اطلاعات تماس
  • 011442*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139912064932915564

خبر خوب برای عاشقان پیتزا؛ «پمینا» پیتزا را همگانی کرد

کد: 139912064932915564

https://bit.ly/3uEFB7l

، (اخبار رسمی): نگاهی به تاریخچه«پیتزا» حکایت از آن دارد که این خوراک محبوب واصیل ایتالیایی که عده‌ای منشاء و محل اختراع آن را شهر لاتزیو دراین کشور می‌دانند، خیلی زود فراگیر شد و درطول چند دهه توانست در سراسر جهان، به یکی ازمحبوب‌ترین و فراگیرترین خوراکی‌های نوع بشر تبدیل شود.

خبر خوب برای عاشقان پیتزا؛ «پمینا» پیتزا را همگانی کرد
خبر خوب برای عاشقان پیتزا؛ «پمینا» پیتزا را همگانی کرد

علت محبوبیت پیتزا در خوشمزگی، سریع الوصول بودن و مفرح بودن نوع مصرفش  است؛ اما هرچه باشد، برای مدتی طولانی محل دست یابی به این خوراکی خوشمزه عمدتا رستوران‌ها و مغازه‌های عرضه فست فود بودند و عملا این غذای همگانی خیلی هم «همگانی» نبود و نیاز بازار هم به شکل نسبتا ثابت و پایداری باقی مانده بود. اما چند سالی است که پیتزا به همت نوآوری‌های شرکت‌های تولید مواد غذایی به معنای واقعی به یک غذای همگانی و دم دستی تبدیل شده است؛ تا جایی که می‌توان ازاین خوراکی خوشمزه به عنوان سریع الوصول ترین غذایی که تمام مختصات یک وعده غذایی کامل را نیز در خود دارد، نام برد.

پمینا، ازجمله شرکت‌هایی است که گام‌های اساسی در این زمینه برداشته و با ارائه طیف گسترده‌ای از محصولات منجمد و نیمه آماده  و البته «همگانی» در فیلد پیتزا، توانسته است معنای واقعی همگانی بودن را به این غذا بدهد.

«پمینا» درواقع این دسترسی ساده را با دو طریق متفاوت انجام داده است. شکل اول این است که با استفاده از خمیر منجمد نیمه آماده پمینا و تهیه و اضافه کردن بقیه مخلفات و قرار دادن آن در فر خانگی به یک پیتزای خوشمزه دست پیدا کنیم. روش دوم هم استفاده از پکیج کامل «پیتزا با همه مخلفات پمینا» است که در این روش، فقط کافی است بسته خریداری شده را که به صورت منجمد و نیمه آماده است (در طعم‌های مختلف) باز کرده و آن را داخل فر قرار دهیم و نیم ساعتی صبر کنیم تا پیتزای ما آماده شود.

همگانی شدن پیتزا در سال‌ها و ماه‌های اخیر و استقبال بی سابقه از محصولات نیمه آماده و منجمد پمینا البته دلایل متعددی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم تا ببینیم چرا این روزها «پیتزای پمینا» تا این حد «همگانی» شده است.

دلیل اول شیوع پاندومی کرونا در جهان و البته ایران بود که باعث شد مردم نسبت به بهداشت و سلامت خوراکی‌هایی که درطول روز مصرف می‌کنند، به مراتب حساس‌تر شده و برایشان بررسی سابقه برند‌ها و شرکت‌های تولید کننده محصولات غذایی در زمره اولویت‌های اصلی قرار گیرد. به این ترتیب بود که طیف گسترده محصولات پیتزای پمینا یکباره توجه بازار و مصرف کننده وسواسی را به خود جلب کرده و مورد استقبال قرار گرفت.

خطوط مدرن و بهداشتی تولید که فرایند پروسس محصول در آن بدون دخالت دست و با رعایت کلیه استانداردهای بهداشتی صورت می‌گیرد، این علاقه‌مندی را تشدید کرده است. ضمن این که فراموش نکنیم به جهت این که مردم در این ایام کمتر از منزل خارج شده، به رستوران نمی‌روند و تلاش می‌کنند دایره خریدهای خود را محدود کرده و ارتباط کمتری با فروشندگان فله‌ای و کنترل نشده داشته باشند، گزینه‌های پیشنهادی پمینا در بازار مصرفی پیتزا بسیار جلب توجه کرده است.

