اطلاعات تماس
  • 091904*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140003155164116283

نکات مهم و کلیدی در خرید انجیر

کد: 140003155164116283

https://bit.ly/3fY4Agt

، تهران , (اخبار رسمی): در هنگام خرید انجیر ، باید عمده فروشی های معتبر را انتخاب کنیم .عمده فروشی بنک نتس، با داشتن ارتباط با بهترین کشاورزان شهرستان استهبان، واقع در شهر شیراز، دارای سابقه ای چندین سال است.

نکات مهم در خرید انجیر
نکات مهم و کلیدی در خرید انجیر

 بسیاری از فروشگاه ها ،عمده فروشان و تجار خشکبار به دنبال خرید عمده انجیر، با کیفیت عالی و قیمتی مناسب هستند. در این نوشته، شما با بنک نتس که یکی از بهترین و بزرگترین عمده فروشی های انجیر خشک در ایران است آشنا می شوید. بهتر است در ابتدا، در مورد انجیر اطلاعاتی کسب کنیم.

 انجیر میوه ای تابستانی است که دارای هسته های زیاد و پوستی لطیف است. از اواسط مرداد تا اواسط مهر فصل برداشت انجیر است.

ماندگاری انجیر تازه و رسیده، به دلیل بافت نرمی که دارد بسیار کم است و آن را طولانی مدت نمی توان نگهداری و جابجا کرد. اما انجیر خشک،هم نگهداری آسانی دارد و هم جابجایی آن راحت‌تر است.

 خشک کردن انجیر بدین صورت انجام می‌شود که وقتی میوه تازه انجیر روی درخت رسیده شد، آن را نمی چینند و مدت طولانی تری روی درخت ،باقی می ماند ، تا آب آن تبخیر شود . زمانی که نصف آب انجیر تبخیر شد، بهترین زمان چیدن انجیر از روی درخت به منظور خشک کردن آن است.

خرید عمده انجیرکشورهایی در جهان همچون آمریکا ،ترکیه، مصر، اسپانیا، پرتغال، یونان و الجزایر به کار تولید بهتری انجیر های خشک ،می پردازند. کشورایران نیز در همراهی با این کشورها، به کار تولید بهترین انجیر خشک می‌پردازد. انجیر مرغوب کشورمان از شهرستان استهبان واقع در شهر شیراز تامین می‌شود که دارای بزرگترین باغات انجیر در سراسر ایران است.

همراه با شهرستان استهبان، شهرهایی همچون نیریز، داراب جهرم، کازرون و فیروزآباد نیز به کشت انجیر مشغول هستند. بیشترین واردات انجیر کشورمان، از چین، هنگ کنگ، هند مالزی و کشورهای حوزه خلیج فارس است.

قیمت انجیر خشک

کیفیت و اندازه انجیر خشک ، قیمت آن را تعیین می کند. انجیر خشک از لحاظ اندازه به سه دسته تقسیم می‌شود: گرید A گرید A A و گرید A A A.  

تنها تفاوت این انجیر ها در سایزشان است و خواص یکسانی دارند.

  1. گرید A ؛انجیرهای این دسته، قطری کمتر از ۱۵ میلی متر دارند.این انجیرها کمترین قیمت بازار را دارند.
  2. گرید  AA؛انجیر های این دسته، قطری بین 15 تا 23 میلی متر دارند.
  3. گرید AAA ؛انجیرها ی این دسته ،قطری بیشتر از 23 میلی متر دارند.

مهمترین نکات برای خرید عمده انجیر خشک

  •  بیشتر از ۹۰ درصد باری که خریداری کرده اید ،یکدست و یکنواخت باشد. باید توجه داشته باشید که فروشنده سفارش شما را با انجیر گرید پایین تر مخلوط نکرده باشد.
  •  توجه داشته باشید که مقدار انجیر سیاه بار شما اندک باشد.

حتما مقاله خرید خرما را مطالعه کنید.

  • انجیرصد یک یا چاکدار؛ همانطور که در بالا گفته شد ،اندازه انجیر کیفیت آن را تعیین می‌کند. اما علاوه بر اندازه انجیر معیار دیگری که باعث بالا رفتن کیفیت انجیر می‌شود، چاکدار بودن آن است. این نوع انجیرکه به  انجیر صد یک نیز معروف است، قیمت بالاتری دارد.

انجیر پرک شده

انجیری که پوست آن کاملا باز شده است را انجیر پرک شده می گویند، که ارزان تر از انواع دیگرآن است.

برای اطلاعات بیشتر به سایت بنک نوتس مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091904*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی