | دکوراسیون و منزل