اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139911264913916013

پنج اشتباه رایج در خرید طلا و سکه برای سرمایه‌گذاری

کد: 139911264913916013

https://bit.ly/3u2FWQE

، (اخبار رسمی): امروزه شاهد افزایش سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه هستیم، با توجه به این که اکثریت مردم با نکات خرید و فروش طلا، جواهرات و سکه آشنایی ندارند دچار اشتباهات جبران ناپذیری می شوند شما با استفاده از نکاتی که در این مطلب ذکر شده است می‌توانید قدم محکم تری را برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه بردارید.

5 اشتباه رایج در خرید طلا و سکه برای سرمایه گذاری
خرید طلا و سکه برای سرمایه گذاری

یکی از بازارهای جذاب برای سرمایه گذاران، بازار سکه و طلا است. خرید طلا و سکه و آموزش طلا فروشی به یکی از بهترین راه های افزایش سرمایه گذاری تبدیل شده اند. این که سکه و طلا بخرید تا سرمایه خود را حفظ کرده و با ریسک کمی، در پی افزایش آن باشید ایده بسیار عالی می باشد؛ اما برای این که از آینده سرمایه گذاری خود مطمئن باشید باید به چند دقت کنید.

از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

وضعیت ثبات اقتصادی

اگر کشوری دارای وضعیت اقتصادی ایده آل و با ثباتی باشد مردم پول خود را در بانک ها و بورس، سرمایه گذاری می کنند. زیرا می دانند که دارایی آنها حفظ شده و رو به روز بر ارزش آن افزوده می شود؛ اما در کشوری که ثبات اقتصادی ندارد مردم مجبور هستند به سرمایه گذاری در بازارهایی همچون بازار طلا روی بیاورند. در این شرایط، شما نیز می توانید با خرید طلا و سکه، ریسک سرمایه گذاری را کاهش داده و آینده تضمین شده ای برای سرمایه خود در نظر بگیرید.

بهای طلا و سکه در برابر ارز

یکی دیگر از بازارهای مورد علاقه سرمایه گذاران، بازار ارز و دلار است. این بازار نیز در سال های اخیر، فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته و نوسانات قیمتی زیادی را تجربه کرده است. از این رو باید به هنگام خرید سکه و طلا برای سرمایه گذاری، نیم نگاهی نیز به بازار ارز داشته باشید و وضعیت آن را بررسی کنید.

 طلای دست دوم

آنچه باعث شده تا سرمایه گذاران به خرید سکه و طلا علاقه زیادی داشته باشند ریسک کم، سود نسبتاً مناسب و قابلیت تبدیل راحت آن به پول نقد است. شما می توانید به جای خرید مصنوعات طلا، طلای دست دوم و یا طلای آب شده بخرید. به این ترتیب هزینه ای بابت اجرت ساخت و مالیات نیز پرداخت نخواهید کرد. در این حالت، شما می توانید با هزینه کم، طلای زیادی خریداری کرده و با قیمت مناسب، آن را بفروشید.

 خرید طلا بهتر است یا سکه؟

یکی از چالش هایی که سرمایه گذاران با آن روبرو هستند این است که سکه بخرند یا طلا؟ اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید پیشنهاد می کنیم حتماً ادامه این مطلب را مطالعه کنید تا به پاسخ تمامی سؤالات خود برسید. شما به عنوان کسی که پولی در دست داشته و می خواهید با آن، سرمایه گذاری کنید باید به چند موضوع، توجه ویژه داشته باشید. این موضوعات به شرح زیر هستند:

