اطلاعات تماس
  • 021440*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140002135115116361

آیا با انواع داکت اسپلیت و کاربرد آن ها آشنایی دارید؟

آشنایی با انواع داکت اسپلیت و کاربرد آن ها

کد: 140002135115116361

https://bit.ly/3ukeLAB

، (اخبار رسمی): داکت اسپلیت در نوع اینورتر موتور الکتریکی به صورت متغیر کار کرده و سرعت بالایی دارد و همین امر باعث سریع تر کار کردن آن می‌شود که می‌تواند در مصرف انرژی هم صرفه جویی کند.

یا با انواع داکت اسپلیت و کاربرد آن ها آشنایی دارید؟
انواع داکت اسپلیت موجود در بیتا سرویس

داکت اسپلیت چیست؟

داکت اسپلیت نوعی سیستم سرمایشی گرمایشی است که در فصل سرد زمستان محیط را گرم و در فصل گرم تابستان محیط را خنک می‌کند.داکت اسپلیت‌ها از دو قسمت کندانسور یا یونیت خارجی و هوا ساز یا یونیت داخلی تشکیل می‌شود.
داکت اسپلیت‌ها از دو قسمت اصلی کندانسور و هواساز تشکیل شده است.کندانسور شامل چند قطعه پروانه، کمپرسور، دینام، فین و … می‌باشد و هواساز نیز شامل فیلتر، سینی، کویل، دینام، اوپراتور، پروانه و … می‌باشد..

انواع داکت اسپلیت

داکت اسپلیت‌ها هم مانند سایر وسایل دیگر دارای انواع مختلفی می‌باشند که در این بخش می‌خواهیم شما را با آن‌ها آشنا کنیم با زرین سرویس همراه باشید.

انواع داکت اسپلیت دو نوع اینورتر و معمولی می‌باشد.
در نوع اینورتر موتور الکتریکی به صورت متغیر کار کرده و سرعت بالایی دارد و همین امر باعث سریع تر کار کردن آن می‌شود که می‌تواند در مصرف انرژی هم صرفه جویی کند.
منظور از دور الکتریکی متغیر این است که با توجه به میزان دمایی که شما تنظیم می‌کنید در مواقعی که محیط خنک می‌شود دور متغیر کم شده و و زمانی که دمای هوا گرم می‌شود دور متغیر زیاد می‌شود و همین امر سبب می‌شود در مصرف انرژی صرف جویی شود.
در نوع معمولی که دور موتور ثابت است موتور به صورت ثابت و همیشگی کار می‌کند و تا زمانی که شما نخواهید کم یا زیاد نمی‌شود و حتما باید خاموش یا روشن شود که همین امر باعث پر مصرف شدن اسپلیت معمولی خواهد شد.

داکت اسپلیت چگونه کار می‌کند؟

عملکردی شبیه به اسپلیت دارد. تفاوت اسپلیت با کولر گازی فقط در نام آن‌ها است چرا که اسپلیت نام لاتین کولر گازی می‌باشد و چندان تفاوت جدی با هم ندارند.

اگر توجه کنید نام کولر آبی بر این اساس نام گذاری شده است که برای خنک سازی محیط از آب استفاده می‌شود و برای کولر گازی هم همین موضوع صدق می‌کند چرا که از گازهای 22R برای خنک سازی به وسیله اسپلیت معمولی و 410R برای خنک سازی به وسیله اینورتر استفاده می‌شود.
دو قطعه اصلی یعنی کندانسور و هوا ساز با یک لوله مسی به یکدیگر وصل شده و هوای خنک را به هوا ساز انتقال می‌دهد سپس با استفاده از فیلترهای درون هوا ساز هوای فیلتر و تمیز شده را با استفاده از کانال به محیط انتقال خواهد داد.

مزایا، مقایسه و برتری داکت اسپلیت در مقابل با کولرآبی و سیستم رادیاتوری

  • کولر آبی کنترلی برای تنظیم دما و رطوبت ندارد.
  • کولر آبی قدرت کافی برای خنک سازی دماهای بسیار بالا را ندارد.
  • کولر آبی در مناطق شرجی قادر به خنک سازی نیست.
  • کولر آبی مجهز به فیلتر هوا نمی باشد و قادر به تصفیه هوا نیست.
  • سیستم های رادیاتور فضای زیادی را اشغال می‌کنند.

مزایا، مقایسه و برتری داکت اسپلیت نسبت به سیستم‌های چیلر و فن کویل

داکت اسپلیت نسبت به سیستم های‌چیلر نیاز به هزینه تعمیر و نگهداری کمتری دارد.
در سیستم های چیلر و فن کویل باید فضاهایی در زیر زمین یا پشت بام برای برج خنک کننده و موتورخانه در نظر گرفته شود که داکت اسپلیت نیازی به این فضا ندارد.
از لحاظ اقصادی خرید سیستم چیلر و فن کویل برای واحدهای کوچک اصلاً به صرفه نیست.
منبع:

http://bitaservice.ir/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ظریف بار وانت

ظریف بار وانت به عنوان یکی از برترین وانت بار های تهران شناخته شده است. برای استفاده از خدمات وانت بار تهران با ما تماس بگیرید.

اطلاعات تماس
  • 021440*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | علم و آموزش