مساله دوم به توانایی پاسخگویی پمینا به نیاز بازار برمی‌گردد. این برند توانست با توسعه و تجهیز خطوط تولید خود، یخچال‌های فروشگاهی را در سراسر کشور از طیف گسترده‌ای از پیتزاهای نیمه آماده و منجمد یا متعلقات آن پر کرده و به نیازی که یکباره به صورت جهشی افزایش یافته بود پاسخ دهد.

در حال حاضر مصرف کننده بدون نگرانی از ویروس کرونا می‌تواند یا مواد اولیه پیتزا را با برند پمینا از فروشگاه‌های معتبر خریداری کرده و در منزل اقدام به پخت و مصرف نماید و یا حتی پکیج آماده آن را خریده و یک باره در درون فر قرار دهد.

بنابراین راه اندازی خط تولید غول آسای تولید پیتزای پمینا که توانایی عرضه روزانه 120 هزار پیتزا به بازار را دارد، از یک سو معلول «همگانی شدن پیتزا» در عصر کروناست و از سوی دیگر می‌تواند «عامل» هم باشد. چرا که اگر یک برند معتبر وجود نداشت که به نیاز ایجاد شده در بازار مصرف پاسخی درخور و البته استاندارد بدهد، ممکن بود پتانسیل ایجاد شده از بین رفته و یا با عوامل دیگری پر شود.

درواقع، به دنبال فراگیر شدن مصرف پیتزا در بازار مصرفی ایران، ایجاد دسترسی فراوان همه، در دوره الزام به خانه نشینی و بازارسنجی به موقع برند «پمینا» و ارائه راه حل‌های اساسی از طریق سرمایه‌گذاری گسترده‌ دراین صنعت، بخشی از مسئولیت اجتماعی این برند به شمار می رود.

به عبارت دیگر، عملکرد «پیتزا پمینا» و به کارگیری فناوری‌های جدید در پخت و انجماد «خمیر پیتزا» و «پیتزای آماده» را صرفا نمی‌توان از منظر نگاه کاسبکارانه برندها به تحولات بازار، بلکه از منظر تعهد این برند به «احساس مسئولیت مدنی» بررسی کرد.

در اهمیت این مساله کافی است خاطرنشان کنیم که در اسفند ۱۳۹۸ و هفته‌های آغازین سال ۱۳۹۹ مواد اولیه‌ی تهیه‌ی پیتزا، مخصوصا خمیر پیتزا، نایاب شده بود و پس از آن به صورت سهمیه بندی به فروش می‌رسید و سرمایه‌گذاری گسترده‌ی پیتزا پمینا در خط تولید و استخدام فناوری‌های جدید پخت و انجماد خمیر پیتزا و پیتزای آماده، توانست این نیاز بازار و کاستی‌های ایجاد شده را برطرف نماید. پمینا این فرایند را آن‌قدر کامل و بهینه انجام داد که حالا چند ماه بعد از آن، سخن از «همگانی شدن» مصرف این محصول در جامعه است.

در هر صورت همگانی شدن پیتزا این روزها یک اپیدمی فرهنگی و غذایی است که پمینا توانسته است پاسخ مناسبی برای آن بیابد و نیاز عاشقان پیتزا در دوران خانه‌نشینی‌ را کم کرده و اجبار آن‌ها به مراجعه به رستوران‌ها را از بین ببرد.

البته این اپیدمی فرهنگی و غذایی خوش‌بختانه از آن نوعی نیست که همگان به انتظار پایانش باشند و نیازی هم به پایانش نیست. پیتزا همیشه خوش مزه، در دسترس و همگانی بوده است و این روزها به همت «پمینا» و به یمن خلاقیت‌هایش در ارائه طیف گسترده‌ای از محصولات منجمد نیمه آماده، بیش از پیش در دسترس همگان قرار گرفته تا جایی که ظرفیت تولید پیتزا در ایران را ده‌ها برابر بیشتر کرده و این امر، در پیتزا پمینا، به میمنت فرآیندی به نام انجماد بسیار سریع عملی شده است.

درپایان یادآور می‌شود که بررسی‌های آماری نشان می‌دهد رشد مصرف پیتزای منجمد در کشورهای پیشرفته که در ده سال گذشته ادامه داشته، با شیوع ویروس کرونا و خانه‌نشینی عاشقان پیتزا از سال 2020 به این سو، رشد میانگین 30 درصدی و در اوج نمودار، رشد 117درصدی را تجربه کرده است و ایران هم در این زمینه، تقریبا از همین الگوی رشد پیروی کرده است.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 011442*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی