اطلاعات تماس
  • 031339***** - 031339*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140001295093216311

حفظ شادابی میوه و سبزیجات با محلول اسیل

کد: 140001295093216311

https://bit.ly/3mVWMh0

، (اخبار رسمی): از گذشته های دور تا به امروز، حفظ طراوت و شادابی میوه ها و سبزیجات دغدغه باغبانان و کشاورزان بوده است و همیشه به دنبال راه حلی بی خطر برای سلامتی انسان و محیط زیست و در عین حال به صرفه از نظر نیروی انسانی و هزینه بوده اند‌.

حفظ شادابی میوه و سبزیجات با محلول اسیل
فناوری بایوجمی -پوشش محافظ میوه و سبزی

محلول واکس دارای غشای زیست سازگار و خوراکی می باشد و با به حداقل رساندن تبخیر آب میوه و کاهش وزن آن باعث حفظ رنگ و بوی طبیعی میوه و سبزی شده و از فساد میکروبی میوه ها و سبزیجات جلوگیری میکند.

حفظ شادابی میوه و سبزیجات با محلول اسیل

از گذشته های دور تا به امروز، حفظ طراوت و شادابی میوه ها و سبزیجات دغدغه باغبانان و کشاورزان بوده است و همیشه به دنبال راه حلی بی خطر برای سلامتی انسان و محیط زیست و در عین حال به صرفه از نظر نیروی انسانی و هزینه بوده اند‌.

 پس از برداشت محصول در مراحل انتقال و انبارداری و سپس در مرحله فروش تا به مصرف رسیدن زمانی نسبتاً طولانی طی می شود و این موضوع با توجه به اینکه میوه و سبزیجات پس از برداشت نیز همچنان به حیات ادامه داده و در اثر واکنش اکسیژن با بافت داخلی محصولات مواد قندی و جامد مصرف شده، موجب می شود که به تهیه یک پوشش محافظ (به عنوان حفاظ نیمه تراوا) بر روی سطح میوه بیشتر اهمیت داده ‌شود.

 شرکت نانو واحد به منظور دستیابی به اهدافی چون کاهش و کنترل تنفس میوه، کاهش تبدیل و انتقالات گاز ها، فراهم سازی محیط ایده آل متناسب با نیاز میوه، شستشوی پوشش از روی سطح میوه به هنگام مصرف، موفق به تولید پوشش محافظ به عنوان حفاظ نیمه تراوا بر روی سطح میوه با استفاده از محلول اسیل شده است.

محلول تولید شده باید در ظرف در بسته و در دمای ۱۰ تا ۳۰ درجه سانتیگراد نگه داری شود آغشتن سطح میوه ها  با روش اسپری یا غوطه ور سازی انجام شده و باید هنگام اسپر‌ی کردن از عدم تلاطم محلول اسپری شده اطمینان حاصل شود.

 ضدعفونی محل نگهداری محصولات با استفاده از فیلترهای آلوستینا توصیه می شود و به منظور افزایش مدت زمان نگهداری بایستی محصولات به مدت ۲۴ ساعت درهوای صفر تا ۲ درجه سانتی گراد قرار گیرند.

محلول واکس دارای غشای زیست سازگار و خوراکی می باشد و با به حداقل رساندن تبخیر آب میوه و کاهش وزن آن باعث حفظ رنگ و بوی طبیعی میوه و سبزی شده و از فساد میکروبی میوه ها و سبزیجات جلوگیری میکند.

 از مزیت بارز این محلول می توان افزایش جلا و بازار پسندی میوه و سبزی و همچنین بهبود قدرت رقابت آنها در بازارهای بین المللی را نام برد.

 به طور کلی پوشش تخصصی خانواده اُسیل مجموعه‌ای از ترکیبات مفید است که از فساد میوه و سبزی جلوگیری کرده و شادابی و تازگی محصولات کشاورزی را در طی مراحل نگهداری پس از برداشت را افزایش میدهد و با حفظ ارزش غذایی میوه ها و سبزیجات، ضایعات آنها را در زنجیره تولید تا مصرف کاهش داده و بهره وری در مصرف آب را افزایش می دهد.

از تاثیرات تحقق این پروژه می توان کاهش ضایعات بی رویه محصولات کشاورزی و خلق ثروت ملی و همچنین ایجاد ارزش افزوده در زنجیره تولید تا مصرف کشاورزی را نام برد.

فناوری بایوجمی

فناوری بایوجمی از دیگر دستاوردهای شرکت نانو واحد صنعت پرشیا می باشد . خانواده بایوجمی دسته ایی از محصولات اصلاح کننده آلی خاک هستند که بصورت گرانول ،پودر و مایع ارائه می گردند و به همراه دو محصول مکمل اُسیل C5 و اِستینا 400 درروش ویژۀ کشت بایوجمی مورد استفاده قرار می گیرند. بکارگیری این محصولات با در نظر گرفتن شرایط فیزیکو شیمیایی خاک و آب و نوع محصول کشاورزی باعث بهسازی و پالایش خاک ، افزایش ماده آلی خاک، افزایش کمی و کیفی تولیدات زراعی و گلخانه ایی وبهره وری در مصرف آب می شود. 

شرکت نانو واحد صنعت پرشیا (پدید آورنده فناوری بایوجمی) با احداث اولین کارخانه تولید بایوجمی و فراورده‌های پایه‌ای در سال 1389، موفق به تولید و ارائه محلول‌هایی بر پایه نیمه هادی‌ها، اسیدهای آمینه ومواد آلی (تحت عنوان خانواده بایوجمی)، پوشش‌های نانوسرامیکی و انواع نانوفیلترها شده است. در حال حاضر محصولات خانواده بایوجمی در پنج کارخانه تحت لیسانس شرکت نانو واحد صنعت پرشیا تولید می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نانو واحد صنعت پرشیا

پس از 2 مورد تجربه موفق انتقال نانو تکنولوژی و بومی سازی آن درکشور، شرکت نانو واحد صنعت پرشیا به عنوان واحد فناور در زمینه تخصصی نانو تکنولوژی در سال 1388 تاسیس شد. این شرکت با راه اندازی کارخانه تولید نانو مواد و فرآورده های پایه ای، تولیدکننده و ارائه دهنده محلول هایی بر پایه نانو ذرات و نانواکسیدهای فلزی، پوشش های نانوسرامیکی، انواع فیلترهای نانوئی و ترکیبات کاربردی در تولیدات کشاورزی می باشد. به طوری که این مجموعه به تنها مرجع انتقال و انتشار فناوری نانو در کشور تبدیل شده است. حوزه فعالیت شرکت نانو واحد صنعت پرشیا: انتقال و انتشار تکنولوژی و دانش فنی ساخت و تولید ماشین آلات تولید نانو مواد فناوری های اصلی شرکت: نانو بیورآکتور غشایی برای تصفیه مواد آلی پوشش های چند منظوره نانو کامپوزیتی

اطلاعات تماس
  • 031339***** - 031339*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید