اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140003175165516594

بلبرینگ و رولبرینگ ماشین های راهسازی

کاربری انواع بلبرینگ و رولبرینگ در ماشین های راهسازی

کد: 140003175165516594

https://bit.ly/3cpNZzX

، (اخبار رسمی): بلبرینگ و رولبرینگ هر دو در واقع از زیر مجموعه های اصلی یاتاقان Bearing محسوب می شوند که بر روی شافت ها و محور های دوار در انواع ماشین آلات دینامیک صنعتی اتصال پیدا می کنند. ماشین آلات راهسازی یکی از مصرف کننده های انواع مختلفی بلبرینگ و رولبرینگ در بخش های مختلف هستند.

کاربری انواع بلبرینگ و رولبرینگ در ماشین های راهسازی
بلبرینگ و رولبرینگ ماشین آلات راهسازی

ماشین های راهسازی و معدنی در زمره ماشین آلات غول پیکر صنعتی قرار دارند که از آنها در صنایع حفاری، معدنی، راه و ساختمان و حتی پتروشیمی استفاده می شود. انواع مختلفی ماشین آلات راهسازی مانند انواع لودر، بیل مکانیکی، گریدر، بولدوزر، بیل بکهو و دامپتراک را می توان نام برد که هر یک برای کاربری خاصی در زمینه راهسازی مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از بلبرینگ و رولبرینگ در سایز ها و شکل های مختلفی بر روی ماشین آلات معدنی و راهسازی صورت می پذیرد.

بلبرینگ در واقع خود نوعی رولبرینگ می باشد که بصورت خاص از ساچمه های کروی در تعلیق بار استفاده می کند. این در حالی است که شکل های متنوعی از ساچمه در ساختار رولبرینگ ها قابل استفاده می باشد که ساچمه های استوانه ای، ساچمه سوزنی در ساختار بلبرینگ سوزنی، ساچمه مخروطی در رولبرینگ مخروطی و ساچمه های بشکه ای در ساختار رولبرینگ بشکه ای مورد استفاده قرار می گیرند. تمامی انواع بلبرینگ ها و رولبرینگ ها علاوه بر ساچمه حداقل دارای یک قفسه Cage نیز می باشند که برای نگهداری ساچمه ها در فواصل مشخص مورد استافده قرار گرفته اند. برخی از انواع بلبرینگ و رولبرینگ از اجزای فرعی دیگری نیز مانند رینگ های بیرونی، شیلد های محافظ و در ساختار یاتاقان ها هوزینگ های چدنی را شامل می شود.

دسته بندی انواع بلبرینگ و رولبرینگ به روش ها مختلفی صورت می پذیرد که از نظر علمی بر حسب نوع باری که بلبرینگ ها و یاتاقان ها تعلیق می کنند شامل بار های شعاعی Radial load ، بار های محوری Axial load و بار های ترکیبی که قابل تجزیه به یک بردار شعاعی و یک بردار محوری هستند می باشد. در زیر به بررسی انواع مختلف بلبرینگ می پردازیم.

  1. بلبرینگ شیار عمیق: پر مصرف ترین نوع بلبرینگ از نوع بلبرینگ های شعاعی می باشد که صرفا قابلیت تعلیق بار در اتصال شافت های افقی را دارد.
  2. بلبرینگ کف گرد: نوعی از بلبرینگ با قابلیت تعلیق بار محوری می باشد که اتصال آن بر روی شافت های عمودی مانند شافت گیربکس های عمودی انجام می گیرد.
  3. بلبرینگ اسپیندل یا تماس زاویه ای: در واقع بلبرینگ اسپیندل نوعی بلبرینگ ترکیبی با قابلیت تعلیق بار شعاعی در تمامی جهات و بار محوری در یک جهت می باشد.
  4. بلبرینگ خود تنظیم: در این ساختار از بلبرینگ زاویه اتصال قفسه و رینگ دارای قابلیت تغلیق بر حسب ارتعاش و زاویه دار شدن نیروی وارده می باشد.

از بلبرینگ در ماشین آلات راهسازی در بخش های مختلفی از جمله شافت چرخ ماشین آلات راهسازی، گیربکس، دینام، کلاچ و فرمان استفاده می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تاپ لاینر

وارد کننده انواع بلبرینگ، رولبرینگ ، یاتاقان، انواع بال اسکرو و واگن ریل در ایران. مشاوره خرید انواع بلبرینگ اسپیندال، بلبرینگ های سوزنی و نیدل برینگ با سالها تجربه و اصلاعات فنی و مهندسی در زمینه انواع یاتاقان ها. اطلاعات عمومی انواع بال اسکرو و تفاوت های آن با انواع بلبرینگ و رولبرینگ. معرفی انواع واگن ریل ها و برند های تولید کننده

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید