اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140002135115315041

چگونه با کمک مشاوره تلفنی و آنلاین گل و گیاه، از گیاهان خود مراقبت کنیم؟

کد: 140002135115315041

https://bit.ly/3xOGR8O

، (اخبار رسمی): تجربه را تجربه کردن خوب نیست. اگر شما یک فقط یک شانس برای نجات گیاه خود داشته باشید نمی‌توانید آن‌را با آزمون و خطا انجام دهید. مثل هر کار دیگری بهترین روش، راهنمایی‌گرفتن از افراد متخصص است. پس مشورت با مشاور متخصص گل و گیاه به صورت آنلاین یا تلفنی می تواند بهترین راه باشد.

چگونه با کمک مشاوره تلفنی و آنلاین گل و گیاه، از گیاهان خود مراقبت کنیم؟
چگونه با کمک مشاوره تلفنی و آنلاین گل و گیاه، از گیاهان خود مراقبت کنیم؟

تقریبا همگی ما گیاهانی در خانه یا محل کار داریم. هرکدام از این گل‌ها و گیاهان‌ زیبایی خاص خود را دارند و با رنگ‌ها و ظاهر مسحورکننده خود حتی برای چند لحظه احساس آرامش می‌دهند.

اما گیاهان تا زمانی زیبایی محل زندگی ما را تضمین می‌کنند که ما هم وظیفه مراقبت و نگهداری از آن‌ها را به‌خوبی انجام دهیم. طبق گزارش منتشر شده در وب سایت marieclaire وجود گیاهان آپارتمانی در خانه یا محل‌کار می‌تواند تا 40 درصد از استرس و فشارهای ما را کاهش دهد. پس چرا به گیاهانی که تا این حد می‌توانند حس‌و‌حال ما را بهتر کنند اهمیت ندهیم و شاهد زردی و از بین رفتن آن‌ها باشیم؟

نگهداری از گیاهان مخصوصا در خانه کار سختی نیست اما اگر به نحوه مراقبت از هرکدام آگاه نباشیم می توانیم خیلی راحت آن را از بین ببریم.

گیاهانی نظیر زاموفیلیا، برگ بیدی، سانسوریا، برگ انجیری، کاکتوس، گندمی و ... که در دسته گیاهان آپارتمانی قرار می‌گیرند از گیاهان پرطرفداری هستند که حداقل یکی از آن ها در محل کار یا زندگی ما وجود دارد. همچنین ممکن است برای افزایش زیبایی، از گل‌های شاخه بریده ارکیده، رز، لیلیوم و ... در خانه یا دفتر کار نگهداری کنید.

اما آیا روش نگهداری از گیاهان آپارتمانی با گل‌های شاخه بریده یکسان است؟

آیا می‌توان گیاهان آپارتمانی مقاوم به گرما، گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما یا سایه دوست را با هم در یک محل نگهداری کرد؟

آیا تاثیر هرکدام از این گیاهان بر دیگری می‌تواند موجب آسیب یا از بین رفتن گیاه دیگر گردد؟

جواب این سوالات به چند فاکتور مهم بستگی دارد.

ما انسان‌ها اخلاق، علایق و روش زندگی خاصی برای زندگی داریم، گیاهان هم در برخی موارد مشابه ما هستند. پس ما باید این عوامل را شناخته و رعایت کنیم تا گیاه در محیط زندگی خود بهترین عملکرد را در رشد و پرورش داشته باشد.

گیاهان ممکن است با مشکلات زیادی روبه‌رو شوند. زردشدن برگ گیاه، قهوه ای شدن برگ گیاه، ریزش برگ، حمله قارچ‌ها، سیاه‌ شدن بخشی از گیاه، سوختن نوک برگ، تغییر رنگ گیاه، آویزان و شل شدن برگ، باریک و سوراخ شدن برگ گیاه، چسبناک شدن برگ و ... برخی از این مشکلات و بیماری های گیاهان هستند.

اما شاید گیاه با مشکلی روبه‌رو نباشد و شما می‌خواهید گیاه رشد سریعتری داشته باشد یا تقویت شود که در این مورد هم باید عوامل نگهداری را به‌خوبی بشناسید.

همه موارد و مشکلاتی که بالاتر به آن‌ها اشاره شد می‌توانند با بررسی یک متخصص گل و گیاه به نتیجه مطلوب برسند.

