اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140001245087014999

رویداد هم‌خوانی کتاب گذار در بحران

کد: 140001245087014999

https://bit.ly/3scDGEl

، تهران , (اخبار رسمی): رویداد هم‌خوانی «کتاب گذار در بحران» روز چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۲/۰۸ بعد از افطار به صورت مجازی از ساعت ۲۱ تا ۲۳ به میزبانی نویسنده کتاب و جمعی از فعالان عرصه تعلیم و تربیت برگزار خواهد گردید.

رویداد هم‌خوانی کتاب گذار در بحران
رویداد هم‌خوانی کتاب گذار در بحران

بسیاری از ما دوست داریم کتاب بخوانیم و میل و اشتیاق این را داریم که بخشی از برنامه زندگی خودمان را برای کتاب خواندن برنامه‌ریزی کنیم. اما گاهی شرایط و یا اتفاقاتی پیش می‌آید که باعث می‌شود نتوانیم کتاب بخوانیم و حتی شاید کتابی را که داریم می‌خوانیم نصفه و نیمه رها کنیم.
و به مرور زمان آنچنان دچار زندگی و مشغله‌ها و روزمرگی می‌شویم که شاید هیچ‌وقت سراغ آن کتاب هم نرویم، حتی اگر آن کتاب یک کتاب مهم و پر از ایده‌ها و تجربه‌های عالی و ناب باشد. 
اما وقتی جایی مشکل یا مسئله‌ای است قاعدتا برای آن راهکاری هم باید وجود داشته باشد و راهکار ما برای این موضوع «هم‌خوانی کتاب» است. 
قصد داریم کتاب «گذار در بحران: تعلیم و تربیت در گذار به سمت نظام برتر» تازه‌ترین اثر آقای اردوان مجیدی را به‌صورت هم‌خوانی گروهی مطالعه و در یک رویداد برای مخاطبان ارائه کنیم تا فرصتی باشد برای علاقه‌مندان و دغدغه‌مندان تعلیم و تربیت به ویژه کسانی که به دنبال تغییر و تحول و تبدیل کردن نظام آموزشی فعلی به یک «نظام برتر» هستند. 

زمان برگزاری رویداد هم‌خوانی

رویداد هم‌خوانی «کتاب گذار در بحران» روز چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۲/۰۸ بعد از افطار به صورت مجازی از ساعت ۲۱ تا ۲۳ به میزبانی نویسنده کتاب و جمعی از فعالان عرصه تعلیم و تربیت برگزار خواهد گردید.

بریده‌ای از کتاب 

«نظام تعلیم و تربیت، سال‌ها است که درگیر یک بحران در ایفای ماموریت خود، در تربیت فرزندانمان، برای پاسخگویی به نیازهای جامعه امروز و آینده است. و این بحران تا این نظام به نظامی برتر تحول نیابد، که بتواند این ماموریت را به نحو مطلوب ایفا کند، ادامه خواهد داشت. اما در میانه راه، بحران دیگری نیز گریبانگیر این نظام و جامعه شد؛ بحران کرونا!»

کتاب گذار در بحران آقای مهندس اردوان مجیدی به دنبال تبیین مسیری برای نظام آموزش و پرورش است که از طریق آن جامعه بتواند به اهداف مطلوب خود دست یابد.

توضیحی کوتاه در مورد نویسنده کتاب

اردوان مجیدی، بیش از ۲۵ سال است که در حوزه فناوری اطلاعات، مهندسی سیستم‌های اجتماعی،‌ و تعلیم و تربیت پژوهش و فعالیت می‌کند. او زمینه پژوهشی خود را به تدریج به حوزه معماری نظام‌های کلان سوق داد. در این مدت نظریه مهندسی و معماری نظام‌ها‌ی کلان،‌ که با گرایشی نهادی به مهندسی سیستم نگاه می‌کند، نظریه محوری او محسوب می‌شود. او صاحب سبکی در طراحی معماری نظام‌های کلان مبتنی بر این نظریه است. سبکی که روش شناسی آن در “چم، چارچوب و متدولوژی معماری نظام‌های کلان” (که در سال ۱۳۸۴ توسط هیئت وزیران به عنوان چارچوب و متدولوژی ملی معماری نظام‌های کلان به تصویب رسید)، تبیین شده است. 

وی از سال ۱۳۷۵ فعالیت در زمینه طراحی معماری نظام آموزشی کشور را بصورت یک علاقه شخصی آغاز نمود، و از سال ۱۳۸۴ مطالعات در زمینه طراحی معماری برنامه درسی را دنبال کرد. این مطالعات در سال 1388 به ایجاد مدلی به عنوان یک پایلوت در تحول نظام آموزشی منجر شد؛‌ مدرسه حکمت،‌ بیش از آنکه یک مدرسه پیشرو باشد، سوالاتی را پیش روی نظام آموزشی موجود قرار داده و آن را به چالش می کشد؛ و این هدفی است که مهندس اردوان مجیدی از ایجاد این مدرسه دنبال می‌کند، و به نظر می‌رسد تاکنون در دستیابی به این هدف موفق بوده است. رویکرد مدرسه‌ای حکمت، پارادایم متفاوتی از تعلیم و تربیت را پیش روی ما باز می‌کند، و باورها و پیش‌فرض‌های مرسوم در مورد تعلیم و تربیت را تغییر داده، و جایگزین‌های ممکنی را برای آن ارائه می‌کند. این رویکرد در حال حاضر در مدارس متعددی در سطح کشور در حال توسعه و استفاده است.

برنامه زمانی رویداد هم‌خوانی

موضوع ارائهسخنرانانمدت (دقیقه
قرائت قرآن، معرفی هم‌خوانانمهدی رضایی۵
پیشگفتاراردوان مجیدی۵
فصل اول "فرصت در تنگای بحران"دکتر نبی اصلانی۵
فصل دوم "نقشه تحلیل"حجت الاسلام احمدرضا اعلایی۵
جمع‌بندی بخش اولاردوان مجیدی۵
فصل سوم "نظام تربیت در چالش"عباس بیات۱۰
فصل چهارم "میدان یادگیری"مهندس ثمانه ایروانی۱۰
فصل پنجم "در تلاطم ورود به آینده"محمدرضا حشمتی۱۰
جمع‌بندی بخش دوماردوان مجیدی۱۰
پخش کلیپمهدی رضایی۳
فصل ششم "بسترهای راهبردی در تحول"دکتر منصوره ایران‌نژاد۱۰
فصل هفتم "تعلیم و تربیت"دکتر مجتبی همتی‌فر۵
فصل هشتم "راهبردهای گذار"دکتر مریم برادران۵
فصل نهم "ساز و کار عملیاتی"دکتر ابراهیم راستیان۱۰
جمع‌بندی بخش سوماردوان مجیدی۱۰

حامیان و برگزار کننده رویداد هم‌خوانی

  • خانه نوآوری تعلیم و تربیت
  • جامعه اندیشکده‌ها

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خانه نوآوری تعلیم و تربیت

خانه نوآوری تعلیم و تربیت، شتاب‌دهنده‌ای تخصصی و مسئله‌محور در حوزه تعلیم و تربیت است که به تیم‌های دغدغه‌مند برای حل مسائل نظام تعلیم و تربیت با راه‌کارهای نوآورانه کمک می‌کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب