اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140001305094516319

انواع یراق آلات و کاربرد هر کدام از آنها در یک مقاله

کد: 140001305094516319

https://bit.ly/32rvLIV

، (اخبار رسمی): یراق چیست ؟ کاربرد یراق آلات چیست ؟ انواع یراق آلات کدامند و سوالات بسیاری که می خواهیم در این مقاله به بررسی آن ها بپردازیم.ما را تا انتها دنبال کنید...

انواع یراق آلات و کاربرد هر کدام از آنها در یک مقاله
خرید یراق آلات | تهران یراق ذوالفقاری

یک سری لوازم همیشه اطرافمان هستند و در بخش های مختلف زندگی هم کاربرد دارند اما کمتر کسی حتی اسمش را میداند! چه برسد به نوع جنس و انتخاب بهترین مدل آن!

یک سری لوازم همیشه اطرافمان هستند و در بخش های مختلف زندگی هم کاربرد دارند اما کمتر کسی حتی اسمش را میداند! چه برسد به نوع جنس و انتخاب بهترین مدل آن!

در این مقاله ما همراه شما هستیم تا با تعریف یراق آلات آشنا شوید. همچنین سعی می کنیم در خرید یراق آلات راهنمای خریدتان باشیم.

برای دستیابی به یک دید کلی از یراق آلات بهتر است با کاربردی ترین های آن آشنا شوید . بیشترین یراق آلاتی که شبانه روز با آن ها در ارتباط هستید شامل: شیر آب ، دستگیره در و کابینت ها ، مغزی قفل و... می باشد.

پیچ

پیچ ساده ترین و پر کاربرد ترین نوع یراق آلات پیچ می باشد که همگی با آن آشنایی داریم .پیچ ها انوع مختلفی دارند که به دو دسته ی کلی تقسیم می شوند:

1. پیچ های ساده و معمولی که برای ثابت ماندن نیاز به مهره دارند پیچ های حرفه ای و خودکار که اغلب نوکشان مانند میخ تیز است و برای ثابت ماندن نیازی به مهره ندارند

همچنین پیچ ها از نظر جنس هم قابل تقسیم می باشند : پیچ فلزی و پلاستیکی . پیچ های پلاستیکی بیشتر در کابینت سازی به کار می رود و بهترین مزیتش هم این است که زنگ نمیزند و به خصوص برای مکان هایی که بیشتر در معرض رطوبت قرار دارد بسیار مناسب است.

دستگیره

  دستگیره دومین یراق آلات پر کاربردی که در روز حتما آن را لمس میکنید دستگیره ها می باشند. یک شی چوبی، فلزی یا پلاستیکی که برای باز شدن کمد، کابینت ، در اتاق و... به کار می رود. دستگیره ها باید دو کاربرد مهم داشته باشند: زیبایی و مقاومت.

به دلیل رو کار بودن دستگیره زیبایی و هماهنگی آن با رنگ و طرح "در" بسیار با اهمیت است. حتی استفاده از یک دستگیره نا مناسب میتواند یک کابینت زیبا را نیز از قیافه بندازد.

ما هر روز به دفعات زیاد در کابینت، اتاق و ... را باز و بسته میکنیم و واضح است که اگر از جنس مناسب نباشند به شدت در معرض آسیب و تخریب قرار میگیرند.

همچنین دستگیره های کابینت به دو نوع تک پایه و دوپایه تقسیم می شوند و از نظر دکوراسیون هم دارای مدل های مختلفی است و شما میتوانید دقیقا مطابق سبک دکور خانه تان دستگیره را مدرن ، کلاسیک و ... انتخاب کنید.

البته اگر دستگیره را برای درب منزل می خواهید ، باید علاوه بر زیبایی و مقاومت به کاربرد مهم تری دقت کنید و آن نقش دستگیره در امنیت خانه می باشد. در واقع دستگیره نباید به نوعی باشد که باز کردن قفل خانه را تسهیل کند .

انوع این دستگیره شامل: دستگیره فنردار، دستگیره پلاک ، روزت ، توپی ، ضربه ای ، الکترونیکی و ... می شود.

لولا

کاربرد لولا در باز و بسته شدن انواع در ، مثل کاربرد مفصل در بدن انسان است. به همان اندازه حیاتی و مهم. این که یک "در" چقدر راحت باز شود و صدای غژ غژ و ناراحت کننده ای ندهد همگی بستگی به کیفیت لولا دارد.