یک مشاور گل و گیاه که در زمینه کاشت، پرورش و نگهداری گیاه تجربه زیادی دارد می‌تواند با نکاتی که در اختیار شما می‌گذارد، گیاه را از وضعیت نامناسب به وضعیت مطلوب برساند. اما چگونه می‌توان بهترین مشاوره گل و گیاه را بصورت تلفنی یا آنلاین از یک متخصص گل و گیاه دریافت کرد؟

شما می توانید با مراجعه به سایت پرشیالرن از مشاوره تخصصی گل و گیاه بهره برده و با طرح سوالات خود، روند افزایش رشد یا درمان گیاه خود را آغاز نمایید.

https://persialearn.com

عوامل مهم نگهداری گل ها و گیاهان همانطور که پیش از این هم اشاره شد، نگهداری صحیح گیاهان آپارتمانی به چند فاکتور مهم بستگی دارد که اگر آن‌ها را رعایت کنید بدون شک تا پایان عمر گیاه، گیاهی سرحال و شاداب خواهید داشت.

عوامل و فاکتورهای اصلی مراقبت گیاهان که می‌بایست از آن شناخت کامل داشته باشید و در زمان مشاوره آن‌ها را به طور کامل به مشاور منتقل کنید به شرح زیر می باشند:

  1. نور مناسب (فاصله گلدان تا پنجره) : بسیاری از گیاهان و گلهای آپارتمانی نظیر شفلرا، فیکوس الاستیکا و ... در نور روشن و غیرمستقیم خورشید افزایش رشد دارند اما برخی دیگر از این گیاهان نظیر فیکوس بنجامین، آلوئه ورا و ... هستند که در نور مستقیم خورشید بهترین عمکلرد خود را دارند. بنابراین مهم است که از نیاز نوری گیاهان یا گل‌های خود آگاه باشیم تا در صورت بروز هر مشکلی سریع آنها را احیا کنیم.
  2. خاک گلدان : تمامی گل‌ها و گیاهان آپارتمانی در خاک های سبک با قدرت زهکشی بالا بیشترین رشد و یا به معنی دیگر جذب رطوبت را دارند و اگر گیاهی در خاک های بی‌کیفیت کاشته شود، سریع ریشه‌های آن پوسیده شده و به‌طورکلی عملکرد گیاه با مشکل مواجه می‌شود. بنابراین بهتر‌است از خاک های سنگین رسی و خاک های باغچه‌ای (به دلیل آلودگی) برای پرورش و نگهداری این گیاهان در خانه استفاده نشود.
  3. نحوه و زمان آبیاری : شاید سخت‌ترین قسمت نگهداری گیاهان آپارتمانی آبیاری اصولی آنها باشد. زمان آبیاری برخی گیاهان موقعی است که سطح خاک گلدان خشک شده و در برخی دیگر زمانی که خاک گلدان تا انتها خشک شود. بنابراین برای حفظ سلامتی گیاه مخصوصا ریشه‌ها نباید بر اساس یک برنامه‌ریزی مشخص اقدام به آبیاری گیاه نمود.
  4. دمای محل نگهداری گیاه : منشأ بیشتر گیاهان و گل های آپارتمانی نقاط گرمسیری و بارانی است و به همین دلیل  این گیاهان به‌خوبی با دمای محیط خانه سازگار می‌شوند اما برای آنکه بتوانیم شاهد رشد روزافزون آنها باشیم می‌بایست به نیاز دمایی دقیق آنها اشراف کامل داشته باشیم.
  5. رطوبت محیط : رطوبت یکی از مهمترین فاکتورها در بررسی وضعیت نگهداری گیاهان است. گیاهان آپارتمانی نظیر پتوس، آگلونما، شفلرا و ... نیاز به رطوبت محیطی بالا دارند در حالی که گیاهانی مانند سانسوریا، زاموفیلیا و ... نیاز چندانی به رطوبت ندارند (یعنی تبخیر آب داخل خاک برای آنها کافی است). رطوبت برای گیاهانی که به آن وابسته هستند نقش بسیار مهمی دارد زیرا رطوبت تبخیر و تعرق برگ ها را تنظیم کرده و به حفظ شادابی آنها کمک می‌کند.
  6. کوددهی و تغذیه : گیاهان آپارتمانی کوچک به نیاز مشخص و کم و گیاهان آپارتمانی بزرگ به دلیل داشتن شاخه و برگ بیشتر نیاز بیشتری به استفاده از عناصر عناصر غذایی و تغذیه با کود دارند. به‌طورکلی گاهی اوقات می‌بایست برای ریشه دهی و گاهی برای افزایش بیشتر شاخه و برگ های گیاه از کودهای شیمیایی استفاده کرد.

