کد: 140002135114216211

نگاهی به تحولات صنعت پرداخت و انتقال ارز، از دیروز تا امروز

کد: 140002135114216211

https://bit.ly/3tkioFG

، تهران , (اخبار رسمی): در دنیای به سرعت در حال تغییر امروز، همه چیز آنلاین اتفاق می‌افتد. ما نمیدانیم چگونه به این نقطه رسیده‌ایم ولی می‌توانیم پله پله به عقب برگردیم تا بفهمیم چه چیزی ما را به نقطه امروزی‌ رسانده است. ۱۵۰ سال گذشته شاهد تحولاتی در صنعت پرداخت و انتقال ارز بوده‌ایم.

نگاهی به تحولات صنعت پرداخت و انتقال ارز، از دیروز تا امروز
نگاهی به تحولات صنعت پرداخت و انتقال ارز، از دیروز تا امروز

تغییر در چشم‌انداز پرداخت جهانی به میزان افزایش در حجم تقاضای پرداخت نبوده است. پول همواره بخشی از تاریخچه ۳۰۰۰ ساله‌ی زندگی انسان بوده است و در بخش زیادی از این تاریخچه، بانک‌ها و موسسات مالی حاضر بوده‌اند. با این حال با ظهور انقلاب صنعتی و جهانی‌سازی شاهد تغییرات اساسی در انتقال ارز بوده‌ایم یعنی آنجا که اولین انتقال پول الکترونیکی صورت گرفت.

انتقال ارز آنلاین

انتقال پول الکترونیکی که به قرن ۱۹ میلادی برمیگردد از آن زمان تاکنون به یکی از موفق‌ترین شیوه‌های انتقال پول در جهان مبدل شده است. اقبال عمومی به این روش انتقال موجب شد که شرکت‌های خصوصی متعددی بدون فضای بانکی وارد این حوزه شوند.

نقش شرکت های خصوصی در حوزه انتقال ارز

تعداد کمی از این شرکت‌ها هنوز فعال هستند؛ مانند Western Union که خدمات رسمی تلگراف خود را به خدمات مالی تبدیل کرد و امروزه خدمات متنوع و گسترده‌ای را به عنوان یکی از بزرگترین انتقال‌دهندگان ارزی در دنیا ارائه می‌کند. سرویس اصلی این شرکت، انتقال الکترونیکی، مشابه بانک‌هاست با این تفاوت که مشتری می‌تواند در ازای پرداخت مبلغی انتقال آنی داشته باشد. این امکان انتقال آنی که در اثر پیشرفت در فناوری ارتباطات ایجاد شده است، صنعت پرداخت را به عرصه نوینی وارد کرده است. عبور از این نقطه که با عنوان انتقال سرمایه الکترونیکی (EFT) نیز شناخته می‌شود، جهشی بزرگ همچون انقلاب در چشم‌انداز و فرایند پرداخت بوده است. ATM ها نیزدر این مرحله وارد شده‌اند. موسسات مالی شروع به پردازش الکترونیکی پرداخت ها به جای حالت نقدی یا چکی آن نمودند.

کارت های اعتباری

در دهه ۱۹۲۰ شرکت هایی مانند Western Union و بعد از آن شرکت‌های نفتی اقدام به صدور کارت‌های اعتباری کردند. کارت‌های اعتباری ویزا حوالی ۱۹۵۸ و مسترکارت ها در سال ۱۹۶۶ پابه عرصه نهادند تا آنجا که در اوایل دهه ۱۹۷۰ بیش از ۱۰۰ میلیون آمریکایی دارای کارت اعتباری شدند. جهان کارت‌های اعتباری را بدون هیچ عامل بازدارنده‌ای پذیرفت. طولی نکشید که در چند دهه آتی و با متداول شدن اینترنت، هر خانه‌ای در آمریکا یک کامپیوتر با اتصال مودمی به اینترنت داشت.

انتقال ارز و تجارت الکترونیک

برای اولین بار در تاریخ، انسان‌ها فضایی مجازی با قابلیت‌های دنیای واقعی خود را تجربه کردند. با این حال لزوم حضور خدمات و کالاها به همراه پرداخت، همانند پلی میان این دنیا حس می‌شد. رشد تجارت الکترونیک در سال‌های بعدی نیز تقاضای شدیدی برای راه‌حل‌ها و فرایندهای انتقال ارز در دنیای آنلاین ایجاد کرد. به منظور تطبیق با شرایط  و نیازمندیهای ایجاد شده، ویزا و مسترکارت کدهای امنیتی را به کارت‌های خود افزودند. سایر شرکت ها مانند PayPal، راه‌حل‌هایی مشخصا برای اینترنت طراحی کردند و به عنوان واسطی میان شرکت‌های مالی و طرف گیرنده عمل کردند.

بنابراین با پذیرش اینترنت، امروزه ما قادر به استفاده از بانکداری الکترونیک و پرداخت از طریق ایمیل هستیم. در پست انتقال ارز در گذر زمان می‌توانید اطلاعات جالبی درباره روند تحولات انتقال ارز آنلاین بدست آورید.

انتقال ارز با ارزیتو

ارزیتو سامانه جامع انتقال ارز از کشورهای مختلف به ایران است. در ارزیتو می توانید با اطمینان خاطر و کمترین زمان و هزینه، عملیات انتقال ارز به ایران را انجام دهید.
با ثبت درخواست انتقال ارز ، اعضاء تایید شده در سامانه پیشنهادات خود را با ذکر زمان و میزان کارمزد انتقال ثبت می‌کنند. با بررسی پیشنهادات می‌توانید بهترین کارگزار را برای اتقال ارز خود انتخاب کنید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شیرپوینتک

برند شیر پوینتک بیش از 9 سال سابقه فعالیت در زمینه پیاده سازی سیستم ها و زیرسیستم های مبتنی بر شیرپوینت را دارد، شیرپوینتک خدمات متنوعی از جمله ، فارسی ساز شیرپوینت 2019 ، 2016 و 2013 ، انواع لایسنس های نینتکیس، پاورفرم، ایجاد کارتابل های پیشرفته ، لایسنس shortpoint ، خدمات طراحی سایت های شیرپوینتی ، نگهداری و پشتیبانی سرورهای شیرپوینتی را دارا می باشد. به منظور ارتباط مستقیم و مشاوره رایگان ، می توانید به شماره 09352227470 پیام واتساپ بدهید.