اطلاعات تماس
  • 091230*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139912275063616179

با مطالعه این مقاله با کشور عمان و زیبایی‌‌های آن آشنا می‌شویم

با تور عمان سفری بی‌نظیر را تجربه کنید

کد: 139912275063616179

https://bit.ly/3iFg8p0

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از کشورهایی که از جاذبه‌های طبیعی فراوانی برخوردار است؛ عمان است. سالانه تعداد زیادی گردشگر با تور عمان به این کشور سفر می‌کنند. مسقط پایتخت عمان است که مانند نگینی بر انگشتر می‌درخشد. یکی از جاذبه‌های گردشگری عمان جزیره ماسیره در سواحل عمان که در گذشته به عنوان پایگاه هوایی عمان است.

با تور عمان سفری بی‌نظیر را تجربه کنید
نمایی از شهر زیبای مسقط

اگر قصد سفر با تور عمان را دارید؛ وبسایت عمان۷۷۷ همراه مطمئنی‌ست که شما را با تمام جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری عمان آشنا کند تا بتوانید سفری بی‌نظیر را در ذهن خود حک کنید.

وجود سی هزار لاک‌پشت که برای تخم‌گذاری به ساحل این جزیره می‌آیند؛ افراد زیادی را به این مکان جذب می‌کند. در این جزیره کوچک برنامه‌هایی همچون دیدن کشتی‌های قدیمی؛ شنا کردن برای افرادی که به دیدن و تماشای لاک‌پشت‌ها می‌روند فراهم است. افراد می‌توانند روز شاد و مفرحی را در این جزیره بگذرانند. تعداد افرادی که در این مکان زندگی می‌کنند زیاد نیست.

از ابتدای سال ۲۰۲۱؛ شهروندان ۱۰۳ کشور از جمله ایران، می‌توانند بدون ویزا تا ۱۴ روز به کشور عمان سفر نمایند.

مسجد سلطان قابوس  

مسجد سلطان قابوس عمان یکی از زیباترین جاذبه‌های مشهور جهان اسلام و عمان است. این مسجد از دیدنی‌های مسقط به شمار می‌رود. در زمان سلطان قابوس هنرمندانی از نیشابور ایران و عمان ترکیب بسیار زیبایی از معماری اسلامی را در طراحی و ساخت این مسجد به کار برده‌اند. عظیم‌ترین فرش دستبافی که به دستان هنرمندان ایرانی در طول چهار سال بافته شده است در این مسجد قرار دارد.

عظیم‌ترین و با شکوه‌ترین لوستر کریستالی دنیا در این مسجد آویزان است. وزن این لوستر بیشتر از هشت تن و طول آن چهارده متر می‌باشد. تعداد ششصد هزار کریستال نورانی و درخشنده با آب‌کاری طلا بسیار چشم‌نواز است به طوری‌که این لوستر را از سایر لوسترها متمایز کرده است. طراحی فضای داخل و بیرون این مسجد به قدری زیبا و منحصر به فرد است؛ که وصف آن را مشکل می‌کند.

 کتابخانه این مسجد بسیار زیبا و بزرگ است؛ در آن بیست هزار کتاب تاریخی و نفیس وجود دارد که در نوع خود بی‌نظیر است. گردشگران زیادی برای دیدن این مسجد زیبا و جذاب سفر به مسقط را در برنامه خود قرار می‌دهند. آثار هنری و نقاشی‌های زیبایی بر روی موزاییک‌هایی که در کف و دیوار این مسجد قرار دارند؛ نشان از ذوق و هنر سازندگان آن دارد.

کاخ العالم عمان

نمونه خیره کننده و بسیار زیبا از معماری مدرن اسلامی در وسط محله قدیمی مسقط کاخ العالم عمان است. هنگام سفر به عمان دیدن این قصر تشریفاتی را از دست ندهید. این مکان اقامتگاه رسمی پادشاه عمان می‌باشد. مهم‌ترین افرادی که در این قصر پذیرایی شده‌اند؛ ملکه بئاتریس از هلند و ملکه انگلیس الیزابت بوده‌اند. برافراشته بودن پرچم قصر؛ نشان از حضور سلطان در کاخ می‌دهد.

عمان؛کشوری است در حاشیه جنوبی خلیج فارس که آب و هوایی گرم و خشک دارد.بهترین زمان سفر به این کشور در فصول پاییز و زمستان است.در این زمان دمای هوا،در حدود ۲۵ درجه سانتیگراد خواهد بود.