گیاهان آپارتمانی در برخی از مقاطع سال وارد دوران استراحت خود می‌شوند بنابراین بسیار اهمیت دارد در تغذیه و مقدار مصرف کودهای شیمیایی به بهترین نحو ممکن عمل کنیم.

  1. زمان و دلایل تعویض گلدان : زمانی که ریشه های گیاهان از سطح خاک یا انتهای گلدان خارج می‌شوند، باید سریع گلدان را تعویض کنیم در غیر‌این‌صورت ریشه ها در هم تنیده شده و گیاه به خوبی رشد نمی‌کند و حتی در برخی گیاهان آپارتمانی این موضوع (کوچک‌شدن گلدان) از تولید پاجوش های گیاه جلوگیری می‌نماید.
  1. هجوم آفات و بیماری های قارچی : در نگهداری گل ها و گیاهان آپارتمانی گاهی اوقات اتفاق های غیرقابل پیش‌بینی رخ می دهد که از جمله آنها می‌توان به هجوم آفات و بیماری ها به این گیاهان اشاره نمود. هجوم هرکدام از این دو مورد به گیاه آپارتمانی شما استرس وارد می‌کند که به دنبال آن رشد گیاه به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده و در صورت عدم درمان از بین‌می رود. بنابراین مهم است با رعایت نکاتی از بروز این اتفاقات تلخ برای گیاه‌مان پیشگیری کنیم و با افزایش دانش مناسب در صورت هجوم آفات و بیماری ها بتوانیم سریع گیاه خود را احیا کنیم.

مواردی که به آن‌ها اشاره‌شد مهمترین مواردی هستند که در صورت عدم رعایت و توجه به‌موقع می‌توانند به گیاه شما آسیب بزنند.

اما شاید برای شما این سوالات پیش آمده باشد که چرا باید این موارد را به‌طور دقیق بدانید و به مشاور گل و گیاه منتقل کنید؟

مگر این گیاهان در طبیعت و جنگل که به مراتب محیطی سخت‌تر و پیچیده‌تر دارند، به‌راحتی و بدون مراقبت از سوی انسان‌ها رشد نمی کنند؟

پس چرا باید با این جزئیات مانند دمای شب و روز گیاه، میزان و زمان آبیاری دوره‌های مختلف گیاه، جنس گلدان گیاه و ... انقدر برای ما مهم باشد؟

مشاوره گل ها و گیاهان به صورت آنلاین و تلفنی

برای پاسخ به سوالات بالا مثالی از مراجعه ما به دکتر متخصص وجود دارد. وقتی برای درمان بیماری به پزشکی مراجعه می کنیم، پزشک جزئیات و نحوه زندگی ما در روزهای اخیر را با کوچکترین جزئیات می پرسد تا به دلیل اصلی بوجود آمدن بیماری پی برده و دقیق ترین راه درمان را در سریع‌ترین زمان ممکن ارائه دهد.

گیاهان هم مثل ما انسان‌ها زنده هستند و برای درمان باید سریع‌ترین و صحیح‌ترین روش را دریافت کنند زیرا اولین اشتباه در تشخیص و درمان گیاه می تواند آخرین تلاش برای نگهداری گیاه باشد.

پس اینکه اطلاعات کافی از شرایط و نحوه نگهداری از گیاه خود داشته باشیم می‌تواند مهمترین عامل بازگشت گیاه به زندگی باشد.

در صورتی که گیاه شما با مشکلی روبه‌رو شد می توانید با مراجعه به سایت پرشیالرن از مقالات و ویدئوهای رایگان که حاصل ساعت‌ها تحقیق و تجربه جهت نگهداری گیاهان مختلف زینتی، آپارتمانی و ... است استفاده نموده یا در صورت تمایل به استفاده از خدمات مشاوره‌ای، فرم مربوطه در صفحه مشاوره گل و گیاهان آپارتمانی را تکمیل نمایید تا در سریعترین زمان ممکن روند درمان گیاه خود را آغاز نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

سلامت و زیبایی | دکوراسیون و منزل