کد: 139911294919616043

نقش رنگ ها در دکوراسیون منزل شیک

کد: 139911294919616043

https://bit.ly/3ay4eKJ

، تهران , (اخبار رسمی): برخی از طیف رنگ‌ها هارمونی خاصی در کنار یکدیگر ایجاد می‌کنند، که بدون داشتن اطلاعات زمینه‌ای درمورد طراحی داخلی و نیز بدون نیاز به امتحان کردن و بررسی آنها، می‌توان به راحتی با هم ترکیب نمود.

دکوراسیون منزل شیک
میز ناهار خوری مدل رترو " مبلمان بافی "

برخی از طیف رنگ ها هارمونی خاصی در کنار یکدیگر ایجاد می کنند، که بدون داشتن اطلاعات زمینه ای در مورد طراحی داخلی و نیز بدون نیاز به امتحان کردن و بررسی آنها، می توان به راحتی با هم ترکیب نمود. یکی از این رنگ های کاملا مچ و هماهنگ، می توان به رنگ سفید و طرح چوب اشاره کرد، تلفیق این دو رنگ در کنار یکدیگر کنتراست جذابی را به نمایش خواهد گذاشت. به عنوان مثال سرویس مبلمان راحتی سفید و سایر لوازم تزیینی و یا کفپوش هایی به رنگ طرح چوب و می تواند فضایی شیک و جذابی را به وجود آورد.

معمولا ترکیب رنگ سفید و طرح چوب را در طراحی دکوراسیون داخلی، بیشتر نقاط جهان نیز مورد استفاده قرار می دهند. برخی از طراحان خارجی از این ترکیب با عنوان سبک اسکاندیناوی نام می برند. اکثر افراد باور اشتباهی در مورد رنگ سفید دارند، آنها معتقدند که سفید رنگ بی روحی می باشد و هیچ نوع نشانه ای از نشاط و سرزندگی در آن وجود ندارد.

این در حالی است که رنگ سفید قدرت انعکاس و لزوم استفاده از دیگر طیف رنگ ها را دارد. یعنی زمانیکه از رنگ سفید در بخش وسیعی از طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می دهید، در بخشی از دکوراسیون جایی برای گنجاندن سایر طیف رنگ ها به وجود خواهد آمد. همچنین استفاده از رنگ های روشن و بخصوص رنگ سفید به بزرگ تر جلوه دادن فضای مورد نظر کمک می کند. مثل استفاده از میز ناهار خوری و سرویس مبلمان راحتی سفید در فضاهای کوچک تاثیر بسزایی در بزرگ جلوه دادن آن خواهد داشت. از اینرو پیشنهاد می کنیم تا با بهره گیری از رنگ سفید در طراحی و دکوراسیون داخلی آپارتمان های کوچک، فضای داخلی جذاب و نسبتا بزرگی را ایجاد کنید.

ترکیب رنگی سفید و مشکی در کنار لوازم چوبی کنتراست جذابی خواهد داشت و در عین این نوع تلفیق جلوه ای از سبک شیک و مدرنی در معرض دید قرار خواهد داد. همچنین می توان ترکیب سیاه و سفید را یکی از بهترین و ساده ترین نوع دکوراسیون داخلی بشمار می رود. به عنوان مثال سرویس مبلمان راحتی سفید، در کنار سایر لوازم دکوری به رنگ سیاه و یا برعکس، جلوه ای شیک و مدرنی خواهد داشت.

 چوب درختان بلوط قرمز و سفید  طیف های رنگی زیبا و متفاوتی دارند. چوب درختان بلوط از استحکام بالایی نیز برخوردارند، در ضمن قیمت متعادل و نسبتا پایینی نسبت به نمونه مشابه چوب های طبیعی دارند.  معمولا این نوع چوب ها به علت کیفیت بالا و نیز رنگ جذاب، طرفداران بسیاری دارند و می توان از این چوب ها در بیشتر فضای منزل برای طراحی دکوراسیون داخلی استفاده نمود. مثل انواع میز ناهارخوری چوبی.

در کل چوب درخت بلوط، برخلاف بیشتر چوب درختان دارای تنوع رنگی بسیاری می باشد. از طیف رنگ های موجود در چوب درخت بلوط می توان به رنگ عسلی، تناژ مختلف قرمز براق، برخی از نمودهای رنگ های ترکیبی، قهوه ای روشن مایل به قرمز و ... را می توان نام برد. چوب درخت بلوط در دو نوع قرمز و سفید می باشد. تشخیص تفاوت میان این دو نوع چوب بلوط را به راحتی و از روی رنگ آنها یعنی قرمز و سفید بودنشان  ممکن نخواهد بود. تنها راه تشخیص این دو نوع چوب از روی منافذ موجود بر روی چوب درخت می باشد. چوب درخت بلوط قرمز دارای منافذی بزرگ تر از چوب بلوط سفید می باشد.

در هر یک از چوب درختان بلوط قرمز و سفید رگه ها و طرح های وجود دارد. به این صورت که حتی در صورا صیقل داده شدن نیز، رگه های موجود در چوب همچنان واضح و قابل رویت می باشد. بهتر است بدانید که چوب درخت بلوط سفید رگه ها و منافذ کم تری نسبت به بلوط قرمز دارد.

 به عبارتی بیشتر رگه های موجود در چوب بلوط سفید، نمایانگر سن درخت می باشد. از اینرو از چوب درخت بلوط سفید بیشتر در صنعت کشتی سازی مورد استفاده قرار می دهند. البته لازم به ذکر است که از چوب درختان بلوط قرمز و حتی سفید برای ساخت و تولید سرویس مبلمان راحتی و یا کلاسیک و سلطنتی، انواع میز ناهار خوری چوبی، کفپوش ها، طراحی و دکوراسیون داخلی و حتی کابینت سازی نیز بکار گرفته می شوند.

برای ساخت انواع سرویس مبلمان راحتی و ... و همچنین سایر وسایل چوبی طرح دار از چوب درخت بلوط سفید استفاده می کنند. چوب بلوط سفید فرانسوی بسیار گران قیمت هستند و همچنین از نظر ظاهری منافذ و شکاف های کمتری دارند. به عبارتی برخلاف باور رایج، چوب درخت بلوط سفید همیشه ارزان نمی باشد. معمولا این چوب ها به دلیل محدود بودن تعداد و تهیه شدن از درختان پیر اروپایی قیمت بالایی نیز خواهند داشت.

معمولا چوب درخت بلوط سفید را با محلول پاکساز و یا آهک پرداخت داده می شوند تا از دوام و ماندگاری بالایی نیز برخوردار شوند. بیشتر اوقات پرداخت چوب بلوط به گونه ای  انجام می شود که تضاد میان رگه های موجود در چوب بهتر و بیشتر به نمایش در می آیند. در صورت نیاز به رنگ کردن آنها، رنگ سفید پرطرفدارترین رنگ برای چوب درخت بلوط می باشد.

از همراهی شما مفتخریم، تا مفیدترین مقالات دکوراسیون و طراحی داخلی، دکوراسیون اتاق نشیمن، چیدمان اتاق خواب و... را برای مطالعه و بکارگیری در طراحی دکوراسیون منزلتان را در وبلاگ مبلمان بافی با شما به اشتراک بگذاریم.

 شما می توانید برای خرید آسان انواع محصولات چوبی، سرویس مبلمان راحتی و تختخواب شو و جلو مبلی ها، میز ناهارخوری های مدرن چوبی و صندلی چوبی به بخش محصولات وب سایت مبلمان بافی مراجعه نمایید. و خریدی آسان و مطمئن را با ما، تجربه نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل