اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139911264913716007

هر آنچه که برای تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی باید بدانید

پنج روش آسان تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی

کد: 139911264913716007

https://bit.ly/37g3oAi

، (اخبار رسمی): چگونه می‎توان تفاوت بین چرم اصل و چرم تقلبی را تشخیص داد؟ فناوری‎های مدرن تقلید از چرم طبیعی را آسان کرده است. اگر به جای چرم مصنوعی فقط به محصولات چرم طبیعی علاقه‎مند هستید، باید چه کار کنید؟با چه نکاتی می‎توان چرم طبیعی و مصنوعی را تشخیص داد؟

روش های آسان تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی
روش های تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی

یکی از اصیل ترین مواد اولیه ای که برای تولید کیف و کفش و انواع لباس ها، مورد استفاده قرار می گیرد چرم است. خرید کفش چرم از آن جایی که دارای زیبایی چشم گیری بوده و دوام و نرمی قابل قبولی دارد، سال ها است که مورد توجه انسان قرار گرفته و از آن در تولید محصولات مختلفی استفاده می شود. ویژگی های بیان شده برای این جنس، باعث شده تا افراد به هنگام خرید البسه و کیف و کفش، به محصولات چرمی توجه ویژه ای داشته باشند. اگر شما هم به دنبال خرید کیف و کفش باکیفیت و زیبا هستید پیشنهاد می شود آنها را از میان محصولات چرمی انتخاب کنید؛ اما در این خرید خود باید به یک نکته دقت کنید، این که محصولی که می خرید از چرم اصل تولید شده است یا خیر.

امروزه برخی تولیدکنندگان از چرم مصنوعی برای ساخت کیف و کفش استفاده می کنند. این محصولات در مقایسه با محصولات تولید شده از چرم طبیعی، دوام و زیبایی پایین تری دارند. اگر بعد از خرید متوجه شوید که لوازم خریداری شده از چرم مصنوعی هستند، قطعاً ناراحت خواهید شد. زیرا علاوه بر پایین بودن کیفیت، پول خود را نیز به هدر داده اید. برای تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی، راه های متعددی وجود دارد؛ پس نگران نباشید با مطالعه این مقاله می توانید از این روش ها آگاه شده و بعد از این، محصولاتی با جنس چرم طبیعی خریداری کنید.

از حواس خود کمک بگیرید

اگر بگوییم به هنگام خرید محصولات چرمی، تمام حواس خود را جمع کنید، اغراق نکرده ایم. یکی از راه های تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی، این است که از حواس پنج گانه خود کمک بگیرید. برای راحت تر شدن درک این موضوع، در ادامه به بررسی نقش تک تک حواس در این کار، خواهیم پرداخت:

حس بویایی

چرم طبیعی، بوی بدن حیوانی را می دهد که از پوست آن درست شده است. این در حالی است که در چرم مصنوعی نمی توانید این بو را حس کنید. بوی چرم از نحوه تولید و کیفیت تولید آن خبر می دهد. اگر چرم دارای کیفیت بدی باشد قطعاً بوی بسیار بد و زننده ای خواهد داشت. به همین دلیل هم امروزه، تولیدکنندگان متقلب، از خوشبو کننده استفاده کرده و بوی نامطلوب پلاستیک را از آن می گیرند؛ اما با این وجود باز هم می توانید با دقت کافی، بوی چرم طبیعی را تشخیص دهید. چنانچه از محصولات برند چرم سورنا، خرید کرده باشید حتماً آنها را بو کنید تا متوجه شوید که بوی چرم طبیعی، چگونه است.

حس بینایی

شکل ظاهری چرم نیز مورد دیگری است که به کمک آن می توانید انواع چرم طبیعی را از مصنوعی، تشخیص دهید. با چشمان تیز بین خود، سطح چرم را بررسی کنید که آیا دارای خطوط طبیعی است یا خیر؟ اگر مشاهده کردید که بر روی چرم، خطوط غیر یکنواختی وجود دارد و چین و چروک زیادی هم به چشم می خورد، می توانید اطمینان پیدا کنید که چرم خریداری شده، اصل است.

