اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139912144943916090

بهترین روش های جلوگیری از ریزش مو در زنان

علت ریزش مو در زنان چیست و چگونه می توان آن را درمان کرد

کد: 139912144943916090

https://bit.ly/3sVflUw

، تهران , (اخبار رسمی): ریزش مو می تواند اتفاقی بسیار استرس زا برای شما باشد و قطعاً به دنبال علت و روش های جلوگیری از آن خواهید بود. در این مقاله به انواع ریزش مو در زنان ، علت ها و روش های درمان آن اشاره می کنیم.

علت ریزش مو در زنان چیست و چگونه میتوان آن را درمان کرد
علت ریزش مو در زنان و روش های درمان آن

علت ریزش مو در زنان شامل موارد زیر میباشد که با مراجعه به پزشک و تشخیص به موقع آن در بسیاری از موارد میتوان از ادامه ریزش جلوگیری کرد:

ریزش مو ناشی از تخمدان پلی کیستیک

تخمدان پلی کیستیک یا به اختصار PCOD یک وضعیت در بانوان است که در آن بدن هورمون های آندروژن یا مردانه را بیشتر از حد طبیعی ترشح میکند این وضعیت یکی از دلایل بالقوه ریزش مو در زنان است.

زنان دارای تخمدان پلی کیستیک میتوانند افزایش وزن، آکنه ( جوش زیاد)، اختلالات قاعدگی، اختلالات در تخمک گذاری، افسردگی و نازایی را نیز تجربه کنند.

مراجعه به پزشک و درمان این بیماری برای بازگشت و رشد مجدد موها ضروری است.

آلوپسی آره آتا در زنان

به آن ریزش موی سکه ای نیز میگویند و واگیردار نیست، علت آن اختلال در سیستم ایمنی بدن بیمار است که بدن ریشه موهای خود فرد را بعنوان جسم خارجی شناسایی کرده و بر علیه آن آنتی بادی ترشح کرده و آن را از بین میبرد.

اشخاص مبتلا به الوپسی آره آتا معمولا به میزان بیشتری از آلرژی، آسم و بیماری های خود ایمنی رنج میبرند.

ماینوکسیدیل یک درمان انتخابی در این نوع از ریزش مو در زنان میباشد.

عفونت قارچی و ریزش مو در زنان

عفونت قارچی که در سر موجب ریزش مو میشود را به نام کچلی میشناسیم. نام علمی قارچی که باعث کچلی میشود Tinea Capitis میباشد.

این عفونت بصورت یک جوش یا کورک کوچک شروع میشود که بتدریج بزرگ میشود. نقاط درگیر دچار قرمزی، تورم، خارش و ریزش مو میشود.

این عارضه واگیر دار بوده و از طریق تماس پوستی منتقل میشود همچنین میتواند توسط شانه یا برس الوده و لباس آلوده، تمام سطوح آلوده شده و استخرنیز منتقل شود.

درمان آن با داروهای خوراکی ضد قارچ انجام پذیر است و در صورت درمان بموقع ریزش مو متوقف شده و موها مجددا رشد خواهند کرد.

ریزش مو پس از زایمان

ریزش مو پس از زایمان یک پدیده طبیعی میباشد بخاطر اینکه تغییرات هورمونی شدیدی پس از زایمان در بدن زن اتفاق می افتد یعنی سطح هورمون استروژن خون بانوان پس از زایمان پایین می آید.

اما خبر خوب اینکه معمولا این ریزش پس از حداکثر ۱ تا ۲ سال به وضعیت نرمال برمیگردد. در دوره پس از زایمان بهتر است مادران از داروهای مکمل غذایی و شامپوها و حالت دهنده های مخصوص موهای نازک و کم پشت استفاده کنند.

مصرف قرص های ضد بارداری و سایر قرص های دارای عوارض ریزش مو

کسانی که سابقه ریزش مو در فامیل درجه یک دارند به احتمال بیشتری دچار این عارضه ی جانبی قرص ضد بارداری میشوند.

این قرصها تنها داروهایی نیستند که میتوانند باعث ریزش مو شوند، قرص های پایین آورنده فشار خون، قرص های رقیق کننده خون، داروهای قلبی و داروهای ضد افسردگی نیز میتوانند باعث ریزش مو شوند.

رژیم های غذایی اشتباه

رژیم های بدون قاعده و بسیار سخت میتوانند بسیار خطرناک باشند.

پروتئین ناکافی و محرومیت از ویتامین ها ، آهن و برخی مواد معدنی دیگر از علت های بالقوه ریزش موی ناشی از رژیم غذایی در زنان هستند.

آرایش و مدل موی سفت و سخت

بهترین حالت برای موها آزاد بودن آن است. بافت های محکم، دم اسبی، بافت آفریقایی و محکم بستن موها با دستمال سر میتواند با ایجاد کشش شدید روی ریشه موها باعث ریزشی به نام ریزش موی کششی یا Traction-alopecia میشود.

رادیوتراپی و شیمی درمانی

رادیو تراپی و شیمی درمانی که برای درمان سرطان بکار میروند از علت های شایع ریزش مو  در زنان میباشد.

معمولا ریزش مو بر اثر شیمی درمانی دو هفته بعد از درمان آغاز میشود و در ماه اول یا دوم به حداکثر میزان خود میرسد.

خبر خوب اینکه وقتی درمان سرطان پایان میپذیرد موها مجدد میرویند.

استرس و فشار عصبی زیاد

گاهی از اوقات فشارهای زیاد عصبی یا فیزیکی میتوانند باعث ریزش مو در زنان گردند. به این نوع ریزش مو تلوژن افلوویوم Telogen effluvium میگویند. تلوژن افلوویوم ممکن است ۶ تا ۸ ماه طول بکشد.

سخن نهایی

بهترین کار برای جلوگیری از ریزش مو در زنان مراجعه به موقع به پزشک و تشخیص علت بیماری میباشد. هر چه سریعتر درمان را شروع کنید ، نتیجه بهتری خواهید گرفت.

برای مطالعه مقالات بیشتر در زمینه پوست و مو میتوانید به سایت زیباچه مراجعه نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

زیباچه - مجله پوست ، مو و زیبایی

مجله اینترنتی زیباچه در زمینه ریزش مو ، پوست ، مو و زیبایی فعالیت میکند و با نگارش جدیدترین مطالب و مقالات روز دنیا درصدد افزایش اطلاعات شما عزیزان در این حوزه ها می باشد. ریزش مو و بررسی روشهای جلوگیری و درمان آن یکی از حوزه های اصلی فعالیت سایت میباشد و سعی میکنیم در این زمینه بهترین خدمات را به مراجعین سایت ارائه دهیم. همچنین انواع شامپو ها و محصولات مراقبتی مو و ضد ریزش مو را میتوانید از فروشگاه اینترنتی زیباچه تهیه نمایید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]