در تعریف لولا می توان گفت که یک بلبرینگی مکانیکی است که وظیفه دارد دو جسم را بهم متصل کند و همچنین فضایی محدود برای چرخش ایجاد کند. لولاها انواع بسیار متنوعی دارند که برخی از آن ها را می توانید در تهران یراق ذوالفقاری بیابید .

برخی از آن ها عبارتند از: لولای بلبرینگی-  لولای بوشی-  لولای سرنیزه-  لولای توهمی

هر کدام از این لولاها کاربرد خاص خود را دارند که می توانید در تهران یراق هر کدام را به تفکیک بررسی کنید.

کشو میله ای

کشو میله ای یکی از یراق آلات پرکاربرد است اما خیلی از مردم آن را با نام نمی شناسند آن را به چهره می شناسند.  کشو میله ای در ابعاد مختلفی قابل تولید است از کشو میله ای 8 سانتی تا کشو میله ای 100 سانتی .

جاقفلی

جاقفلی هم از آن دسته یراق آلات است که می تواند در لیست پرکاربردترین ها قرار بگیرد.همانطور که از نام آن پیداست این تجهیز به ما این امکان را می دهد که از انواع قفل ها برای درب های مختلف استفاده کنیم .مانند در کرکره ای، درب آکاردئونی، درب انباری و...

بر اساس جایگاه استفاده از جاقفلی ها، می توان دسته بندی های مختلفی را تعریف نمود از جمله: جاقفلی جوشی (رزه)-  جاقفلی آکاردئونی-  جاقفلی کرکره ای

  جک

جک یکی دیگر از انواع مهم یراق آلاتی که کابینت سازها از آن استفاده میکنند جک می باشد . در واقع جک ها بیشتر برای در کابینت های عمودی به کار می رود و باعث میشود وزن در قابل تحمل شود و هنگام باز شدن در ثابت باقی بماند. جنس های متنوعی هم دارد که اغلب فولاد ضد زنگ ، برنج و یا پلاستیک است.

عرض و وزن کابینت دو عامل تعیین کننده ی جک مناسب است . هرچقدر وزن بیشتر باشد طبیعتا به جک پر قدرت تری نیاز دارید. جک های آرام بند یکی از بهترین انواع آن است که در را به راحتی باز و بسته می کند و احتمال آسیب وارد شدن به در به حداقل می رسد.

جک های لمسی : اگر میخواهید در کابینت تان به راحتی  و بدون سر و صدا باز و بسته شود بهترین انتخاب جک لمسی است . این جک بیشتر برای کابینت هایی استفاده میشود که در ارتفاع بالاتری قرار گرفته اند و باز و بسته کردن آن با دستگیره سخت می باشد . البته این نوع جک نیاز به ظرافت بیشتری دارد و در نتیجه قیمت بالاتری نیز دارد.

ریل 

ریل  از جمله یراق آلاتی است که بیشتر در صنعت چوب به کار میرود و در واقع کارکرد اصلی آن برای راحتی باز و بسته شدن کشو ها می باشد . اگر تجربه ی باز کردن یک کشوی تمام چوب را داشته باشید متوجه شده اید که چقد کند و به سختی باز می شود، اما یک ریل فلزی کارتان را راحت تر میکند.

ریل ها انواع مختلفی دارد: ریل معمولی و ساده که طراحی خاصی ندارد . ریل های ساچمه ای که به دلیل داشتن قطعاتی شبیه ساچمه روان تر است و به طبع قیمت بیشتری هم دارد .

برای کسب اطلاعات بیشتر و اخذ مشاوره از کارشناس، به سایت تهران یراق ذوالفقاری به آدرس زیر مراجعه نمایید:

Yaraghzolfaghari.ir

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تهران یراق ذوالفقاری

تهران یراق ذوالفقاری به پشتوانه بیش از 30 سال سابقه در زمینه تولید و عرضه انواع یراق آلات و اعتماد مشتریان عزیز، امروز به عرصه دیجیتال پای نهاده و با تاسیس سایت یراق آلات ذوالفقاری در پی تسهیل گیری تهیه انواع یراق آلات می باشد. و امروز این افتخار را داریم که بگوییم به یکی از صادر کنندگان موفق حوزه یراق آلات تبدیل شده ایم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | دکوراسیون و منزل