درخشش ستون‌های طلایی و آبی این کاخ هنگام تابش نور خورشید جلوه‌ای بسیار زیبا به کاخ می‌دهند. هنگام شب نورپردازی قصر؛ زیبایی آن را دو چندان می‌کند. به طوری‌که گردشگران زیادی ترجیح می‌دهند بازدید از نمای بیرونی این قصر بی‌نظیر را در شب انجام دهند. ساختمان‌های دولتی با دیوارهایی از جنس مرمر سفید؛ باغ‌های اطراف کاخ به سبک عربی ساخته شده‌اند.

سوغات عمان

با توجه به این‌که کشور عمان دارای چوب مرغوب و با کیفیت است؛ وسایل زیادی با آن‌ها درست می‌کنند. یکی از وسایلی که بسیار پرطرفدار است و به عنوان سوغات عمان از آن نام برده می‌شود؛ صندوقچه تزیین شده یا مندو می‌باشد. این صندوقچه‌های زیبا دارای اندازه‌های مختلفی هستند که برای نگه‌داری جواهرات؛ لباس و .... از آن‌ها استفاده می‌شوند. رنگ بیشتر صندوقچه‌ها قهوه‌ای می‌باشد.

وسایل زینتی و جواهراتی همچون گوشواره؛ پابند؛ انگشتر؛ گردن‌بند و النگو از سوغات‌های ارزشمند عمان می‌باشد. بیشتر جواهرات از نقره ساخته می‌شوند و زیبایی خاص خود را دارند. افراد زیادی در سفر به عمان  این سوغاتی زیبا را خریداری می‌کنند. مغازه‌های زیادی در بازارها انواع جواهرات را به فروش می‌رسانند. جلا و زیبایی جواهرات بسیار چشم‌نواز هستند.

برای هشتمین سال متوالی،عمان به رتبه صفر در میزان جرم و جنایت و تروریسم رسیده است.این دستاورد، مرهون ارزش‌های جامعه عمانی و میراث تاریخی و فرهنگی کشور است.

از دیگر سوغاتی‌های عمان لباس سنتی؛ کندر؛ لوازم نقره؛ سفال؛ صنایع دستی و خنجر عمانی که از مهم‌ترین سوغاتی عمان و نمادی از فرهنگ عمان می‌باشد. برخی خنجرها از جنس نقره و برخی دیگر از عاج فیل می‌باشند. در جشنواره‌های ملی؛ جلسات رسمی؛ عروسی‌ها و .... مردان عمانی خنجر به کمر خود بسته و استفاده از آن برایشان بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

موزه ملی عمان

یکی از جاهای دیدنی عمان موزه ملی عمان است. با توجه به جدید بودن این موزه؛ در مدت زمان کوتاهی توانسته گردشگران زیادی را به خود جذب کند. این موزه مکان مناسبی برای یادگیری دانش آموزان؛ کودکان و افراد دیگر می‌باشد. تمام تجهیزات و امکانات واقع در این موزه برای مرمت و نگه‌داری آن طبق استانداردهای بین المللی به اجرا درآمده است.

در این موزه شگفت‌انگیز و مدرن بیشتر از هفت هزار وسیله همچون لباس؛ آثار هنری مدرن؛ قایق‌های تاریخی؛ لوازم خانه و .... وجود دارد. برای گرد آوردی این آثار بیست و یک باستان شناس و سی متخصص فعالیت داشته‌اند. همین امر سبب متمایز بودن این موزه عظیم نسبت به سایر موزه‌ها می‌باشد. این موزه دیدنی فاصله زیادی تا کاخ العالم ندارد. شما می‌توانید در یک روز از هر دو جاذبه‌های عمان دیدن کنید.

موقعیت جغرافیایی عمان

عمان دومین کشور پادشاهی در شبه جزیره عربستان است. مساحت خاک این کشور سیصد هزار کیلومتر است.  قسمت‌هایی از این کشور دارای رشته کوهای بزرگ که از جلگه‌های مسندم شروع شده و تا فجیره و راس الخیمه ادامه دارد. موقعیت جغرافیایی عمان از سمت مشرق به دریای عرب؛ از جنوب به کشور یمن؛ از مغرب به عربستان و امارات؛ از شمال به تنگه هرمز می‌باشد.

روابط فرهنگی ایران و عمان از گذشته با یکدیگر بر اساس تعاملات دو جانبه صورت می‌گرفت و بعد از فوت سلطان قابوس همچنان این تعاملات بر اساس صلح و دوستی ادامه دارد. اگر قصد سفر با تور عمان را دارید؛ وبسایت عمان۷۷۷ همراه مطمئنی‌ست که شما را با تمام جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری عمان آشنا کند تا بتوانید سفری بی‌نظیر را در ذهن خود حک کنید.

برگرفته از: وبسایت عمان۷۷۷(https://oman777.com)

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

عمان۷۷۷

مجله گردشگری عمان۷۷۷-تور عمان-هتل‌های عمان-جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری عمان

اطلاعات تماس
  • 091230*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی