اطلاعات تماس
  • 021544*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139911274915015479

اصول کلیدی و مهم در روش یادگیری آسان ریاضی چیست؟

کد: 139911274915015479

https://bit.ly/31PkXUO

، (اخبار رسمی): اصول یادگیری آسان ریاضی چندان سخت نیست، اگر رعایت کنی و انجامش دهی می توانی به موفقیت بزرگی در درس ریاضی برسی.

اصول کلیدی و مهم در روش یادگیری آسان ریاضی چیست؟
اصول یادگیری آسان ریاضی

با همه گیر شدن بیماری کرونا، علاوه بر مردم عادی، دانش آموزان هم آسیب جدی در این یک سال اخیر دیدند و در درس هایشان ضعف ها و مشکلات جدی ای پیدا کردند. بخصوص در درس هایی مثل ریاضی که در حالت عادی که همان کلاس های مدرسه بود یادگیری اش برای دانش آموز سخت بود، خب طبیعتاً با آنلاین شدن مدارس و زمان کمتری که برای آموزش این درس گذاشته می شود، ریاضی برای دانش آموز سخت تر و سنگین تر شده است.

متاسفانه در این یک سال اخیر تنها دستاورد تعطیلی مکرر مدارس و مشکلات کلاس های آنلاین مدرسه، ضعف بیشتر پایه درسی دانش آموز هست که روز به روز هم این ضعف و مشکلات بیشتر هم می شود.

بهتر هست ادامه مطلب را بخوانید تا با کمک تجربیات ارزشمند آقای رحیمی که یکی از اساتید برجسته تدریس خصوصی ریاضی در سایت استادبانک (ostadbank.com) است، راهنمایی و مشاوره خوبی بگیرید و بدانید برای رفع همه این مشکلات انباشته شده ریاضی تان چگونه باید عمل کنید و چگونه ریاضی را تقویت کنید؟

طبق گفته آقای رحیمی، مدرس تدریس خصوصی ریاضی، سه نکته  باید در یادگیری ریاضی رعایت شود تا به یادگیری و درک مناسبی از این درس برسید:

  • حل مسئله و تمرین بسیار زیاد پیوستگی در مطالعه کمک از معلم ریاضی کاربلد

حل مسئله و تمرین بسیار زیاد

تو به عنوان یک دانش آموز باید این باور ذهنی را در درونت تقویت کنی که اشتباهات مکرر در حل سوالات و مسائل ریاضی بخشی از فرآیند یادگیری و مرحله ای از مراحل یادگیری درس ریاضی است.

 چون خیلی از افراد معروف در رشته ریاضی معتقد هستند که یادگیری ریاضی دقیقا در حل مسئله ها و سوالاتی پیش می آید که تو به آن فکر می کنی و بدنبال راه حل مناسبی برایش هستی ولی به راه حل نمیرسی و بارها اشتباه می کنی. چون دقیقا در این زمان که ذهن تو به تمام روش ها و حالت های حل سوال فکر می کند، یادگیری اتفاق می افتد.

پس با اطمینان پیش برو و از حل سوال و خطا در آن نترس، این بخشی از فرایند یادگیری تو در درس ریاضی است. حتی اگر برای حل یک سوال در ابتدا یادگیری بیشتر از نیم ساعت یا حتی یک ساعت وقت گذاشتی نگران نباش. با تکرار این روش و حل پیوسته سوال و کم شدن تدریجی اشتباهات، ذهنت به مرور به تحلیل پیوسته مسائل و رسیدن به پاسخ درست عادت می کند. چون خلق یک مهارت چیزی جز تکرار عادت و تمرین مکرر آن نیست.

پیوستگی در مطالعه

تو وقتی در ریاضی مشکل داری و بخوبی یاد نمی گیری بهتر است یک برنامه مشخص و پیوسته برای خودت بریزی. یعنی بجای اینکه فقط یک روز در هفته را برای مطالعه ریاضی صرف کنی، این زمان را به 7 ساعت در هفته تقسیم کنی و این 7 ساعت را به روزی یک ساعت در هفته برای خواندن ریاضی اختصاص دهی.

 چون آقای رحیمی، معلم خصوصی ریاضی استادبانک، با توجه به تجربیاتش به این نتیجه رسیده است که یادگیری مداوم خیلی اثربخش تر از یادگیری مقطعی است. هم استرس و نگرانی تو را کم می کند و هم به دلیل کسب نتایج لذت بخش، علاقه ات برای خواندن ریاضی بیشتر می شود.

کمک از معلم ریاضی کاربلد

همه ما به این باور رسیده ایم که برای رسیدن به هر مهارتی در زندگی و تحصیل، نیاز به یک آموزش دهنده خوب داریم. این آموزش دهنده خوب می تواند یک کتاب یا فیلم آموزشی باشد یا حتی یک معلم حرفه ای و کاربلد.

در یادگیری ریاضی لازمه انجام دو اصل اول تمرین و حل سوال و پیوستگی در مطالعه، داشتن یک معلم حرفه ای در درس ریاضی است. یعنی تا زمانیکه معلمی نباشد که بخوبی پایه و اصول اولیه ریاضی، قواعد و فرمول ها را به تو یاد ندهد، تاثیر دو اصل اول هم کمرنگ می شود. چون تاثیرگذارترین روش یادگیری ریاضی برای شروع همراهی کردن یک معلم مناسب برای تو است.

کسی که بتواند مشکلات پایه ای و درسی تو را تشخیص دهد، یک برنامه جامع و هفتگی برایت تدوین کند، یادگیری ریاضی از پایه را مبنای تدریس خود قرار دهد، منابع کمکی خوبی به تو معرفی کند و باید و نبایدها، قلق ها و قواعد این درس را برایت آموزش دهد.

استفاده از معلم خصوصی ریاضی هم می تواند یک گزینه مناسب برای رفع مشکلات ریاضی ات باشد. چون به دلیل شرایط کرونا و لغو آموزش حضوری مدارس، نیاز به دسترسی بیشتر به معلم ریاضی ات پیدا خواهی کرد که می  توانی از طریق کلاس های آنلاین و معلم ریاضی آنلاین این نیازت را رفع کنی.

اگر می خواهی می توانی رزومه آقای رحیمی یا سایر معلم های ریاضی استادبانک را به همراه قیمت جلسات تدریس خصوصی ریاضی در سایت استادبانک مشاهده کنی تا بتوانی با کمک معلم های حرفه ای ریاضی و استفاده از قواعد و اصول یادگیری آسان ریاضی به نتیجه ای که می خواهی برسی.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021544*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش