اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139912235058216165

نکات مهم درباره سرمایه‌گذاری و کار در ترکیه

کد: 139912235058216165

https://bit.ly/3lgy2iA

، تهران , (اخبار رسمی): اگر به دنبال زندگی کردن در یک کشوری هستید که خیلی مقرون به صرفه باشد و زندگی راحتی داشته باشید. می‌توان گفت کشور ترکیه یکی از کشور های اروپایی هست که می‌شود در آن به راحتی اقامت گرفت و کار کرد.

سرمایه گذاری و کار در ترکیه
اقامت و سرمایه گذاری در ترکیه

 دریافت شهروندی و پاسپورت ترکیه با 250 هزار دلار

اولین مرحله کار با انتخاب ملک مورد نظر شروع می شود. توجه داشته باشید که ملک باید از شرکت و یا صاحب ملک که شهروند ترک باشند خریداری شود. بر اساس قوانین اولیه در این بخش، واریز پول می بایست مستقیماٌ از حساب سرمایه گذار در خارج از ترکیه به حساب فروشنده در داخل ترکیه واریز گردد.

اگر با توجه به شرایط خاص برخی از کشورها مانند ایران که امکان واریز پول با این شرایط وجود ندارد، تبصره قائل شدند. مطابق با این تبصره شهروندان ایرانی می توانند پول را از طریق صرافی ها به حساب خود در ترکیه واریز کنند و سپس از حساب خود در داخل ترکیه به حساب بانکی فروشنده ملک واریز کنند. معمولاٌ برای بازکردن حساب نیاز به اقامت ترکیه دارید اما وکلا و کارشناسان شرکت آیلا می توانند در باز کردن حساب بانکی بدون نیاز به داشتن اقامت به شما کمک کند.

هر یک از افراد برای شروع کار و استخدام در مشاغل مختلف در شهرهای مختلف ترکیه لازم است ابتدا دعوت نامه از سوی کارفرما دریافت نماید. در این شکل از دریافت اجازه کار لازم است یک شرکت ترک به عنوان کارفرما از طریق وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه (MLSS)، از شخص متقاضی کار دعوت به همکاری کند؛ به عبارتی دیگر کارفرمای شما با ارائه ی مدارک لازم  به صورت اینترنتی و آنلاین به وزارت کار  جهت استخدام شما با توجه به  تخصص معین ومکان مشخص وبه مدت یک سال (که در صورت ادامه همکاری قابل تمدید می باشد) اعلام نیاز می کند.

صرف نظر از اینکه شما برای اجازه کار، درخواست خود را از داخل و یا خارج از ترکیه ارائه نمودید پروسه زمانی بررسی پرونده شما مدت ۹۰ روز به طول خواهد انجامید. هنگامی که تاییده از وزارت کار وامور اجتماعی گرفته شد، به محض ورود به ترکیه با ویزای کاری، باید ظرف 30 روز کاری باید برای اجازه اقامت کار در ترکیه از شعبه اقامت اتباع بیگانه ی اداره پلیس محلی اقدام کنید.

  • شایان ذکر است در این شکل از دریافت اجازه کار در ترکیه، کارفرمای ترک درصورتی می تواند برای فرد خارجی درخواست اجازه کار نماید که درحوزه فعالیت شان شخص ترکی متقاضی این کار نباشد یا از تخصص کافی برای این فعالیت برخوردار نباشد.
  • طبق اصول و قوانین اجازه کاردر ترکیه، اجازه کار معتبر به عنوان اجازه اقامت هم استفاده می شود.
  • اگر درخواست ویزا واجازه کار در داخل ترکیه باشد باید مجوز اقامت متقاضی 6 ماه اعتبار داشته باشد.

همان طور که اشاره شد، افرادی با خرید ملک در ترکیه می توانند نسبت به دریافت اقامت دائم ترکیه اقدام نمایند که این کار به دو روش ممکن می باشد و همچنین  برخی از قوانین در این زمینه وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم:

  • روش اول خرید ملک به مبلغ 250 هزار دلار ودریافت شهروندی وپاسپورت ترکیه در مدت 3 ال 6 ماه، با این روش فرد می تواند برای خود، همسر وفرزندان زیر 18 سال شهروندی و پاسپورت ترکیه را دریافت نماید. از شرایط این روش این است که شخص اجازه فروش املاک را تا 3 سال ندارد ولی می تواند آن را اجاره دهد.
  • روش دوم خرید ملک در آنتالیا به هر قیمتی زیر مبلغ 250 هزار دلار که در ابتدا اقامت یک ساله به فرد اعطا می شود و درشرایطی که فرد اقامت خود را به مدت 5 سال تمدید کند و سند این ملک به نامش باشد و در آن سکونت کند، در نهایت می تواند برای دریافت اقامت دائم ترکیه درخواست کند و بعد از بررسی پرونده در صورتی که موارد قانونی وجود نداشت، شهروندی ترکیه به فرد اعطا می شود.

در این روش هم مانند روش بالا فرد می تواند برای خود، همسر و فرزندان زیر 18 سال اقامت بگیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]