اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139912165046716116

نگین فیروزه‌ای آذربایجان را فراموش نکنید

کد: 139912165046716116

https://bit.ly/3sY5dKu

، تبریز , (اخبار رسمی): در حال حاضر دریاچه ارومیه از وضعیت مطلوب‌تری نسبت به گذشته برخوردار است اما نیاز است که پتانسیل‌های این مکان بکر گردشگری به فراموشی سپرده نشود و متوالیان امر امکانات مناسب رفاهی و تفریحی در این مکان ایجاد کنند.

به گزارش اقتصادارس، دریاچه ارومیه دومین دریاچه شور جهان است که به لحاظ پتانسیل بالقوه‌ای که دارد به یکی از مناطق بکر گردشگری در آذربایجان‌غربی تبدیل شده است.

در چند سال اخیر دریاچه ارومیه با کم آبی شدیدی مواجه شد و در مرز بحران خشکی قرار گرفت اما به لطف بارش‌های الهی و اجرای برخی از پروژه‌های احیا سبب شده تا در حال حاضر نگین فیروزه‌ای آذربایجان وضعیت مطلبوب تری نسبت به گذشته داشته باشد.

همه ساله در فصول گرم سال این مکان پذیرای مهمانان زیادی از نقاط مختلف کشور و حتی خارج از کشور می‌باشد اما متاسفانه امکانات مناسب رفاهی و تفریحی در کنار دریاچه ارومیه وجود ندارد.

نا گفته نماند که در شرایطی کنونی که بیماری همه گیر کرونا در مناطق مختلف جهان شیوع پیدا کرده است حضور مسافران در این مکان گردشگری پیشنهاد نمی‌شود از سوی دیگر این شرایط به وجود آمده نیز فرصت مناسبی را برای تاسیس امکانات مناسب رفاهی و تفریحی در این مکان به وجود آورده است که امیدواریم مسئولان و متوالیان این فرصت را غنیمت شمرده و نسبت به ایجاد امکانات گردشگری و تفریحی در ساحل دریاچه ارومیه اقدام نمایند.

به جهت ارزش و ارج نهادن به این جاذبه طبیعی گردشگری، ۱۵ اسفند در تقویم رسمی کشور به نام روز ملی دریاچه ارومیه ثبت شده است تا بهانه‌ای برای معرفی بیشتر و استفاده از پتانسیل این مکان در سطح کشور باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پایگاه خبری اقتصادارس

پایگاه خبری اقتصاد ارس با موضوع اقتصادی دارای مجوز از هیئت نظارت بر مطبوعات کشور بعنوان اولین پایگاه خبری اقتصادی شمال غرب کشور فعالیت می کند

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی