اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۲۸۴*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140002015097216009

چرا گربه شما بازی نمی کند؟

برای ایجاد انگیزه در گربه تنبل چه کار کنید؟

کد: 140002015097216009

https://bit.ly/3dBQIYc

، (اخبار رسمی): ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که چرا برخی گربه ها بازیگوش و فعال هستند و برخی دیگر تمام روز را در جای خود نشسته اند و تنبل هستند. گربه ها به طور غریزی بیشتر ساعات روز را می خوابند و انرژی خود را برای فعالیت در شب ذخیره می کنند. این مسئله نگران کننده نیست.

برای ایجاد انگیزه در گربه تنبل چه کار کنید؟
برای ایجاد انگیزه در گربه تنبل چه کار کنید؟

گربه ها بندرت می توانند در برابر اسباب بازی پر مقاومت کنند. این پر را می توان در امتداد زمین گره زد تا گربه آن را تعقیب کند، یا حتی بالای سرش نگه دارد تا گربه دست و پنجه نرم کند.

اگر گربه ای بازیگوش دارید که ناگهان به بازی کردن بی علاقه شده است، این زنگ هشداری است که باید به آن توجه داشته باشید.

آیا وقتی به سمت گربه توپ می اندازید، گربه فقط آنجا نشسته و به شما نگاه می کند؟ ممکن است نگران باشید که گربه شما به تحریک و فعالیت بازی احتیاج دارد. ما در این مقاله به شما کمک می کنیم بدانید که چرا گربه شما نسبت به بازی بی تفاوت به نظر می رسد و برای ایجاد انگیزه در گربه تنبل چه کار کنید.

گربه ها به طور طبیعی در طیف وسیعی از شخصیت ها و سطح فعالیت قرار می گیرند. همه بچه گربه ها بازی می کنند اما علاقه آنها به بازی های با انرژی بالا در حدود 4 تا 5 ماهگی اوج می گیرد و پس از آن کاهش می یابد. گربه ها پس از رسیدن به بزرگسالی، به دو گروه عمده تقسیم می شوند: گربه هایی هستند که به بازی ادامه می دهند و گربه هایی که فعالیت کمتری دارند. روش هایی می تواند برای تشویق فعالیت وجود داشته باشد، که هم برای بدن و هم برای مغز  گربه مفید است. با این حال، موارد دیگری نیز می تواند بر رفتارهای گربه تأثیر بگذارد که می تواند با استفاده از تست H.I.S.S ارزیابی شود.

تست HISS

سلامتی

سلامتی مطمئناً روی سطح فعالیت تأثیر می گذارد. مسائل مرتبط با سن مانند آرتروز می تواند علاقه به بازی را کاهش دهد. هر نوع چالش سلامتی باعث می شود گربه احساس ضعیفی داشته باشد. به عنوان مثال کرم روده، ممکن است فعالیت گربه را کاهش دهد.

غریزه

گربه بازی شکار را تقلید می کند. حرکت باعث لمس پنجه و رفتار تعقیب می شود. بچه گربه ها به بازی می پردازند و می توانند خود را سرگرم کنند. آنها با پرتاب اسباب بازی های گربه و تعقیب پای انسان بسیار سرگرم می شوند، اما گربه های بالغ نیاز به تحریک مستقیم بیشتری دارند.

فشار روانی

هر نوع استرس که غالباً با یک تغییر ناگهانی ایجاد می شود، می تواند بر میزان فعالیت گربه تأثیر بگذارد. گربه هایی که احساس فشار در آنها زیاد است، نمی خواهند بازی کنند.

علائم

تغییر در رفتار طبیعی گربه شما، می تواند نشانه ای از یک وضعیت سلامتی باشد. اگر گربه شما معمولاً دوست دارد بازی کند اما ناگهان غیرفعال یا بی حال است، لازم است با دامپزشک صحبت کنید. در معاینه ممکن است عفونت ادراری یا مسئله دیگری وجود داشته باشد که با درمان رفع می شود. اگر گربه شما از سلامتی خوبی برخوردار است، پس می توانید به دنبال راه هایی برای تحریک موثرتر بازی باشید.

تشویق بازی

گربه به تنهایی تمایل به بازی ندارد. شاید گربه در واقع از تماشای بچه گربه خود لذت می برد. ممکن است اسباب بازی های گربه سان را امتحان کرده باشید، اما توجه داشته باشید که همه گربه ها در مقابل آنها واکنش نشان نمی دهند.

اسباب بازی ها برای جلب توجه گربه شما، باید به روشی جالب حرکت کنند. گربه ها بندرت می توانند در برابر اسباب بازی پر مقاومت کنند. این پر را می توان در امتداد زمین گره زد تا گربه آن را تعقیب کند، یا حتی بالای سرش نگه دارد تا گربه دست و پنجه نرم کند.

اسباب بازی های فریبنده تر ماهیگیری، هیجان بسیاری از گربه ها را قلقلک می دهد. فروشگاه های محصولات گربه از این اسباب بازی های جذاب، در سبک های مختلف برخوردار هستند. بعضی از آنها زنگوله یا جغجغه دارند که گربه ها را شیفته خود می کنند. یا می توانید هیجان های ارزان قیمت دیگر را با اسباب بازی های خانگی امتحان کنید. هم چنین میتوانید با کمک تشویقی گربه، او را آموزش دهید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۲۸۴*****
[نمایش اطلاعات]