اطلاعات تماس
  • 021888*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13991126491459620

عکاسی با هوآوی P40 Pro و کسب مقام چهارم در Wiki Loves Monuments 2020

کد: 13991126491459620

https://bit.ly/3de01hd

، (اخبار رسمی): به تازگی لیست برندگان جایزه Wiki Loves Monuments 2020 معرفی شده است. عکسی که از عمارت عالی‌قاپو توسط گوشی هوآوی P40 Pro گرفته شده، موفق به کسب رتبه چهارم عکاسی بخش مربوط به ایران شده است.

عکاسی با هوآوی P40 Pro و کسب مقام چهارم در Wiki Loves Monuments 2020
عکاسی با هوآوی P40 Pro و کسب مقام چهارم در Wiki Loves Monuments 2020

Wiki Loves Monuments 2020 مسابقه عکاسی است که در بین عموم و توسط Wikimedia برگزار می‌شود. امکان شرکت در این مسابقه برای همه و با ارسال عکس از نمادهای فرهنگی هر کشور وجود دارد. نمادهایی که در واقع میراث فرهنگی آن کشور بوده و این عکس‌ها می‌توانند، این میراث را در ابعاد جهانی معرفی کنند.

این جایزه بین‌المللی ابتدا در کشور هلند و در سطح ملی برگزار شد که تاریخ شروع آن به سال 2010 باز می‌گردد. اما در سال 2011 این رویداد با افزایش مناطق تحت پوشش برای کل قاره اروپا برگزار شده است. در نهایت از سال 2012 تاکنون این مسابقه به صورت جهانی و در اکثر کشورهای دنیا برگزار می‌شود.

Wiki Loves Monuments 2020 یکی از بزرگترین مسابقات عکاسی دنیا است که سالانه تعداد بسیار زیادی عکس از اقصی نقاط دنیا برای آن ارسال می‌شود. این عکس‌ها یک حافظه تصویری بزرگ را تشکیل می‌دهند و در دسترس عموم قرار می‌گیرند. در مسابقه امسال بیش از ۵۰ کشور شرکت کرده‌اند که از ایران نیز عکس‌های زیادی راهی این مسابقه شده است.

عکس‌های شرکت کرده در این مسابقه از طریق ساختار Wikimedia Commons با حق امتیاز رایگان منتشر شده و برای استفاده در صفحات دایره‌المعارف Wikipedia و استفاده‌ در پروژه‌های فرهنگی دیگر در دسترس قرار می‌گیرد.

عکس‌های شرکت کرده از ایران مربوط به مکان‌های دیدنی بسیاری از جمله عالی‌قاپو، کلیسای سنت جان، مسجد جامع همدان، حرم امام رضا، بازار وکیل شیراز و مکان‌های دیگر می‌شوند که در این میان عکس مربوط به سقف عالی‌قاپو که توسط رسانه شهر سخت افزار و با استفاده از دوربین هوآوی P40 Pro گرفته شده موفق به کسب مقام چهارم شده است.

این نکته از آن حیث حائز اهمیت است که عموما شرکت‌کنندگان در این مسابقه، عکس‌های خود را با دوربین‌های حرفه‌ای ثبت می‌کنند و کسب مقام چهارم آن هم با دوربین گوشی هوشمند، دستاوردی قابل توجه محسوب می‌شود.

Wikimedia چیست؟

Wikimedia یک حرکت جهانی، برای ارائه محتوای آموزشی رایگان در سطح بین‌المللی است. هدف اصلی این پروژه ایجاد محتوای آموزشی رایگان و در دسترس قراردادن آن برای همه مردم جهان است. حامی اصلی این پروژه بنیاد غیر انتفاعی Wikimedia است که خود زیر مجموعه سازمان بزرگ Wikipedia، دارنده بزرگ‌ترین دایره‌المعارف آنلاین جهان است.

شعار اصلی این سازمان، خلق دنیایی است که در آن هر فرد بتواند با به اشتراک‌گذاری دانش، توانایی و قابلیت‌های خود چیزی بر دانش بشر افزوده و در ارتقا آن نقش داشته باشد. دانشی که به صورت رایگان در اختیار همه قرار می‌گیرد.

Wikimedia پروژه بسیار بزرگی است؛ از دیگر بخش‌های این مجموعه می‌توان به Wikitionary (دیکشنری آنلاین) ، Wikiquote (مجموعه سخنان بزرگان) ، Wikiversity (مرکز اطلاعاتی دانشگاه‌های دنیا) ، Wikibooks (کتابخانه آنلاین) و زیرساخت‌های متنوع دیگر اشاره کرد.

نکته مهمی که در بردن این جایزه دیده می‌شود، کیفیت و توانایی بالای گوشی هوشمند هوآوی P40 Pro در عکاسی است، که باعث شده این عکس بتواند پابه‌پای بهترین‌های دنیا بدرخشد. رقابتی که گاه با حرفه‌ای‌ترین دوربین‌های عکاسی دنیا اتفاق افتاده و نشان می‌دهد که محصولات هوآوی توان رقابت با بهترین‌ها در عکاسی را نیز دارند.

برای دیدن برترین عکس‌های این مسابقه در سال ۲۰۲۰ می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید: https://commons.m.wikimedia.org/wiki/Wiki_Loves_Monuments_2020_winners

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021888*****
[نمایش اطلاعات]