حس لامسه

چرم طبیعی بسیار نرم بوده و انعطاف پذیری زیادی دارد. در حالی که برخی از چرم های مصنوعی که کیفیت بدی دارند، دارای جنسی خشن هستند؛ پس می توانید با لمس کردن آن دریابید که چرمی که در دست دارید طبیعی است یا مصنوعی.

چرم در مقابل حرارت، چه واکنشی دارد؟

یکی دیگر از روش های تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی، بررسی واکنش آن در برابر حرارت است. چرم طبیعی به دلیل ساختاری که دارد در مقابل حرارت، به ندرت جمع می شود. این چرم اگر بسوز دود سفیدی و بویی نظیر بوی سوختن مو منتشر می کند؛ اما چرم مصنوعی به سرعت به حرارت واکنش نشان داده و به هنگام سوختن، بوی بسیار بدی متصاعد می کند. توجه داشته باشید که دود حاصل از سوختن چرم مصنوعی، سیاه رنگ خواهد بود.

 آستر چرم را بررسی کنید

کیف و کفش هایی که با استفاده از چرم طبیعی تولید شده اند دارای آستری پرزدار هستند. اگر به پشت این نوع چرم، دست بزنید متوجه خواهید شد این نوع چرم ها، بسیار نرم و مخملی هستند. شاید این سؤال برایتان پیش آید که به هنگام خرید کفش چرمی، چگونه آستر آن را جدا کنیم تا بررسی کنیم که چرم آن طبیعی است یا نه؟ در این موارد می توانید به لبه های دوخت توجه کنید. اگر نشانه هایی از پرز در آن یافتید مطمئن باشید که چرم به کار رفته در کفش، طبیعی است. در چرم مصنوعی، آستر با استفاده از نخ به پشت چرم، دوخته می شود.

چرم را خیس کنید

استفاده از چند قطره آب نیز می تواند روشی جالب برای تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی باشد. از آن جایی که چرم طبیعی می تواند آب را جذب کند می توانید بر روی آن چند قطره آب بریزید. اگر بعد از گذشت چند دقیقه متوجه شدید که آب جذب چرم شده است بدانید که این چرم، چرم طبیعی می باشد. در غیر این صورت، در اصل بودن چرم باید شک کرد. فقط توجه داشته باشید که آب زیاد می تواند به چرم، آسیب زده و لک هایی بر روی آن ایجاد کند.

برای خرید به مراکز معتبر مراجعه کنید

تمامی روش هایی که در بالا به آنها اشاره شد با خطاهایی همراه هستند. یعنی ممکن است نتایج آن، کاملاً مطمئن نباشد؛ اما برای این که به صورت صد در صد مطمئن باشید محصولی که خریداری کرده اید از چرم طبیعی ساخته شده است، توصیه می شود از مراکز معتبر مثل sorenaleather.com و oxfordleather خرید نمایید. این فروشگاه ها اگر به محصولی که می فروشند اعتماد داشته باشند برای آن، خدمات پس از فروش نیز ارائه می دهند.

سخن پایانی

همان گونه که گفته شد بهترین راه برای تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی، خرید از مراکز معتبر است. یکی از این مراکز که سابقه درخشانی دارد، برند چرم سورنا است. این برند در زمینه تولید و فروش انواع محصولات چرمی فعالیت دارد. از آن جایی که تولید محصولاتی با کیفیت و دوام بالا در این مجموعه از اهمیت بالایی برخوردار است، برای تولید تمامی محصولات از انواع چرم طبیعی و اصل استفاده می گردد. شما می توانید با مراجعه به سایت این برند، از محصولات متنوع آن دیدن کرده و قیمت این محصولات را با محصولات مشابه، مقایسه نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | علم و آموزش