مزایای خرید طلا نسبت به سکه چیست؟

خرید طلا و سکه، گزینه های بسیار عالی و جذاب برای سرمایه گذاری هستند. زیرا سرمایه گذاری بر روی هر دوی این محصولات با ریسک بسیار پایینی همراه است و طبق تجربیات، می توان آینده درخشانی را برای آنها متصور شد؛ اما در این میان، خرید طلا نسبت به سکه، با مزایای همراه است. قابلیت نقد شوندگی بالای طلا، نبود محدودیت زمانی در خرید و فروش طلا، قابلیت خرید در حد بودجه در دسترس و خرید و فروش با ریسک پایین، از جمله این مزیت ها هستند. اگر برای سرمایه گذاری، خرید طلا را انتخاب کرده اید توصیه می شود  طلا را در قالب طلای دست دوم، طلای آب شده و یا شمش طلا، خریداری کنید. این مصنوعات در مقایسه با زیورآلات طلای نو، سود بالاتری به سرمایه گذار برمی گردانند.

معایب خرید طلا نسبت به سکه چیست؟

اکثر کارشناسان به افرادی که قصد سرمایه گذاری در بازار سکه و طلا را دارند پیشنهاد می دهند، خرید سکه را در اولویت قرار دهند. با وجود مزایایی که خرید طلا در مقایسه با خرید سکه دارد؛ اما وجود برخی مسائل باعث شده تا این مزایا، زیاد به چشم نیایند. یکی از این مسائل، هزینه مالیات و اجرت ساخت طلا است. در خرید سکه، شما مجبور نیستید هزینه ای بابت ساخت آن پرداخت کنید. به این ترتیب می توانید با هزینه کم، سرمایه گذاری زیادتری انجام دهید. در ضمن خطر سرقت طلا در مقایسه با سکه، بیشتر است. از این رو سرمایه گذاری بر روی سکه، امن تر است.

بهتر است چه نوع سکه ای بخرید

مورد دیگری که باید مد نظر قرار داد این است که سوددهی نیم سکه و ربع سکه بالاتر است یا بهتر است سکه تمام بخرید. طبق بررسی های انجام شده، مشخص گردیده است که میزان نوسان در قیمت نیم سکه و ربع سکه، بیشتر از سکه تمام است. البته برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از کارشناسان مجموعه خانه طلا که در این زمینه، سال ها تجربه دارند استفاده کنید. این مرکز با بهره گیری از افراد باتجربه و متخصص، به تمامی سؤالات شما پاسخ داده و مشاوره های لازم در جهت خرید بهترین گزینه برای سرمایه گذاری در بازار طلا را ارائه می کند.

 خرید طلا و سکه بهتر است یا دلار؟

به جز طلا و سکه، گزینه دیگری نیز برای سرمایه گذاری وجود دارد. این گزینه، خرید ارز است. در دنیای پرتنش امروز، طلا و دلار توانسته اند جایگاه خود را در میان سرمایه گذاران به خوبی حفظ کنند؛ اما در چند سال اخیر میزان تنش در این بازارها به قدری زیاد بوده که سرمایه گذاران نمی دانند به سمت کدام گزینه، کشیده شوند. برای این که تا حدی بتوانید آینده سرمایه گذاری خود را پیش بینی کنید باید به اوضاع بازار ارز و طلا در این چند سال، نگاهی بیاندازید.

سخن آخر

در یکی دو سال اخیر افزایش قیمت دلار بسیار زیاد بوده است؛ اما توجه داشته باشید که آیا این روند همچنان قرار است ادامه داشته باشد؟ بر اساس نتایج تحقیقات، دیگر دلیلی برای افزایش نرخ دلار وجود ندارد. از این رو منطقی به نظر نمی رسد که سرمایه گذاری در این بازار بتواند سودآوری قابل قبولی داشته باشد. اگر به آن سوی قضیه نگاه کنید متوجه می شوید که بازار طلا و سکه، در تمامی ادوار از ثبات نسبی برخوردار بوده و تقریباً تمامی سرمایه گذاران از نتیجه کار راضی بوده اند؛ اما همانگونه که در بخش های قبلی نیز عنوان شد، هر نوع سرمایه گذاری با ریسکی همراه است. شما می توانید تحقیقات کاملی کرده و با کمک کادر متخصص و حرفه ای goldhouse3.com بهترین سرمایه گذاری را داشته باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه